Najbolj »pravi« BMW
Matjaž Ropret 5. oktobra 2018 ob 12:19

Precejšnji del avtomobilske industrije je ohromil kaos z novim testnim ciklom porabe WLTP, kar je zamaknilo mnoge novosti, BMW pa je nekoliko nepričakovano v Pariz pripeljal novo serijo 3. Za zdaj limuzino, karavan sledi pomladi v Ženevi ali kasneje. Tako je bila to brez dvoma najpomembnejša predstavitev med serijskimi avtomobili na salonu v francoski prestolnici. Ne gre pa je spregledati niti zaradi njenega statusa znotraj celotne palete bavarske znamke.

Ni dvoma, da je »trojka« ob vseh športnih terencih še vedno srce in duša BMW-jeve ponudbe. To so tudi jasno povedali. Nova serija tri, zdaj že v sedmi generaciji, ima več tehnologije in povezljivosti, tudi prostora in še česa, toda znova so gledali predvsem na to, da bi bila pred konkurenco v zagotavljanju vozniških užitkov. Pri tej znamki je športnost, dinamična vožnja še vedno v ospredju. Med drugim je ostal pogon na zadnja kolesa, različne druge prilagoditve v podvozju pa naj bi zagotovile še več preciznosti in »občutka«. Član uprave, odgovoren za prodajo in znamko Pieter Nota, poudarja, da pri vsakem avtu ostajajo zvesti karakterju znamke in da je vsak njihov izdelek »bmw«, seveda pa nekateri bolj ustvarjajo pomen znamke kot drugi. Trojka pač mora biti med njihovimi najbolj vrhunskimi izdelki.

Športnost se kaže že v izboljšanem koeficientu zračnega upora, ki je po novem ugodnih 0,23. Motorji, med njimi tudi dizelski šestvaljnik, bodo premogli od 110 do 195 kW (150 – 265 KM). Oblika je bolj možata in razgibana, pravijo, da ima več »prezence«. Dodatno pozornost so posvetili detajlom, še posebej pa je zanimiva valovita linija čez boke. Še toliko bolj, ker je prav tako novi roadster Z4 kar nekako oblikovno umirjen v primerjavi s trojko. Zadek pri limuzini – karavana bodo predstavili prihodnje leto – celo malo spominja na serijo 2. Tisto kupejevsko, ne enoprostorsko (BMW bi moral spraviti v red svoje oznake).

Znotraj je več prostora za kolena in ramena, boljša je vidljivost nazaj, tudi brez kamere, predvsem pa je interier predrugačen, zagotovo manj statičen. Ni ekskluziven, saj ima Z4 skoraj popolnoma enakega, tudi v X5 ni pretirano drugačen. Seveda dominirajo zasloni, pred voznikom namesto klasičnih merilnikov in v sredini zdaj tudi na dotik, a še vedno s podporo vrtljivega, premičnega in celo na dotik občutljivega gumba na sredini, ob ročici menjalnika. Tam so tudi gumbi za načine vožnje (comfort, sport, itd), ki spremenijo izgled voznikovega zaslona. Na voljo je tudi nova generacija prosojnega zaslona. Takega brez stekelca, na odboj.

V BMW-ju se precej trudijo s povezljivostjo in digitalnimi storitvami. Nota celo trdi, da iz popolnoma strojno naravnanega podjetja počasi prehajajo v fazo, ko bodo prepoznani tudi kot storitveno in programersko podjetje. Voznikov navidezni pomočnik se bo menda odzival na pripombe ali komentarje, denimo če bo šofer zavzdihnil, da mu je dolgčas (in bo poiskal primerno glasbo). Med storitvami, ki jih ponuja BMW, pa bodo možnost posodabljanja tehnologije v avtu, pomočnik za iskanje parkirnih mest in digitalni ključ, kar pomeni odklepanje in zagon nove trojke s pametnim telefonom.

Predvsem pa želijo, tako član uprave, zgraditi ekosistem digitalnih storitev in uporabnikom z njim omogočiti, »da svoje digitalno življenje kar najbolj nemoteno prenesejo v avto.« Te funkcionalnosti že postajajo pomembnejše pri nakupnih odločitvah. Za proizvajalce pa tudi nova priložnost za zaslužek in način za pridobivanje uporabniških podatkov. Eden od primerov, kako bi BMW in še kdo lahko z digitalizacijo prišli do dodatnih prihodkov, je odklepanje in posodabljanje posameznih funkcionalnosti. Doslej je bilo treba vse obkljukati ob nakupu avta. V prihodnje pa ne bo prav nič nenavadnega, če bo večina tehnologije (ki, resnici na ljubo, ne stane tako zelo veliko) vgrajena v vsak avto, odklenjeno pa bo samo tisto, za kar bo kupec na začetku plačal. A se bo lahko kasneje odločil, da bi si privoščil še katero od »zaklenjenih« zmožnosti avta. Pred dnevi sem pisal, da podobno razmišljanje fantje iz podjetja Lumu, sicer na povsem drugačnem področju. Kot njihov najcenejši proizvod bodo prodajali enak svetlomer, kot je tisti s srednjo ceno. Vendar z določenimi možnostmi izklopljenimi v aplikaciji. Ob dodatnem plačilu pa bo naprava zmogla vse, kar njena strojna zasnova predvideva. Z več podatki o kupcu, pa bo lahko denimo proizvajalec oz. trgovec v njegovem imenu tudi še v tednih po naročilu avta predlagal kakšno dodatno izboljšavo. Kot ameriški hoteli, ki to izvrstno obvladajo, in po rezervaciji pošljejo še kakšno ponudbo v slogu »veliko boljša soba za majhno doplačilo.« Avto, ki »se dobro pelje,« je samo osnova za opisano.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja