S šestim marcem (2024) začnejo v Evropski uniji veljati strožja pravila za velike ponudnike v digitalnem okolju in ta jim med drugim nalagajo ločevanje posameznih storitev. Zato ste verjetno že dobili »ponudbo« za ločitve v Facebooku, LinkedInu in še kje.
Tisti ponudniki, ki jih je evropska komisija določila za preveč pomembne (»vratarje«), so dobili obvezo za razčlenitev, ločitev, razvezo doslej neizbežno združenih storitev. Nekakšno razpaketiranje, če bi se izrazili, kot temu običajno rečejo Američani (»unbundling«). Ideja za vsem skupaj je dvojna. Po eni strani preprečiti pretirano akumuliranje in obdelavo uporabniških podatkov, po drugi pa omogočiti uporabo določenih priljubljenih, malodane nujnih storitev brez uporabniškega računa v drugi, doslej neobhodni »matični« storitvi.
Facebook je tako začel uporabnikom ponujati možnost, da se odločijo, ali bodo klepetalnik Messenger še naprej uporabljali z istim uporabniškim računom, kot ga imajo v Facebooku, ali se bodo z njim iz klepetalne storitve izpisali in tam ustvarili novega, ločenega. Tisti, ki doslej enega in drugega niso uporabljali, pa se lahko zdaj končno prijavijo v Messenger, ne da bi morali pristopiti tudi na Facebook.
Povsem jasno je, da ponudniki poskušajo pridobiti, kolikor uporabniških podatkov lahko, da sledijo uporabnikom ne samo znotraj svojega »vrtička«, ampak tudi zunaj njega, in da agregirajo vse te podatke v ogromen profil vsakega posameznika. Zato je ideja o ločitvi posameznih storitev po svoje plemenita, četudi za večino običajnih uporabnikov ni najbolj smiselna. Kot po drugi strani ni niti tista, da bi imeli s »fedisvetom« (angl. Fediverse) en račun za vstop na množico različnih platform.
Na Messengerju se v praksi večina pogovarja s »prijatelji« na Facebooku in sodeluje v skupinah, ki se tudi ustvarjajo preko tega združenega okolja. Dvomim, da je veliko takih, ki o tej storitvi razmišljajo neodvisno od najbolj množičnega družabnega omrežja. In večini se najbrž tudi ne bi dalo na novo iskati vseh, ki so ali pa morda niso prisotni v klepetalnici. Udobje uporabe verjetno tu za večino prevlada pred morebitnimi ideali, za katere v tem primeru tudi ni povsem jasno, kakšne rezultate bi posamezniku sploh prinesli.
Toda, če bi vseeno radi spremenili svojo odločitev in se morda v Messengerju izpisali s Facebookovim računom ter ustvarili novega, pa takrat, ko so vam prvič ponudili možnost, tega niste storili, je treba zadevo najti v nastavitvah. Kar je možno na mobilnih napravah, ne pa tudi na osebnem računalniku, tam sta storitvi še vedno združeni kot siamska dvojčka. Na mobilniku pa odprite aplikacijo Messenger, kliknite na tri črtice zgoraj levo, da se odprejo možnosti, in potem na kolesce za vstop v nastavitve. Tam poiščite razdelek Privacy & safety (zasebnost in varnost), znotraj njega pa čisto na dnu pod Dovoljenji (Permissions) opcijo Messenger with Facebook (Messenger s Facebookom). Izberite jo in potem kliknite še na edino možnost, ki se prikaže – Upravljajte svojo Messenger izkušnjo (Manage your Messenger experience). S tem se odpre tisti zaslon, ki ste ga verjetno že bili deležni, na katerem se odločite ali Sporočilnik s Knjigo obrazov ali brez. Odločitev lahko kadarkoli kasneje znova spremenite.
Brez komentarjev