Navajeni na plastiko se veselimo večje varnosti
Marjan Kodelja 5. julija 2019 ob 06:50

Jeseni bo začela veljati evropska direktiva PSD2, ki sicer tradicionalno zaprto finančno panogo delno odpira filozofiji tehnoloških podjetij, jo digitalizira, a hkrati poleg novih trendov zapoveduje tudi “močnejše” varnostne mehanizme, ko gre za preverjanje identitete plačnika. Da bi preveril mnenje ljudi, je Mastercard v 13 državah srednje in vzhodne Evrope izvedel raziskavo, ki je razkrila, da 67 odstotkov potrošnikov nakup prek spleta opravi v povprečju petkrat mesečno. 

Podobno raziskavo je družba opravila tudi pred tremi leti (2016) in primerjava s takratnimi podatki pokaže, da preko spleta nakupuje 23 odstotkov več ljudi, za enak delež pa se je povečalo tudi število tistih, ki račune plačuje preko aplikacij spletnega plačevanja. 48 odstotkov pa je priznalo, da uporabljajo tudi plačilne aplikacije, kot je na primer novost v Sloveniji Apple Pay, če so na voljo. 

Slovenci se ne razlikujejo veliko od drugih Evropejcev, v primeru digitalnih transakcij nas zanimajo stroški in varnost, želimo pa tudi nižje cene spletnih storitev, ko so vsebine na zahtevo, potovanja in aplikacije za plačevanje. Pri teh nas najbolj razveseljujejo hitrost (77 odstotkov), preprostost uporabe (70 odstotkov) ter takojšnja dostopnost (68 odstotkov). Med tistim, ki jih ne uporablja, pa bi jih 46 odstotkov začelo, če bi bili prepričani o njihovi varnosti. 

Ko gre za naš denar, raje dvakrat premislimo, kot pa da bi ga zaradi neznanja ali slabosti tehnologij po neumnosti izgubili. Je pa težava verjetno večplastna, saj so spletni varnostni mehanizmi dokaj zapleteni, česar pa ne razumemo dobro, temu tudi težje zaupamo. Zgolj 41 odstotkov vprašanih ima nekaj znanja o spletni varnosti, 42 odstotkov pa je priznalo, da o nevarnostih na internetu vedo bore malo. Kadar se glede varnosti pojavijo dvomi, 52 odstotkov dodatne informacije in pomoč poišče na spletu. 

Še vedno soočamo tudi z deljenjem naprav, kar doda kamenček v mozaik zapletenosti spletne varnosti. Osebni računalniki, med katere sodijo tudi prenosniki, še zdaleč niso osebni, saj jih več kot polovico (55 odstotkov) uporablja več kot en član družine. Se pa vse bolj zavedamo prednosti uporabe ločenih e-poštnih naslovov za različne namene. Z njimi znižamo tveganja, saj če nam vdrejo v enega, so ogrožene le storitve, pri katerih smo ga uporabili za prijavo, ne pa vse, kot je običajno, če imamo samo enega. 53 odstotkov vprašanih uporablja ločene e-poštne naslove, 42 odstotkov pa tudi redno preverja nastavitve zasebnosti v svojih računih družbenih omrežij.

Ker do spleta pogosteje kot z računalnikom dostopamo prek telefona, je kajpada tudi to napravo treba varovati. Še posebej naprave s sistemom Android. Dve tretjini ali 74 odstotkov vprašanih je na svojih telefonih naložilo dodatno zaščito. Se pa uporabniki veselimo tudi močnejšim mehanizmom overjanja identitete (SCA). 58 odstotkov meni, da je potrebna tudi pri plačevanju v trgovini, kar 71 odstotkov pa je prepričanih, da je nujna pri spletnih nakupih. 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

»Vse močnejše zaupanje v digitalno tehnologijo vodi do opravljanja zahtevnejših in pomembnejših opravil prek mobilnega telefona in ostalih naprav. Varnost bančnega računa in osebnih podatkov je zato za Slovence pri izbiri plačilne metode odločilen dejavnik. Uporaba biometrije za overjanje identitete potrošnikom podaja pozitivno uporabniško izkušnjo in večji občutek varnosti, prednosti biometrije pa so jasno razvidne, saj je biološke značilnosti izjemno težko kopirati, poleg tega pa so priročne,« je dejal Luka Gabrovšek, poslovni direktor Mastercard Slovenija.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja