Ne več zgolj smuči, Elan se resno podaja v kolesa, tudi električna
Matjaž Ropret 25. maja 2023 ob 06:09

Nekoč so že obstaja kolesa z napisom Elan, vendar se je zdelo, da bolj za dopolnitev ponudbe v trgovinah. Poslej naj bi bilo drugače, saj je begunjsko podjetje predstavilo celotno kolekcijo običajnih in tudi električnih koles, pri čemer slednja prihajajo v prodajo prihodnje leto.

Po besedah podpredsednika skupine Elan in direktorja športne divizije Leona Korošca se želijo utrditi kot celoletni, ne zgolj zimski ponudnik izdelkov za aktivni življenjski slog. »Navdihujemo uporabnike. Da preživljajo čudovit čas v naravi, hkrati pa s tem skrbimo za čisto mobilnost,« je poudaril na predstavitvi. Po njegovih besedah še posebej e-kolesa lahko nadomestijo druge motorizirane oblike prevoza in denimo turistom omogočajo, da svoje avtomobile cel teden na počitnicah pustijo nekje parkirane. S tem je posredno nakazal, da podjetje cilja tudi na ponudnike izposoje koles v turističnih središčih.

Linija običajnih koles ni zelo obširna, a zajema modele v skoraj vseh pomembnih kategorijah, od klasičnih gorskih »trdakov« in polnovzmetenih do križancev med cestnimi in gorskimi (»gravel«) in otroških. Večina jih ima aluminijast okvir, razen boljšega od modelov Fiery (gravel), ki tudi na prvi pogled daje najboljši vtis med vsemi brez elektro pomoči. Po besedah direktorja komerciale Matjaža Megliča je kolekcija ozka, vendar premišljena, nagovarja pa širok krog kupcev. Naprodaj bo že kmalu, vendar se raje posvetimo tisti, ki prihaja v trgovine prihodnje poletje.

V svet električnih koles se po besedah produktnega vodje za kolesarski program Matije Rimahazija Elan ne podaja samo zaradi izjemnega porasta tega trga, temveč tudi zato, ker se skladajo s filozofijo znamke. »To so kolesa, ki premagujejo ovire, ki omogočajo vsakomur, da gre na kolo, da gre dlje, da gre hitreje.«

Linija bo v bistvu obsegala dva modela, od katerih bo eden v moški izvedbi imel dva različna nivoja opreme. Toda začnimo z drugim, morda bolj zanimivim. Trailmaker je namreč nekoliko nenavaden v primerjavi z večino gorskih električnih koles, saj je precej bolj podoben običajnim, z manj izrazito debelim okvirjem, tudi manjšo baterijo (430 Wh) in močjo motorja (250 W, s kratkotrajnim zvišanjem na 450 W). Vse to je namerno, kajti, tako Rimahazi, namen je bil ponuditi kolo, ki je po obnašanju čim bolj podobno klasičnemu. Agilno, odzivno, lahkotno, tako pri vzpenjanju kot pri spuščanju. Kljub temu naj bi ponujalo za 100 km pomoči, baterija pa je snemljiva. Motor je Fazua 60. Večina opreme je z višjega razreda, denimo menjalnik Shimano Deore XT, sprednje vzmetenje Fox 36 s 160 mm hoda in zadnje Fox Float X s 150 mm hoda ter zavore Magura MT5. Kolo tehta slabih 22 kg, kar je dokaj malo za to kategorijo. Sprva bo na voljo le Trailmaker 1, kakšnih variacij z opremo ne bo, in sicer v štirih velikostih za moške in dveh v ženski različici.

Model Mantis je nekoliko bolj klasičen, s širšo »cevjo«, ki vsebuje baterijo, tukaj s kapaciteto 626 Wh. Motor Shimano zmore 600 W in skupaj to da za več kot 100 km pomoči kolesarju. Določeni deli opreme so iz Shimanove linije Linkglide, ki je z večjo robustnostjo prilagojena za električna kolesa. Za okvir Rimahazi zatrjuje, da je zanesljiv in udoben. V slednjem je to kolo zagotovo v prednosti pred Trailmakerjem, odvisno pa je seveda, kakšne so uporabnikove želje. Mantis je naprednejši, z opremo višjega razreda (Fox 34, Deore XT, zavore Shimano SLX), Mantis 2, ki bo naprodaj tudi v ženski različici (v treh velikostih v primerjavi s štirimi moškimi), pa je namenjen najširšemu spektru uporabnikov in njegova oprema je iz srednjega razreda (Deore, RST Blade, BR-MT420).

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Cen električnih koles v Elanu še ne morejo potrditi, navsezadnje verjetno niti kdo drug ne ve, kaj vse se bo še zgodilo do prihodnjega poletja. Okvirno pa naj bi se gibale med štirimi in sedmimi tisočaki evrov. S kolesarskim programom sicer ciljajo regionalno, na Slovenijo in okoliške (pretežno alpske) države.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja