Naprave, ki v letu 2023 nujno rabijo konkretno osvežitev
Matjaž Ropret 12. januarja 2023 ob 06:20

Določeni izdelki zabavne elektronike so fantastični, lahko so celo pomenili pravo prelomnico in spremenili naše navade, toda po več letih, odkar so proizvajalci v trgovine poslali še vedno aktualni (v nekaterih primerih celo sploh prvi in edini) model, se jim začenja konkretno poznati starost. Korenita osvežitev, prenova bi bila zato nujna. Tu je nekaj primerov, kjer bi si letos zares želeli  dodobra izboljšanega, posodobljenega naslednika.

Nintendo Switch

Nesporno prva naprava na tem seznamu. Uživaška igralna konzola, edina z možnostjo igranja na poti in tudi priklopa na televizor, z izvirnimi in zabavnimi igrami, toda s strojno zasnovo iz sredine prejšnjega desetletja. Procesor Nvidia Tegra X1 so namreč predstavili l. 2015. Tudi pomnilnika, delovnega in podatkovnega, je malo, baterija ne zdrži dolgo, zaslon zaseda premajhen odstotek sprednje površine in ima ločljivost 1280 x 720 (res pa so vmes pripravili posodobitev z malenkost večjim OLED-om). Vsekakor bi bil po šestih letih čas za temeljito prenovo že ob predstavitvi ne najbolj tehnološko napredne konzole, ki jo seveda rešujejo genialna zasnova in odlične igre.

Žal zadnje informacije pravijo, da naslednika letos verjetno še ne bo. Prav tako še ni veliko podatkov o tem, kakšen naj bi sploh bil. Zagotovo bi zaslon morali povečati in mu privoščiti polno visoko ločljivost, na televizorju pa bi zadeva najbrž morala omogočati ločljivost 4K, četudi s kakšnim trikom, ki pa se lahko zelo dobro obnese. Tudi kakšna ergonomska izboljšava ne bi bila odveč.

Preklopni telefoni Samsung

Serija Galaxy S bi prav tako lahko prišla na seznam, saj v njej (z izjemo Ultre) že nekaj let čakamo na kakšno pomembno in odmevno novost. Toda ti telefoni so celokupno gledano še vedno odlični in povsem konkurenčni, medtem ko je preklopna serija Galaxy Z uspešna pretežno zaradi pomanjkanja konkurence v Evropi in Severni Ameriki. Kitajski proizvajalci namreč že vsaj dve leti dokazujejo, da znajo narediti boljši hardver s prepogljivim zaslonom. Brez špranje med stranicama, ko je telefon zaprt, z manj opazno in občutno gubo na prepogljivem zaslonu, pa tudi z bolj kakovostnim foto-video sklopom in še kakšno prednostjo. Samsungova je sicer v vodoodpornosti, brezžičnem polnjenju in možnosti, da telefon, kadar je odprt, ostane v katerem koli položaju. Vseeno bi korejska korporacija morala izboljšati pregibanje zaslona in s tem zmanjšati gubo ter ga izvesti tako, da se bodo telefoni zapirali kot knjige, povsem skupaj. Čakamo tudi na kakšno znižanje cen te tehnologije, ki še naprej vztraja nekje tam, kjer je štartala. Seveda bo zdaj inflacija izgovor, da ne bo treba nižje ali da bo šlo še celo navzgor.

Električni skiroji

Tu ne bom izpostavil posameznega modela, čeprav bi zlahka denimo Xiaomijevega. Odkar se je Marjan pred štirimi leti začel po Ljubljani prevažati s takim vozilcem, se namreč ni veliko spremenilo. Osnovne karakteristike teh osebnih prevoznikov so enake ali zelo podobne, tisti, ki se lahko pohvalijo z boljšimi, denimo daljšim dosegom, višjo hitrostjo ali resnim vzmetenjem, so bistveno večji, težji in dražji. V tem času ni bilo ne pravega napredka ne pocenitve celotne kategorije, kvečjemu se je vstopna cena zvišala. Čas bi bil za kakšen korenit preskok. Predvsem pri baterijah. Želeli bi si ali daljšega dosega z enako maso ali pa lažjih skirojev s še vedno dovolj zaloge za 20 do 30 km vožnje. Prav tako bi radi videli dvojno vzmetenje tudi v nižjih cenovnih razredih, ne zgolj v modelih za (občutno) več kot tisoč evrov. Prav veliko upov na kakšno revolucijo v letošnjem letu pa ne gojimo.

Renault Zoe in Volkswagen ID.3

Še dve električni vozili, ki ju bomo kar združili. Obe namreč še nista tako dolgo v prodaji, da bi po običajnih ciklih že morali razmišljati o nasledniku, kvečjemu o standardni nežni prenovi, kakršne bo ID.3 tudi deležen. Za Zoe je bolj vprašljivo, kaj bo z njim, zelo verjetno bo raje prej kot slej dokaj brez pompa zaključil svojo prodajno pot, četudi je bil eden od elektro pionirjev, vendar potem dokaj hitro, navkljub »novi« generaciji zaostal za tekmeci (z izjemo porabe oz. dosega, v čemer je še vedno zelo soliden). Zdaj mu manjka sodobne tehnologije (in nasploh opreme), prilagodljivost kabine, začenši z nastavljivostjo sedežev, in prtljažnika, hitrejše polnjenje od skromnih 50 kW (pa še to je doplačljivo), bolj sofisticirano podvozje, tudi doza seksapila. In navsezadnje atraktivna cena, vendar te Renault žal ni bil sposoben zagotoviti niti za bistveno modernejšega in atraktivnejšega električnega Megana.

Po drugi strani je ID.3 dokaj konkurenčen avtomobil s spodobno veliko baterijo (58 kWh) in dosegom, vendar težavami pri tehnologiji, predvsem programski opremi, in notranjostjo, ki prav nikogar ne navdušuje. Vključno s pomembnimi elementi upravljanja, predvsem tipkami, občutljivimi na dotik, pod zaslonom in na volanu. Slednje naj bi ob prenovi vendarle popravili, trak za nastavljanje temperature pa osvetlili. Še vedno ne bo idealno, vsaj bolje kot doslej. Sam dizajn kabine bo na žalost ostal pretežno enak, verjetno tudi neugleden voznikov zaslon, naj bi pa izboljšali asistenčne sisteme, in, upajmo, tudi kaj pri samem baterijskem sklopu, učinkovitosti in polnjenju. Napovedana izhodiščna cena (46 tisoč evrov) prav tako ne daje osnove, da bi zaradi te prenove vriskali od navdušenja.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Apple Airpods

Foto: Apple

Najbolj prepoznavne popolnoma brezžične slušalke so spodoben izdelek. Mnogo predrag, glede na dogajanje na trgu v zadnjih dveh letih, vendar zadosti izpiljen, da se lepo vklaplja v celoten ekosistem. Zadnja prenova se je zgodila jeseni 2021, zato ni nujno, da bo v 2023 že na vrsti naslednja. Toda možno je in bilo bi lepo, če bi vendarle dodali še aktivno dušenje hrupa, in morda toliko spremenili dizajn ali material, da še drugi polovici svetovne populacije ne bi konstantno izpadale iz ušes.  

Fotoaparati Sonyjeve serije A6xxx

Pisal sem že o tem, da modeli a6100, a6400 in a6600 še vedno nimajo naslednikov, čeprav so v prodaji štiri leta. Edini brezzrcalni iz te serije in nasploh s tipalom APS-C, ki so ga dodali v ponudbo v tem času, je »vlogerski« ZV-E10, v osnovi a6100 s priključkom USB-C, nekaj spremembami, in brez elektronskega iskala. Novi modeli s kakšno izboljšavo pri samodejnem ostrenju, morda vgrajenim umirjevalnikom slike, novejšim tipalom (s hitrejšim branjem), dodatnimi video načini in še kakšno novostjo, bi se prilegli. Kot tudi povsem nov »kit« objektiv, kajti obstoječega podpovprečnega, ki predstavlja sramoto za odlične fotoaparate, bi morali že zdavnaj upokojiti.

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja