NEDELJSKI NASVET: Teh 5 stvari mora imeti vsak (nov) avto!
Marjan Kodelja 12. decembra 2021 ob 06:32

Kajpada je skrajno pomemben pogon, oprema, videz vozila in zmogljivosti, a naj vas ne zavede, da ne bi pomislili na malenkosti, ki so zlahka jeziček na tehnici. Čeprav ne vplivajo na zmogljivosti in na vozne lastnosti, jih boste prej ali slej pogrešali. Predvsem pa ne bi smele pretirano vplivati na ceno vozila.

Tehnološko so se avtomobili v zadnjih letih hitro razvijali, vendar ne mislim izključno na hibridni ali celo baterijski pogon niti na vse pogostejše asistenčne sisteme. Kar se ni veliko spremenilo, je razmišljanje izdelovalcev. Nekoliko naivno namreč pričakujem, da morajo biti preproste in rešitve povezane z varnostjo del osnovne opreme in ne pogojene z debelino kupčeve denarnice. Toda če bi moral izbrati pet stvari, ki jih mora imeti moj naslednji avto, potem bi to bile malenkosti, katerih vgradnja vsaj v moji domišljiji ni pretirano draga. Pomenijo pa lahko zelo veliko!

Da se kasneje ne boste držali za glavo

Motijo me pretirano nervozni žvižgači, ki se derejo, ko je ograja več kot pol metra stran, a me ne bi motilo, da ima avto kamere, ki pokrivajo 360-stopinjsko okolico. Parkiranje je z njihovo pomočjo veliko preprostejše, sploh če je infozabavni sistem sposoben združiti pogled na vozilo od zgoraj v realnem času. Štiri kamere in nekaj bližinskih tipal je dovolj in verjetno vam je jasno, da izdelovalcev ne stanejo veliko. So v ponudbi veliko avtomobilov, toda običajno ne v najcenejših različicah. Škoda!

Kdo pa še vtika ključ v ključavnico

Morda se bo slišalo banalno, a odkar pod volanom ni več ključavnice, je udobje uporabe vozila najmanj za odtenek boljše. Brezžični ključ naj bo v žepu ali v predalčku sredinske konzole in za drugo naj poskrbi preprost gumb. Še odtenek bolje je, če za odklepanje ni treba pritisniti tipke na ključu, saj je dovolj položen prst na vratno kljuko (in ključ v žepu). A ni nujno, kajti brez tega lahko shajam, brez tipke za vklop/izklop pa težje.

Brezžični Android Auto in CarPlay

Kot prvi avto mora nujno podpirati oba, kajti pogojevati tip telefona z vozilom res nima smisla. Predstavljata odlični nadgradnji največkrat nerodnega vmesnika infozabavnega sistema. Naj bo na primer navigacija še tako napredna, je verjetno slabša od Googlove, in prileže se poslušati podkaste namesto slovenskih radijskih postaj, ki nenormalno pogosto predvajajo vedno iste komade. Še cel kup funkcij nudita, kar le poveča njuno uporabnost. A moti me, da moram telefon povezati s kablom, da delujeta. Brezžična povezava, s katero so opremljeni sodobnejši avtomobili, je milo rečena osnova, kajti ne ljubi se mi vsakič ponovno iskati kabla in ga vtikati, da se potem kot kača zvija preko sredinske konzole in me moti.

Čim več električnih priključkov

Prav nič nimam proti šuko vtičnici. Ko je motor prižgan, je energije več kot dovolj, tako da zlahka napolnite celo prenosni računalnik. In ker večina še ne dovoli polnjenja preko priključka USB tipa C, ni odveč. Kot tudi ne čim več USB priključkov tipa A. Tip C ni nujen, kajti priznajmo si, da ima večina kablov na eni strani tip A in na drugi C. Redkeje sta oba C. Ampak so, potem so dobra rešitev adapterji. Številčnost in vrsta priključkov ni edino pomembno. Ravno tako (ali še bolj) je pomembno, da iz sebe iztisnejo dovolj moči za polnjenje sodobnih naprav. Nekajvatni polnilniki, ki smo jih uporabljali nekoč, skoraj ne zadoščajo več.

Prav tako si želim čim več površin za brezžično polnjenje, kamor med vožnjo odložite telefon. Sploh niso drage, zato me resno čudi, da jih ne najdem v čisto vsakem novem vozilu.

Digitalizacija da, toda ne na račun varnosti

Voznikovo mesto v sodobnem vozilu je najbolje opisati kot »maščevanje neredu«. Bili smo v fazi, morda smo še vedno, ko so izdelovalci začeli odpravljati fizične gumbe za kritične funkcije in jih nadomeščali s funkcijami na osrednjem zaslonu občutljivem na dotik. Manj fizičnih in več virtualnih gumbov ali funkcij nekje v menijski strukturi je pripeljalo do slabe volje, zato nikar ne pozabite preveriti, kako je v vašem naslednjem vozilu poskrbljeno za ergonomijo vožnje. Kje so gumbi, kako preprosto so dosegljivi na slepo in ali dajejo po pritisku povratni odziv, kajti med vožnjo morajo biti oči ves čas na cestišču. Medtem ko naj bodo na zaslonu le tiste funkcije, ki jih med vožnjo ne potrebujemo.

Najboljše novosti v vozili povečajo udobje brez ogrožanja varnosti. Zaradi tega teh pet stvari, ki nudijo bistvene stvari in bi morale biti že v osnovni opremi. Zdijo se pomembnejše kot vgrajena navigacija, zasloni pred zadnjo klopjo in verjetno še kakšna funkcija, s katero nas prepričujejo prodajalci.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.