NEDELJSKI NASVET: Kar tretjina bi rada postala vplivnež
Marjan Kodelja 5. marca 2023 ob 06:29

Telefoni in videi so vse bolj pomembni v izobraževanju mladih. Ali to pomeni, da popolna prepoved uporabe sodobnih digitalnih naprav lahko škoduje?

Ne bi si smeli zatiskati oči, pa naj vam bo všeč ali ne, da je telefon veliko več kot le orodje komunikacije in zabave. Središče za inovacije na področju elektronskega učenja (eLincC) katalonske univerze Oberta de Catalunya (UOC) in podjetje Accenture sta namreč izvedli raziskavo, ki je postregla z zanimivimi ugotovitvami. Telefon kot primerno napravo za branje vsebin v digitalni obliki uporablja kar 70 odstotkov vprašanih starih med 14 in 35 let. Hkrati so se dokopali še do nečesa. Med branjem vsebin na zaslonu so bolj nagnjeni k motnjam pozornosti, kot ko so na papirju.

Kdaj je primerno, da otrok dobi svoj prvi telefon, je obrazloženo v članku na portalu Vse bo v redu zavarovalnice Triglav.

Nič od tega pravzaprav ni presenetljivo. Čas koncentracije se je v zadnjih 15 letih skrajšal iz 12 na 8,2 sekunde. Preobremenjenost z informacijami in dejstvo, da na zaslon telefona v povprečju pogledamo 150-krat na dan, se mora nekje poznati. Več kot očitno tudi postaja, da večopravilnost pri nekaterih zmanjšuje učinkovitost in da mladi z motnjami koncentracije raje posegajo po videu med učenjem, odkrivanjem in razjasnjevanjem pojmov. Če nam je všeč ali ne, imajo digitalne vsebine osrednjo vlogo v življenju mladih, v katerem obstaja jasen trend. Tretjina vprašanih želi postati vplivnež in vsak peti meni, da lahko postane profesionalni igralec videoiger.

V kontekstu preobremenjenosti z informacijami bodo uspevale organizacije, ki bodo uspešno pritegnile pozornost mladih.

Raziskava poleg ugotovljenih dejstev poudarja, da prekomerna izpostavljenost digitalnemu svetu vpliva na duševno zdravje. 20-odstotkov mladih trpi za nespečnostjo, 40-odstokov uporablja splet, da bi premagalo občutek osamljenosti, in 81-odstokov občutek strah pred izgubo telefona (nomofobija). Kar tvorno na različne načine izkoriščajo digitalne storitve, da bi privabile več mladih.

Ugotovitev ni mogoče preprosto preslikati na vse. Raziskava je obenem pokazala, da imajo posamezniki z najboljšimi veščinami bralnega razumevanja visoko stopnjo izobrazbe, prihajajo iz pozitivnega družbenoekonomskega okolja in opravijo veliko prostočasnih dejavnosti zunaj doma. Razlike so ravno tako v generacijah. Pripadniki generacije Z (rojeni po letu 2000) imajo raje fizične kot virtualne stike, medtem ko pripadniki generacije Y (rojeni med leto 1980 in 2000) pogosteje iščejo prilagodljivost, ki jo nudijo digitalne vsebine.

Naslovna fotografija DepositPhotos

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja