Najboljša reinkarnacija Škode Octavie do zdaj?
Marjan Kodelja 2. julija 2020 ob 13:10

Porsche Slovenija je tudi uradno predstavil četrto generacijo modela, ki predstavlja dobro tretjino prodaje vseh Škodinih vozil. Zato so si močno prizadevali, da je novinka videti bolj prefinjena in bolj premijska. Jim je uspelo?

Pred slabimi dvajsetimi leti sem razmišljal o nakupu Octavie, a sem se raje odločil za Focusa, ker se mi je zdela oblikovno Škoda preveč robata. Danes bi se zelo verjetno odločil drugače. Trdne linije je namreč zamenjal prefinjen videz, še večji napredek pa je opaziti pri oblikovanju notranjosti, ki ni le sodobnega videza, pač pa tudi prostorna in udobna. Zato zna biti nova Octavia trenutno eden najbolj praktičnih avtomobilov v spodnjem “golfovskem” srednjem razredu!

Enako dolga limuzina in karavan

Na voljo je v karavanski in limuzinski različici, pri tem, da sta obe enako dolgi (širina 1.829 in dolžina 4.689 mm; medosna razdalja 2.686 mm). Škoda je prefinjen videz dosegla predvsem s prenovljenim prednjim delom, ožjimi žarometi in značilnimi bočnimi linijami, ki povezujejo sprednji del vozila z zadkom. Prav tako niso pozabili na primerno aerodinamiko, od katere je med drugim odvisna tudi poraba goriva. Aerodinamični količnik pri karavanski različici doseže 0,26, pri limuzinski pa je še malce boljši 0,24.

Še nekoliko več dodelav je bila deležna notranjost vozila. Sredinska konzola je manj izrazita, zato je prostor za voznika in sovoznika bolj odprt in manj uniformiran. Še posebej pri izvedenki s samodejnim menjalnikom, saj je njegova ročica majhna. Privlačna je tudi armatura, kjer po sodobnih oblikovalskih smernicah kraljujejo ravne linije in sredinsko postavljeni zaslon infozabavnega sistema. Dodatni čar pa doda ambientalna osvetlitev v različnih barvah. Pred voznikom tudi ni klasičnih merilnikov, temveč še en velik zaslon, katerega prikaz lahko prilagajate svojim potrebam. Po novem so na voljo tudi ogrevani in prezračevani ergonomski sedeži opcijsko tudi z masažno funkcijo, ki jim je mogoče podaljšati sedalno površino.

Prostora je dovolj tako v potniški kabini kot v prtljažnem prostoru, še posebej se bodo udobno vozili potniki na zadnjih sedežih. Prostornina prtljažnega prostora znaša 600 litrov (640 pri karavanski različici) oziroma 1555 litrov (1700) pri podrtih zadnjih sedežih.

Sodobno okolje voznika

Čeprav je to ena od oblikovnih zapovedi, mi ni najbolj všeč zaslon, ki kot osamelec štrli iz armature. Na voljo sta sicer dva, 8 ali 10-palčni. Ohišje je v obeh primerih enako, le da ima manjši levo in desni gumbe, pod večjim pa je na dotike občutljiva površina. Brskanje po vseh možnostih, ki so na voljo, lahko vzame veliko časa. Predvsem pa tega ne počnite med vožnjo.

Sicer pa je dobro poskrbljeno tudi za udobje, predvsem če se odločite za zaslon v višini oči (HUD), ki pomembne informacije projicira na vetrobransko steklo. Enim je všeč, drugi menijo, da nima prave vrednosti. Ker pa je priporočljivo, da so oči ves čas na cestišču, se mi zdi uporaben dodatek, ki pa bi moral biti del osnovnega paketa. Kot tudi vsi drugi varnostni dodatki in sistemi.

Poskrbljeno je tudi za pametne telefone. Ne samo, da ga lahko priključite na infozabavni sistem, v kabini so tudi priključki USB tipa C za polnjenje. Po želji pa je v sredinskem predalu lahko plošča induktivnega (brezžičnega) polnjenja.

Verjetno bencinski ali dizelski

Kupci se bodo največkrat odločali med tema dvema pogonoma, pri čemer imajo pri prvem na voljo motorje TSI s prostornino 1, 1,5 ali 2 litra, dizelski pa je 2 litrski TDI v treh izvedbah. Menjalnika sta dva, 6-stopinjski ročni in 7-stopenjski samodejni, ki deluje po načeli prestavljanja preko žice (shitf by wire). Podobna oznaka je mnogo bolj znana v letalstvu, pomeni pa, da prestavna ročica z menjalnikom ni povezana mehansko, temveč mu pošilja »električne ukaze«. V Škodini ponudbi sta tudi priključni in blagi hibrid, za naš trg manj zanimivi, ker ni subvencij. 

Pomoč med vožnjo

Kot se za sodobno vozilo sposobno, so na voljo tudi tehnologije za pomoč pri vožnji, med njimi pa je tudi nekaj novih. Pomoč za aktivno ojačanje navora volana vozniku pomaga, da nadzorovano obvozi ovir in prepreči nevarnost trčenja s pešcem, kolesarjem ali vozilom, pomoč pri zavijanju v levo pa po potrebi vozilo samodejno ustavi, da prepreči trčenje. Ko potnik odpre vrata, mu opozorilo ob izstopanju prikaže, če se od zadaj približuje drugo vozilo ali kolesar. Novost je tudi funkcija za opozarjanje na lokalne nevarnosti, ki voznika avtomatsko opozori na ovire v prometu v neposredni bližini vozila, na primer na konec zastoja.

Nove tehnologije za pomoč pri vožnji so dodane že znanim, kot je samodejno zaviranje v primeru nenadne ovire na cestišču, ohranjanje voznega pasu in pa prilagodljiv tempomat. Zadnji sicer zadovoljivo deluje, me pa je vseeno zmotilo, da je zanj ob volanskem obroču posebna ročica, namesto da bi za upravljanje zadostovale tipke na volanu.

In potem smo se peljali

Vozila nismo imeli na več dnevnem testu, da bi lahko preverili čisto vse možnosti in nastavitve, ki so vozniku na voljo, marsikaj od tega pa je odvisno tudi izbrane opreme. Po krajši vožnji pa sem se v njej počutil udobno. Kot voznik, pa tudi kot potnik. Pravijo, da imajo Škodini avtomobili trda podvozja, kar nekatere moti, drugim pa je celo všeč. Vprašanje pa je, kako bi se počutil po daljši vožnji po slabših cestah, čeprav tokrat tudi pri slabši podlagi ravno veliko tresljajev na volanskem obroču nisem čutil. Z dvolitrskim dizelskim motorjem je bil avto tudi dovolj poskočen in odziven na dodajanje plina.

Začetna cena malo več kot 17.700 evrov za limuzinsko različico, cena je odvisna tudi od motorja in dodatne opreme, se mi za to vozilo ne zdi pretirana. Kajpak pa hitro naraste, ko posežete po močnejšem motorju, samodejnem menjalniku in vseh sistemih za pomoč pri vožnji, ki so na voljo.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja