NEDELJSKI NASVET: Kdaj bodo dojeli, da bi moral eden nadvladati vse
Marjan Kodelja 26. februarja 2023 ob 06:11

Dobili smo oblikovno prenovljeni in funkcijsko nadgrajeni znanstveni portal zVem. Temu ploskam. A tako kot pogosto, tudi v tem primeru dodajam, »AMPAK«.

Očitno so pri prenovi osrednjega zdravstvenega portala sodelovali ljudje, ki se spoznajo na oblikovanje uporabniškega vmesnika. Manj je nasičen z nepotrebnimi podatki in hkrati dovolj pregleden, da bo večina vsaj osnovno digitalno pismenih državljanov hitro dojela, kje mora iskati želeno informacijo. Za starejše pa ne bi dal roke v ogenj, zato je pomembno, da imajo ti tudi druge poti, po katerih pridejo do želenih zdravstvenih storitev. Vstop je zaščiten sorazmerno s stanedardi varovanja izredno vrednih osebnih podatkov. Potrebujete namreč digitalno potrdilo, SMSPass ali novo osebno izkaznico.

Poleg oblikovne prenove so obljubili, da bodo postopoma portal funkcijsko nadgrajevali. Časovnega okvira kakopak nisem nikjer zasledil, a to je pogosto, ko gre za razvoj storitev, nad katerimi bdi država. Od tu verjetno, vsaj upam, oznaka BETA pod logotipom zVem. To sprejmem. Ne bi pa sprejel, da je beta izgovor za morebitne varnostne hrošče (napake v programski opremi)!

Prosil bi vse vpletene, da ne uporabijo mantre, da je konkurence nujna za boljšo ponudbo. Vsaj ne v primeru portalov, ki so nujni za dostop do javnih ali koncesijskih zdravstvenih storitev. Ne zanima me, kaj imajo privatniki brez koncesij, toda bedasto se mi zdi, da se mora hči na pregled naročiti preko portala Zdravstvene doma Ljubljana in ostali preko doZdravnika. Lahko je portalov več. Zaradi mene »milijavžent«, toda morali bi imeti možnost, da se odločimo za enega, ne glede na zdravstveno ustanovo. Kar pomeni, da bi morali biti med seboj tako ali drugače združljivi. Kar je verjetno utopija. Si predstavljate, da bi se vrnili v čase, ko so nekatere trgovine sprejemal samo eno plačilno kartico in drugo neko drugo? Ampak natanko tako je v primeru zdravstvenih portalov.

Zdravstveni portali so kot prstani Mogote. Samo, da v tem primeru, kar mi je popolnoma nerazumljivo, eden ne prevlada vseh.

Ker velja portal zVem za osrednji slovenski zdravstveni portal, bi po mojem skromnem mnenju moral vsaj postopoma pridobivati funkcije komunikacije z izbranim osebnim in zobozdravnikom – javnim ali zasebnim. Edino to je zame logično. Vso dokumentacijo želim imeti na enem mestu, ki je hkrati tudi osrednja točka za naročanje, izdajanje naročilnic, zahtevke za zdravilo in tako naprej. Vse drugo pomeni povečevanje zapletenosti, manj preprost dostop do želenega in potrato virov, ki bi jih lahko uporabili drugje.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
1 komentar
  • Kar je pa se huje, ta stvar se dela ne kot bi morala. Na določene preglede se sploh narociti ne moreš, prvi prost termin izvajalca pokaze, potem ko bi moral izbrat termin pa terminov sistem kar naenkrat ne najde vec… da o aplikaciji zVem sploh ne govorim, ker ce tam kliknes na možnost zelim se naročiti, veliko vecino izvajalcev in terminov sistem sploh najde ne… Tako da od tega je bolj malo koristi, ce ne deluje. Se pa popolnoma strinjam, da je smiselno edino to, da imamo en portal na kateremu najdemo vse.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja