NEDELJSKI NASVET: Tako boš privarčeval(a) največ goriva
Marjan Kodelja 6. novembra 2022 ob 06:43

Google v navigacijski storitvi omogočil izbiro poti na podlagi podatka o porabi goriva. Niti za trenutek prekmalu!

Na krajših poteh in mestnih vožnjah največ privarčujemo, če avto pustimo doma in se po opravkih odpravimo peš ali s kolesom. Pa še blagodejno deluje na dobro počutje. Vedno to ni mogoče. Takrat je smiselno izbrati pot, ki obljublja občuten prihranek goriva ob minimalni izgubi časa. Daljša je, bolj se bo poznalo v denarnici. Lahko si mislimo, katera je tozadevno najboljša, toda hkrati je kristalno jasno, da navigacijske storitve to natančno izračunajo!

Običajnim opcijam pri izračunu optimalne poti, izogibanju avtocestam, cestninam in trajektom, je Google dodal še prednostno pot z najmanjšo porabo goriva, pri kateri v naslednjem koraku določimo še vrsto pogona. Bencin, dizel, hibrid ali elektrika. Razumljivo. Različni pogoni obljubljamo različne prihranke goriva. Hibrid se bolje obnesel pri vožnji z veliko ustavljanja in speljevanja, medtem ko se dizel odreže bolje na daljši vožnji s stalno hitrostjo. Nekaj je skupnega vsem. Hitrejše je vozilo, večja je poraba.

Navigacijske storitve nas želijo čim hitreje pripeljati do cilja, zato, če jim ne prepovemo, predlagajo uporabo avtocest. Tam so dovoljene najvišje hitrosti, in čeprav je pot daljša, prej prispemo na cilj. Vzemimo konkretni primer vožnje od Ljubljane do Kobarida. Google predlaga avtocesto do Nove Gorice in nato ob Soči do cilja, saj boste tam dve minuti prej, kot če bi se peljali po regionalnih cestah skozi Škofjo Loko, Gorenjo vas in Most na Soči. Razlika v kilometrih je občutnih 56 kilometrov. Ker so najvišje dovoljene hitrosti nižje, krajša pot obljublja 33 odstotkov prihranka goriva (v mojem primeru dizelskega) ob upoštevanju prometnih razmer. Pri povprečni porabi 6 litrov na sto kilometrov to znese slabih 6 evrov prihranka.

Splača se vključiti novo možnost in preveriti predlagane poti, kadar se odpravljate dlje kot do bližnjih krajev. Priznam, da se niti v sanjah ne bi odločil za predlagano pot. Prej bi šel preko Idrije kot »tam gori«, kjer sem se pravzaprav iz Soške doline vračal samo enkrat v življenju. Morda ne bi bilo napak, da bi Google v navigacijsko storitev omogočil še to, da mu povemo, kako hitro bi radi vozili in bi ta podatek upošteval pri izračunu predvidenega časa prihoda in prihranka na alternativni poti.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja