S svojim delam kot svinja z mehom in to se po treh letih še kako pozna. Baterija shrani občutno manj energije in tekalni plašč sprednje pnevmatike je tako zlizan, da je še v formuli ena ne bi hoteli. Ni dovolj, da kupiš ravno pravšnje vozilce, nato moraš še skrbeti zanj. Ponajprej za baterijo.
Negativno sem bi presenečen, da njegova baterija zdrži med 800 in 1000 cikli polnjenja in praznjenja. Pri starejših modelih še manj. Po tem času sicer ne bo prenehala delovati, bo pa njena kapaciteta občutno manjša in delovanje skiroja slabše. Če med vožnjo mojemu prižgem luč, hitrost pade najmanj za polovico in namesto prej petnajstih se mu uspe prevoziti kakšnih deset kilometrov. Verjel sem, da baterija zdrži več ciklov. A ker jih ne, je zelo (in še enkrat, zelo) slabo, da ga doma priključite na napajalnik in pustite, dokler ga spet ne potrebujete. Vmes pa minejo dnevi (morda celo tedni). Ne počnite tega! Kljub temu da preteče več ur, predno je baterija skiroja spet polna, in ko je, večina pozabi nanj. To še zdaleč ni vse. Skrb za baterijo se začne, predno ga kupite. Ko se odločate, kateri model je primeren.
Predlagam vam, da naprej izračunate dnevno potrebo. Koliko kilometrov v povprečju na dan prevozite in na podlagi tega izberete model z najmanj še enkrat večjim obljubljenim dosegom. Vzemimo primer. Dnevno prevozim 13 večinoma ravninskih kilometrov, torej je zame primeren skiro z dosegom 25 kilometrov. Zakaj tolikšna razlika? Zato, ker izdelovalci obljubljen doseg ocenijo na podlagi vožnje po popolnoma ravnih teh z obremenitvijo ne več kot 70 kilogramov in hitrostjo največ 20 kilometrov na uro. Nekateri ste težji, drugi ne, a večina bo brzela z zakonsko omejeno hitrostjo (25 km/h). Poraba bo zato večja in doseg manjši. Se morda motim? Torej. Bistvo vsega tega je, da se pripeljete na cilj in ta čas ne izpraznite baterije, kar je zanjo najslabše.
Kako sta varnost in udobje povezana z zmogljivostmi električnega skiroja, preberite v mojem članku na portalu Vse bo v redu zavarovalnice Triglav.
S tem sem zadel žebljico na glavico pravilne skrbi za baterijo. Idealno je, da napolnjenost nikdar ni pod 40 odstotki. Malo verjetno, zato upoštevajte bolj življenjski nasvet, da baterijo začnete polniti, ko je njena napolnjenost med 10 in 40 odstotki. Poleg spodnje je pomembna še zgornja meja. Polnjenje prekinite, ko napolnjenost doseže 80 odstotkov. Do roba (100 odstotkov) le takrat, ko je pred vami daljša vožnja od običajne. Seveda je to mogoče samo v primeru, da poti ne izpraznimo baterije do dna. Zato je pomembno poznati potrebo in izbrati sebi primeren skiro.
Prepričan sem, da večina hladnejši del leta skiroja ne uporablja, zato nekje leži in čaka na zanj boljše čase. Primerno skladiščenje je ravno tako pomembno, če želite, da bo še dolgo deloval kolikor toliko normalno. Spravljen naj bo v prostoru s stalno temperaturo nekje med 10 in 30 stopinjami Celzija. Ker baterija tudi med mirovanjem počasi izgublja naboj, ga enkrat na mesec priključite na napajalnik in se prepričajte, da je napolnjena med 50 in 80 odstotki.
Naslovna fotografija DepositPhotos
- SsangYong Musso Grand: Vzkliknil je, »Kok je HUD!« (#video)
- Naši vrhunski odbojkarji so prejeli vrhunske mobitele in mobilni NEO za najboljšo TV-izkušnjo
- KRATKI TEST Opel Mokka 1.2 Ultimate: V pričakovanju prenove
- Javni prevoz bomo plačevali z bančnimi karticami, vendar ne vsi in ne vedno
- Kljub dvomom dokazali, da je mogoče
Brez komentarjev