NEDELJSKI NASVET: Microsoft je šel k Adobeju v šolo zahrbtnega skrivanja možnosti pri naročninah
Matjaž Ropret 26. januarja 2025 ob 06:15

Nedavno smo pisali o tem, da so naročnine Microsoft 365 (nekdanji Office 365) dobile »umetno inteligenco« Copilot in se zaradi tega podražile za tretjino. Obstoječi naročniki vendarle lahko preklopijo nazaj na staro naročnino brez te navlake, toda Microsoft je to možnost namerno skril.

Posamična letna naročnina na pisarniške programe in prostor v oblaku Onedrive (1 TB) je prej stala 69, po novem, z vključenim Copilotom, je treba zanjo vsako leto odšteti 99 evrov. Toliko je prej veljala družinska naročnina za šest uproabnikov, ta zdaj stane 129 evrov na leto. Toda Microsoft je omenjal možnost, da »stari« naročniki preklopijo nazaj na prejšnjo naročnino – novi lahko sklenejo le še tisto z višjimi zneski –, vendar te možnosti ni bilo nikjer opaziti. Če je uporabnik šel v svoj račun in razdelek Naročnine ter tam odprl Upravljanje naročnine, je tam sicer bila možnost Spremeni naročnino (lahko je bilo zapisano tudi nekoliko drugače), vendar sta bili edini možnosti izbira letne ali mesečne (pri čemer letna znaša deset mesečnih, ne dvanajst, torej je v praksi cenejša).

V resnici je treba klikniti Prekliči naročnino, kar verjetno večini ne bo prišlo na misel, saj so jo verjetno sklenili zato, da lahko uporabljajo programe in nalagajo vsebine v oblak (in poleg njih še kdo). Po tem kliku se nato prikaže meni, kjer je mogoče ali potrditi preklic ali tudi preklopiti na »klasično« naročnino brez Copilota. Vsekakor zahrbtna, že skoraj podla poteza Microsofta, ki pa ni tako zelo redka. Nekateri ponudniki, najbolj razvpit je Adobe, gredo še dlje v tem, da naročniku na vse mogoče načine onemogočajo preklic. Pri drugih pa v primerih, ko se odločimo za prenehanje neprestanega plačevanja, vidimo nekaj v slogu, »Ehm, lahko vam ponudimo znižanje cene, če ostanete.«

Težava nove naročnine ni zgolj v tem, da so zmožnosti Copilota in njegova uporabnost pri vsakdanji uporabi računalnika vprašljive, temveč še bolj v omejenosti. Te storitve so na voljo zgolj nosilcu naročnine, ne tudi preostalim petim, s katerimi jo lahko deli, pa še njemu mesečno pripišejo vsega 60 »žetonov,« vsak ukaz Copilotu pa porabi enega. Teoretično ni treba veliko, da vse mesečno dobroimetje izpuhti v enem ali dveh dneh. Sam res ne vidim kakšne dodane vrednosti v tem, zato sem z velikim veseljem preklopil nazaj na »klasično« naročnino za znesek, kakršnega plačujem(o) že od začetka. Upamo, da ga bomo lahko še nekaj časa.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja
  • Sem prav preveril, in ker imam paket s popustom preko delodajalca sploh nimam opcije preklopa paketa razen na mesečno obračunavanje. So pa podražili iz 69,7€ prej na 90,7€ po novem…

  • Hvala za nasvet. Sem tudi sam preklopil nazaj na classic. Res je bilo videti, kot da ni druge možnosti.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja