Najhitrejši električni superšportni avtomobil doseže 431 km/h
Matjaž Ropret 12. julija 2025 ob 06:11

Hrvaški proizvajalec Rimac je z najnovejšim modelom Nevera R na testni stezi Papenburg v Nemčiji dosegel 24 hitrostnih rekordov, ki jih je izmerilo slovensko podjetje Dewesoft.

Nevera R je nadgrajena, izboljšana še zmogljivejša izvedba že prej najhitrejšega električnega superšportnika. S štirimi elektromotorji namreč razvije kar 1.571 kW oz. 2.107 »konjskih moči.« To je skoraj 200 »konjev« več, pri čemer je avto tudi za 35 do 40 kg lažji.

Na stezi so s tremi kompleti Dewesoftove merile opreme, ki je sproti dajala informacije tudi vozniku, izmerili, da Nevera R do 100 km/h pospeši v 1,72 s, do 200 km/h v 3,95 s in do 300 km/h v 7,89 s. Toliko običajen električni avto potrebuje za pospešek z mesta do 100 km/h. Najvišja hitrost, ki jo je avto zmogel, to si lahko ogledate v drugem delu videa, je natanko 431,45 km/h.

V prvem delu pa voznik (zanimivo, da ne uporablja dirkaških rokavic, medtem ko nosi čelado) Nevero R požene do hitrosti 400 km/h in nato »na polno« zavira do ustavitve. To mu uspe v 25,79 s, kar je za dobre štiri sekunde hitreje od običajne Nevere in za malce več kot dve sekundi hitreje od prejšnje rekorderske, Koenigseggove Regere z osemvaljnim prisilno polnjenim bencinskim motorjem in tremi elektromotorji.

Na posnetku je zanimivo spremljati tudi napolnjenost baterije. Na začetku znaša 88 odstotkov, na koncu pospeševanja 80 odstotkov in se nazadnje, ko se avto ustavi, zaradi vmesne rekuperacije povzpne na 81 odstotkov. Torej Nevera R za šprint od 0 do 400 km/h porabi osem odstotkov baterije, pri ustavljanju pa nazaj pridobi odstotek.

Nato sledi še podiranje rekorda v najvišji hitrosti. Tam prvič vidimo podatek od 75-odstotni napolnjenosti pri dobrih 270 km/h in pri 400 km/h pade na 70 odstotkov, torej lahko sklepamo, da so med prvim in drugim  delom videa porabili še kakšen odstotek. Do takrat, da Nevera R doseže končno hitrost, porabi še šest odstotkov baterijske zaloge. Skupno za oba rekorda, ali slabo minuto maksimalnega pospeševanja, torej četrtino od 108 kWh, ki so na voljo.

Fotografiji: Rimac

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja