Tokijske, za leto dni zamaknjene olimpijske igre niso povzročile rekordne gledanosti. So pa poskrbele za še dodatno rast pretočnega videa (»streaminga«) in vsaj pri Telekomu Slovenije še za doslej najvišje količine prenosa podatkov v mobilne omrežju.
Vodilni slovenski operater je sporočil, da je v času olimpijskih iger zabeležil rekordne količine podatkovnega prometa v mobilnem omrežju in števila gledalcev platforme Neo na spletu. Podatkovni promet se je v teh 14 dneh povečal za 80 odstotkov, veliko več kot običajno je bilo prenosa podatkov v gostovanju in ogledov prenosov športnih vsebin na spletnem in mobilnem Neu. V Telekomu ocenjujejo, da »so mnogi uporabniki dogajanje v Tokiu spremljali tudi med dopusti, ne glede na to, ali so bili v Sloveniji ali v tujini.«
Šport je tako še presegel delo in šolanje na daljavo. To dvoje je že med zaprtji ne tako dolgo nazaj povzročilo podatkovne rekorde. »V času olimpijskih iger pa je bil dosežen še višji, nov zgodovinski rekord količin mobilnega podatkovnega prenosa,« so zapisali v Telekomu in se hkrati pohvalili, da je omrežje delovalo brez težav.
Omenjeni operater je med igrami tudi zagotavljal gigabitne povezave med Ljubljano in Tokijem za potrebe televizijskih prenosov nacionalne televizije. Pri tem si seveda lahko želimo, da bi v prihodnje taka sodelovanja dala še kakšne dodatne rezultate za naročnike in gledalce, denimo možnost ogleda v razločljivosti 4K.
Nasploh je igre, pa tudi druge večje športne dogodke tega poletja, med njimi evropsko prvenstvo v nogometu in teniški turnir v Wimbledonu, v »televizijskem« smislu zaznamoval kar občuten prehod gledalcev na pretočni video. Po spletu (v brskalniku ali v aplikaciji) si je otvoritveno slovesnost ogledalo 279 odstotkov več ljudi kot otvoritev zimskih iger v Pjongčangu l. 2018, je izmerilo specializirano podjetje Conviva. Glede tega podatka smo lahko malo zadržani, kajti zimske OI nikoli niso tako množično gledane kot poletne in vmes so minila tri leta in pol, a vseeno tudi drugi podatki nakazujejo, da je spremljanje športa prek internetnih povezav in morda na »alternativnih« zaslonih, ne na televizorju, vse bolj vsakdanje. Prenosi aplikacij za pretočni video so v času OI, zaključka evropskega prvenstva v nogometu in Wimbledona zrasli med 50 in 200 odstotki glede na siceršnja dnevna povprečja v zadnjih mesecih.
Vseeno pa Mednarodni olimpijski komite in nosilci pravic za prenose ne morejo biti najbolj zadovoljni z letošnjo gledanostjo. Ta je bila za približno 20 odstotkov nižja kot pri prejšnjih igrah pred petimi leti v Riu de Janeiru, pa že takrat je nekoliko upadla v primerjavi z Londonom in Pekingom. Tule so podatki podjetja Nielsen, reference na tem področju, o dosegu:
1988 Seul | 194 milijonov |
1992 Barcelona | 192 milijonov |
1996 Atlanta | 209 milijonov |
2000 Sydney | 185 milijonov |
2004 Atene | 203 milijonov |
2008 Peking | 215 milijonov |
2012 London | 217 milijonov |
2016 Rio de Janeiro | 198 milijonov |
2021 Tokio | 150 milijonov |
Pri tem je prav tako treba upoštevati določene dejavnike, kot so časovne razlike – sploh za evropske gledalce, ki se tradicionalno bolj zanimajo za olimpijsko dogajanje kot denimo ameriški – in »koronski« časi, ko so tekmovanja negotova in so nekateri malce izgubili interes za spremljanje športa.
- Praznično darilo pri Telekomu Slovenije – Odprte programske sheme in programske opcije NEO
- Telemach v evropskem projektu, ki bo pomembno vplival na shranjevanje dokumentov!
- Konec (kakovostnih) predvajalnikov blu-ray je vse bližje
- Hisense naproti prvemu mestu med proizvajalci vrhunskih televizorjev
- Dacia Sandero Journey: Premalo muzike za zahtevane denarje?
Brez komentarjev