NEDELJSKI NASVET: Če te zanima globina in čas med potopi na dah
Marjan Kodelja 31. julija 2022 ob 06:31

Čeprav je športni način spremljanja potapljanja na dah uporabljen kvečjemu kratka dva tedna, ko sem na bolj ali manj zasluženem dopustu, mi je pravzaprav postal všeč! O njegovi uporabnosti, pa bi verjetno lahko razpravljali na dolgo in na široko.

Za začetek, ki kar takoj nalijmo čistega vina. Čeprav ima Huaweieva ura Watch Gt 3 Pro program, s katerim spremlja globino, trajanje potopa ter čas med potopi, v nobenem primeru niti približno ne more nadomestiti potapljaškega računalnika. Tako ni primerna za resen podvodni ribolov, kaj šele za potapljače. Druga pesem s(m)o občasni obiskovalci globin, ki bi kljub vsemu radi imeli na voljo za odtenek več podatkov, kot nam jih zagotovi »občutek«.

Občutek je namreč bolj kot ne izmuzljiv in globina namenjena »hvaljenju«. Bodimo realni. Večini, ki se s potapljanjem na dah ne ukvarja redno, ga ne trenira in se na potop ne zna najbolj pravilno pripraviti, vse globlje od desetih metrov predstavlja velik izziv. Če nič drugega, po zaslugi omenjene ure zdaj vsaj vem, kako globoko sem bil. Nič več ocena preko palca in s po ribiško dodanim kakšnim metrom. Ugotovil sem, da mi bolj kot podatek o globini koristita podatka o času potopa in števec časa med potopi. Oba sta prikazana na zaslonu ure, medtem ko je način beleženja aktiviran. Zalotil sem se namreč, da sem rajši počakal še kakšno minuto ali dve na gladini, namesto, da bi se takoj po nepotrebnem spet podal tja dol, ker sem ravnokar opazi še eno zanimivo školjko.

Privzeta nastavitev je slana voda, kar moramo seveda spremeniti, ko se potapljamo v jezeru ali reki. Če tega ne storimo, globina ne bo prava. Drugače pa je program preprosto za uporabo. Ko ga zaženeš, počakaš trenutek za izračun lokacije, da nato med plavanjem opazuješ trenutno hitrost in še nekatere druge podatke. Ura samodejno zazna začetek potopa, ga spremlja in po vrnitvi na površje z zvokom odstrani vodo iz luknjic nad tipalom pritiska. Nobene podrobnejše razlage o njem nisem našel, zato sumim, da uporablja tipalo zračnega pritiska (barometer) tudi za zaznavo globine. Poleg spremljanja potopa je na voljo še način vadbe prostega potapljanja. Poteka preko intervalov globokega dihanja in zadrževanja diha. Število in trajanje določimo sami. Ves ta čas ura tudi spremlja srčni utrip. Veljalo bi to početi redno preko celega leta in verjamem, da bi potem naslednjič zmogel »iti« globlje oziroma dlje časa ostati tam doli.

Dosti nas že uporablja nosljive naprave za spremljanje aktivnosti iz fizioloških funkcij, zato ne bi bilo napak, če bi funkcijo v svoje naprave vključili še drugi izdelovalci. Sodi namreč med športne načine, ki jih sicer ne uporablja veliko ljudi, toda, tem zna priti še kako prav. Meni je!

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.