Najbolj priljubljen izdelek v času karantene so bile v Evropi knjige
Matjaž Ropret 28. maja 2020 ob 16:45

Karantena je nedvomno spreminjala naše navade. Koliko bodo spremembe po vnovičnem odprtju ostale, je seveda vprašljivo, a tudi podatki kažejo, da smo se med sredino marca in začetkom maja obnašali precej drugače. To je med drugimi potrdila raziskava Mastercarda, ki je razkrila še, kaj smo v tem času najbolj kupovali.

Nikakor ni presenetljivo, da je bilo v omenjenem obdobju v ospredju spletno nakupovanje. Skoraj 60 odstotkov Evropejcev je potrdilo, da po spletu kupujejo bolj kot kadarkoli prej. Veliko več kot sicer jih je uporabljalo tudi navidezna doživetja, kot je vadba doma, spletno učenje in seveda naročniški pretočni video, ki je na začetku skorajda ohromil internet. Skoraj dve petini sta začeli uporabljati spletno bančništvo, tretjina se je začeta učiti kuhati prek spletnih tečajev, petina se je lotila učenja tujega jezika, 14 in 15 odstotkov pa jih je poiskalo tečaje za striženje las in ličenje. Očitno je bilo treba v tem času »narediti nekaj zase.«

Glede nakupov so bile kajpak v ospredju osnovne potrebščine, saj ponekod niti v trgovino niso smeli. Od ostalega pa so statistike kar zanimive in rahlo presenetljive. Vemo, da se je v Sloveniji takoj na začetku izjemno povečala prodaja prenosnikov in kmalu tudi spletnih kamer, ki so začeli vsi uporabljati video konference. Kamer je nasploh povsod zmanjkalo, zato je bilo namesto nje najbolj smiselno uporabiti kar pametni telefon. Prav tako je bilo pomanjkanje določenih pripomočkov za domačo vadbo. V Sloveniji so se mnogi čudili, da so ljudem pomembnejši pripomočki za fitnes kot knjige, a Mastercardova raziskava razkriva, da na evropski ravni sploh ni bila tako. Najbolj priljubljen izdelek v času karantene so bile prav knjige. Sledili so kuhinjski pripomočki in izdelki za barvanje las. Spodaj je celotna lestvica.

V Mastercardu še dodajajo, da se v spletnem nakupovanju zrcalijo siceršnje navade. Kar štiri petine ljudi je »lovcev na popuste«, ki lahko tudi po več ur dnevno iščejo najbolj ugodne kupčije. Dve tretjini je takih, ki si ogledujejo izložbe in ustvarjajo sezname želja, a običajno ničesar ne kupijo. Polovica pa jih v dejanskih ali spletnih trgovinah kupuje pri istih ponudnikih. In skoraj dve tretjini se pri spletnem nakupovanju boji, da bodo postali žrtev kakšne prevare.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Naslovna fotografija: Deposit Photos

Deset najbolj priljubljenih izdelkov v času karantene:

1. Knjige (32 odstotkov)

2. Kuhinjski pripomočki (22 odstotkov)

3. Izdelki za barvanje las (19 odstotkov)

4. Družabne igre (18 odstotkov)

5. Sestavljanke, ‘puzzles’ (17 odstotkov)

6. Strižniki za lase (15 odstotkov)

7. Računalniki/oprema (13 odstotkov)

8. Blazine (13 odstotkov)

9. Ročke / fitnes oprema (13 odstotkov)

10. Izdelki za umetnost in ročna dela (12 odstotkov)

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja