Najnaprednejša tehnologija še za strastne voznike
Matjaž Ropret 11. maja 2018 ob 11:18

Ko se približamo stotim tisočakom, se pri avtih odpreta dve vzporedni poti. Po eni se gre s šoferjem, po drugi za volanom. Audi ima za pomembneže, ki jih vozijo drugi, v programu limuzino A8, od letošnje zime povsem novo. Za one, ki bi radi vozili sami, pa še v avtu bolj dinamičnega izgleda, pa je na voljo A7 Sportback. Prav tako zdaj nov, z bolj ali manj vsemi tehnologijami za številko večjega modela.

Ta štirivratni kupe so uvedli pred osmimi leti v prvi generaciji so prodali  200 tisoč primerkov, od tega 120 v Sloveniji. Glavna konkurenta podobne velikosti in silhueto s prisekanim zadkom sta BMW 6 Gran Coupe in Mercedes CLS, so pa še drugi. To je za marsikoga z dovolj evri (dolarji, …) na bančnem računu zanimiva možnost, ki po besedah Audijevih predstavnikov v njihovem primeru združuje dizajn kupeja, eleganco limuzine in prostornost karavana. Prtljažnik po novem meri 535 l in je, kot običajno pri takih modelih, dolg ter nizek. Menda zdaj brez težav sprejme opremo za golf.

Tokrat so si dali precej več duška v podrobnostih, čeprav je osnovna linija avta zelo podobna. Toda deluje bolj možato, več ima odsekanih linij, zadnje luči, ki jih povezuje svetlobni pas po celotni širini mu dajo nekaj izstopajočega. In za moje oči je podoba precej bolj moderna in dodelana. Nekako podobno kot pri Porschejevi Panameri, kjer je bila prav tako ideja enaka, a je novi modeli veliko prijetnejši in hkrati osupljiv. Tako tudi A7 Sportback, ki je še toliko bolj poseben v notranjosti z ozkimi linijami, kar tremi zasloni (sredinskima posrečeno postavljenima malo stopničasto eden nad drugim) in zanimivo ročico samodejnega menjalnika (ročnega ni v ponudbi!).

 

Zunaj izstopajo še luči, kar je pri tej znamki že tradicija. In trdijo, da ne samo zaradi videza (po 12 oz. 13 navpičnih elementov) in animacij pri odklepanju in zaklepanju avta. Že v osnovi svetijo diode, za doplačilo pa je mogoče dobiti izvedbi HD-matrične in HD-matrične z laserskimi lučmi z modro diodo v reflektorju. Te menda svetijo do 600 m daleč, kar je tudi največ dovoljeno, sicer bi snop lahko šel še dlje.

Tehnologija se nadaljuje pri kar 39 asistenčnih sistemih. Vsi kajpak niso serijski, toda od treh paketov, na katere so razdeljeni (tour, mesto in parkiranje), imajo vsi A7 za Slovenijo že vgrajenega prvega. Tudi ostali pa predstavljajo le malenkostno podražitev, zato mislim, da ne bi smelo biti oklevanja. Med drugim lahko avto sam spremlja okolico in zavira ali zavija v križišču, vozi po avtocesti in še marsikaj. Prikaz vseh tipal, kamer in radarjev je na shemi spodaj (na žalost samo v nemščini in angleščini), še vedno pa je voznik glavni. Lahko pri nizkih hitrostih delo prepusti »avtomatiki«, lahko pa pohodi plin in gre po svoji presoji. Čez čas prihaja tudi možnost daljinskega parkiranja z aplikacijo na telefonu.

Tipala, kamere in radarji pri Audiju A7.

Notranjost, ki spominja na sodobno različica letalskega kokpita, ima v vsakem primeru tri zaslone, le v osnovi je tisti za navigacijo (zgornji na sredini) malo manjši, primerno doplačilo pa ga poveča na velikost, ki jo vidiš na fotografijah. Večina upravljanja gre prek teh ekranov, so pa pustili gumb za glasnost. In tudi glasovno se da marsikaj postoriti, menda »življenjsko«. Kar pomeni, da avtu rečeš zebe me, in te bo vprašal, za koliko naj zviša temperaturo. Ali pa, da se ti je zahotelo kave in bo pogledal, kje so bližnji primerni lokali. Na žalost pa to narekovanje še ne deluje v slovenščini. Marsikaj si je mogoče olajšati tudi z bližnjicami in obnašanje zaslona na dotik se da prilagoditi v štirih stopnjah. Za nastavitve je na voljo šest profilov in eden »za goste«, ki ga denimo uporabijo na servisu, da ne pokvarijo nastavitev uporabnika. Kamera ima več pogledov in res izvrstno ločljivost, na žalost pa je v vsakem primeru doplačljiva.

Pomudimo se še malo pri mehaniki. Za začetek sta na voljo bencinski in dizelski šestvaljnik. Prvi s 340 in drugi z 286 »konjskimi močmi«. Kasneje prideta še malenkost slabotnejši štirivaljni možnosti, pa tudi močnejša S7 in priključni hibrid. Pogon je pri obeh začetnih različicah quattro, toda v osnovi gre moč še vedno na prednja kolesa ne na zadnja, kot pri marsikaterem tekmecu. Obračalni krog se da izboljšati z naročilom štirikolesnega krmiljenja. Vse asedmice pa so blagi hibridi, kar pomeni, da imajo zadaj dve bateriji. Pri močnejših motorjih je ena 48-voltna, pri šibkejših pa sta obe 12-voltni. Ena ustvarja električno omrežje, ki napaja drugo, jermenski zagonski alternator pa lahko uporabi to energijo za mehkejši zagon motorja. Poleg tega pa avto lahko za nekaj deset sekund izklopi motor in »jadra« na elektriko. Pri pospeševanju ta sistem ne pomaga, namenjen je izključno varčevanju z gorivom, prihranek naj bi bil tudi od 0,7 litra na sto km.

Osnova izvedba 50 tdi po ceniku velja 81.550 evrov, 55 tfsi pa 84.900. Cene dodatne opreme so … premijske. Razen že omenjene, presenetljivo ugodne vozniške asistence. V Audiju pričakujejo, da bodo z A7 Sportback nagovarjali za kakšno leto mlajše kupce kot z A8, take, ki morda še niso tik pred upokojitvijo. In da bo všeč kupcem, ki si želijo nekaj drugačnega od klasične limuzine ali karavana. Športnih terencev se v takem kontekstu niti ne omenja. Letos jih kanijo v Sloveniji prodati do 20, prihodnje leto pa med 30 in 35.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja