NAZAJ V ŠOLO: Peš, na avtobus, na človeško moč ali na elektriko!
Marjan Kodelja 19. avgusta 2019 ob 06:13

Minili so časi, ko so morali otroci gaziti po globokem snegu, da so prišli v šolo. Danes so osnovne šole, razen če se starši iz takšnih ali drugačnih razlogov ne odločijo otroka vpisati v najbližjo, sredi naselja in večini otrok dosegljive peš. Če pa ne, jim je na voljo šolski avtobus in »mama taksi«. Srednje šola, to pa je lahko že projekt. Javni prevoz, kolo ali pa morda tudi trenutno zelo popularni električni prevozniki.

Oni dan sem v medijih zasledil, da je Francoz umrl med vožnjo z električnim skirojem po avtocesti. Naj bi bil to dokaz, da so vozilca nevarna? Kdo pri zdravi pameti pa gre na avtocesto s čim drugim kot motornim vozilom. Če bi bil na konju, bi bil rezultat verjetno podoben. Demonizacija električnih skirojev, ki smo ji bili priča zadnje mesece, je v javnosti pustila občutek, da so bolj nevarna kot kolesa, skiroji na nožni pogon, rolerji ali rolke brez električnega motorja. Pa niso, če kajpada z njimi ne počnemo neumnosti. Bi pa veljalo nekaj zakonsko zapovedati, dokler ni tako, pa naj velja zakon zdrave pameti. Kdor se vozi z električnim kolesom, skirojem ali rolko, pravzaprav z vsem, kar gre hitreje od 5 km/h, naj ima na betici čelado.

Največ naredimo zase in najbolj smo prijazni do okolja, če se tudi v šolo odpravimo s kolesom. Vedno pa žal to ni mogoče, ker če nič drugega, se ne spodobi tja priti, moker od potu, da kar teče od tebe. Mnogo lepše se je na cilj pripeljati z vetrom v laseh in brez poslušanja »prdečega« zvoka prastarega »avtomatika«. Skuterje vseh vrst in oblik imajo mladi že tako radi, električni pa so lahko tudi oblikovno sodobni in frajerski. Kot je na primer model Chopper. Ta je sicer res zelo poseben, a če preletite pestro ponudbo, najdete tudi cel kup električnih skuterjev, ki so na videz podobni tistim z motorjem na notranje izgorevanja. Ne dosti cenejša (če sploh) so električna kolesa, vendar so brez akrobatike le za eno osebo. V tej kategoriji na veljavi pridobivanja gorska kolesa z električnim motorjem, kajti omogočajo namreč, da pri enakem naporu prevoziš mnogo več višinskih metrov. No, tu so cene šele visoke in upam, da mi bo v bližnji prihodnosti uspelo dobiti kakšnega na preizkus.

Poleg nog, koles in avtobusov, so električna vozila idealna za mladince, ki se morajo vsako jutro od doma odpraviti vsak v svoj hram modrosti!

Električne rolke niti približno ne pridejo v ožji izbor, kajti na njih se ne počutim najbolj stabilno. Mnogo mladim pa so vsakodnevno prevozno sredstvo, zatorej preskok na električno gnane ne bo težava. Prednost rolke je v njeni majhnosti. Vedno jo lahko imate pri sebi, kamorkoli greste, tudi v predavalnici na fakulteti, srednješolec pa jo lahko pospravi v garderobno omarico. In če začne deževati, nihče ne bo težil, ako z njo vstopite v avtobus.

Med električnimi skuterji ter rolkami je osebni prevoznik, primeren za najširši krog uporabnikov. Električni skiroji so vse bolj pogosti v slovenski krajini, v Ljubljani pa ga lahko tudi najamete. Omogočajo relativno udobno vožnjo, pa še dragi niso. Za največ petsto evrov dobite že zelo zmogljivega, ki pa vam bo tudi služil vsaj nekaj let. Xiaomi Mi M365 je moj prvi izbor, kajti z zrakom napolnjene gume naredijo vožnjo udobno, baterija pa zadošča za razmere slovenskih mest. Drugi na mojem seznamu je Ninebot Kickscooter ES1 ali še bolje njegova močnejša izpeljanka ES2. Se pa najdejo še drugi, vodilo pri nakupu naj bodo čim večja in čim širša kolesa. Vse ostalo je drugotnega pomena.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Električni prevozniki so prihodnost urbane mobilnosti, kajti avtomobili so v središčih vse manj zaželeni, javni prevoz, tudi če je idealen, pa ne dopušča svobode, kot si jo želimo. Nič čudnega, da jih je na cestah vedno več in skrajni čas je, da ministrstvo uredi zakonodajo. Ker zakone razlagamo po načelo črkoslovstva, kajti če bi zakon razumeli v njegovem bistvu, potem ga ne bi bilo treba spreminjati, vsakič, ko se pojavi novo prevozno sredstvo. Zgolj toliko drugačno od obstoječih, da enačaj v mislih večine ni mogoč. Ampak to je druga zgodba, o kateri se sploh ne bi smeli pogovarjati, predvsem pa ne bi smela ovirati pozitivnih sprememb. Električni osebni prevozniki vseh vrst in oblik pa prinašajo ravno te!

 Naslovna fotografija: Deposit Photos


Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja