NEDELJSKI NASVET: Kako potegniti največ iz ČRNEGA PETKA
Marjan Kodelja 5. novembra 2023 ob 06:28

Kot vedno, ko je v središču potrošništvo, se dobre ideje hitro izrodijo v nekaj popolnoma drugačnega. Črni petek, ki je nekoč trajal natančno en dan, se je prelevil v črni mesec. Na kaj moraš paziti in kako ga čim bolje izkoristiš?

Črni petek je bil dan, ko so se trgovci želeli privabiti kupce, zato so nudili ogromne popuste. Nič čudnega, da so bili ljudje pripravljeni celo noč preždeti pred zaprtimi vrati trgovin, da so se lahko potem zjutraj kot prvi zapodili vanje. Najbrž ti je jasno, da teh časov ni več. Črni petek je le eden od potrošniških praznikov, ki je že davno izgubil originalni namen. Tako v višini popustov, kot trajanju. Zdaj traja mesec dni, nakar sledi mesec božičnih nakupov in po njem še januarske razprodaje.

Uradno črni petek letos pade na 24. november, nato pa mu sledi še spletni ponedeljek 27. novembra. A če danes pogledate ponudbo spletnih trgovin, potem boste videli, da so popusti na voljo že zdaj. Večinoma se gibljejo med 10 in 20 odstotki za kupcem zanimive izdelke, le nekateri, pogosto takšni, ki že več let ždijo v skladiščih, so občutno cenejši. Nima se smisla braniti kakršnega koli popusta, a če si dovolj tečen, če potrkaš na prava vrata in daš jasno vedeti, da drugače želenega izdelka ne boš kupil, potem ni izključeno, da ti bo kadarkoli v letu uspelo izsiliti podobne popuste, kot so vsem na voljo v tem mesecu.

Nakupno vodilo je enako kot za katerikoli čas v letu. Kupuj tisto, kar potrebuješ, kar si si postavil za cilj, da boš kupil, in nikar ne kupuj stvari zaradi nakupovanja kot takšnega.

Vprašanje, ki se ti gotovo zastavlja, je, ali izdelek kupiti zdaj ali raje počakati na petek, ko bo morda cenejši. Ni izključeno, da bo, vendar glede na lani, ko sem ponudbo bolje spremljal, malo verjetno. Vem, kako razmišljajo prodajalci. Česar ne bomo prodali zdaj, bomo decembra. Ali bodo takrat popusti za izdelke, ki niso šli v promet novembra, še višji? Ni izključeno. Ker črni petek ni več dan razprodaje, trgovci kupijo večje količine izdelkov, za katere mislijo, da bodo šli dobro v promet. Če jim ostanejo, potem postanejo strošek, ki se ga je treba čim hitreje znebiti. Saj pravim, da se je prvotni namen črnega petka izrodil!

Ravno tako ni izključeno, da se zaradi čakanja obrišeš pod nosom. Popusti, ki so zdaj aktualni, večinoma veljajo do 26. novembra oziroma do razprodaje zalog. Ne veš, kolikšne so zaloge, kot ne veš, ali je podatek o številu izdelkov v skladišču točen. Če bi bil trgovec, potem bi ga zagotovo uporabil, da bi prepričal obiskovalce, ki se glede na podatke o obisku strani pogosto vrnejo nanj, a ga še niso kupili. Kreativno nižanje števila dosegljivih proti enemu samemu dela čudeže.

Televizorji so običajno odličen nakup okoli črnega petka, če najdeš pravi (želeni) model. V tem letnem času in med prazniki so najcenejši.

Se torej nakup ta mesec splača? Zagotovo. Večinoma so ponudbe boljše od akcijskih ponudb, ki smo jih videli do zdaj v letu, in narekujejo, kakšne bodo dobre cene v naslednjih mesecih. Težje je oceniti, ali je sklenjen posel dober, če prej niste spremljali cen za želene izdelke. Zdaj je prepozno. Ne zanašajte se na polne cene, ki so pogosto objavljene v spletnih trgovinah, kajti tudi to sodi med podatke, ki se jih da uporabiti za kreativno pospeševanje prodaje. A če veš, da je televizor, ki si ga želiš, poleti stal jurja in pol, zdaj pa samo še jurja, potem je jasno, da se nakup splača.  

Kaj storiti? Če še nisi, potem razmisli, kaj res potrebuješ in to zapiši na seznam. Nato vsak dan pregleduj ponudbo spletnih trgovin in spremljaj gibanje popustov. Običajno se splača čakati do zadnjega možnega trenutka, ker bodo takrat cene še nekoliko nižje, čeprav obstaja nevarnost, da ostaneš brez želenega. Marsikateremu ljubitelju nakupovanja se je to že zgodilo. Tudi takrat ni treba obupati. Morda ga pod podobnimi pogoji nudi katera druga trgovina. Vsekakor bomo tudi mi ali na portalu ali na drugih kanalih objavili kakšno dobro ceno, ki jo bomo kje zasledili.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja