NEDELJSKI NASVET: Je že čas, da ukineš Facebook?
Marjan Kodelja 5. julija 2020 ob 06:31

Algoritem na tvojem seznamu prikazuje novice, za katere meni, da te zanimajo. S tem te zapira v varen interesni milni mehurček, kar s stališča osebnega razvoja, nikdar ni dobro. Preštej še sponzorirane objave in morda boš ugotovil, da Facebooka ne želiš več!

Zadnjič sem skočil na stran Škode, ker sem potreboval nekaj informacij in nato mi je Facebook še dan in pol prikazoval sponzorirane oglase za nakup Volva. Kot, da gre za enak cenovni razred in za isto blagovno znamko. Nekdo je po liniji najmanjšega upora določil, da se oglasi prikažejo vsem, ki jih tako ali drugače zanimajo avtomobili. Ni važno, koliko so plačali za prikazani oglas, kolikor že so, je preveč. Da ne govorim o snežni opici – snow monkey. Po pomoti, skoraj takoj mi je bilo žal, sem kliknil na objavo za izolirano flaško, saj so me potem še dolgo bombardirali z oglasi. V tem primeru nekdo ni dojel, da je lahko preveč oglasov enako slabo kot premalo (se spomnite televizijskih reklam za tunino Calvo) in da je umetnost oglaševanja najti optimalnost. Tako ne plačujete preveč, kar pa je najbolj pomembno, nikomur ne greste na živce. Snežne opice (japonski makaki) so mi všeč, ker pozimi namakajo ritke v naravnih jacuzzijih, istoimenske termovke pa niti pod razno ne mislim kupiti.

Če je bil Facebook pred leti vir informacij, kako odlično se imajo prijatelji na dopustu, vir zanimivih mnenj in novic, je danes leglo lažnih novic, teorij zarot, ustvarjanja megle in oglasov za čisto vse. Mladi se ga na široko izogibajo in bojim se, da če Facebook ne bo spremenil algoritma prikaza objav, nekaj storil glede lažnih novic, spodbujanja sovraštva in nevarnih neumnostih, se ga bodo držali le še zagrizeni zagovorniki vsega naštetega in četica tistih, ki si denar služi z urejanjem poslovnih strani podjetji in digitalnim oglaševanjem. Žal se podobno dogaja tudi na Instagramu. Za enkrat tam še vedno najdete zanimive in kakovostne fotografije z zgodbami, a počasi v ospredje stopajo vse bolj meglene, plehke objave samozvanih vplivnežev, ki nimajo veliko povedati, le dobro izgledajo. Če bo šlo tako naprej, bo Instagram le še globalno mesto za šoping v najslabšem pomenu te besede.

Morda sem paranoičen, se motim in stvari niso tako slabe, kot sem jih orisal, priznam pa tudi, da je Facebook kljub vsemu še vedno najboljši način, kako priti do bralcev, tudi če jim želiš povedati kaj pametnega. Zato se morate sami odločiti, boste ostali oziroma kdaj ga boste zapustili, moj namen je le povedati, da to lahko storitev brez izgube celega kupa fotografij, videov in drugih podatkov, ki ste jih tam v več letih uporabe objavili. Na srečo je Facebook prijazen tudi do dezerterjev. Kliknite na majhno puščico zgoraj desno, izberite »Nastavitve« in nato še »Tvoji podatki v Facebook«. Pred izbrisom obvezno naprej izberete »Prenos podatkov računa«. Na lokalno napravo lahko spravite vse, izberete podatke, ki jih želite shraniti, razen fotografije drugih uporabnikov, na katerih ste označeni. Te boste morali poiskati in prenesti ročno. Postopek lahko zelo dolgo traja, odvisno od količine podatkov, zato boste prejeli poštno sporočilo ob dokončanju. Ko ste prepričani, da so podatki na varnem, ostane samo še en korak. Račun lahko deaktivirate, v tem primeru boste še naprej lahko uporabljali sporočilni sistem Menssenger ali pa se odločite za »Izbriši račun«. Račun bo sicer obstajal še 30 dni, za vsak primer, če se premislite. V tem primeru je dovolj prijava vanj in vse bo, kot je bilo!

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja