Na vidiku eden prvih električnih karavanov, Peugeot e-308 SW
Matjaž Ropret 13. septembra 2022 ob 13:11

Peugeot bo elektrificiral še model 308, kar bo pomembno iz najmanj treh vidikov. Gre namreč za verjetno še vedno najširšemu krogu kupcev namenjeni avtomobil te znamke, ponudili bodo enega sploh prvih baterijskih karavanov (za zdaj je še vedno edini MG5), poleg tega pa z e-308 uvajajo nov pogonski sklop skupine Stellantis, ki vključuje večjo baterijo, kot v že poznanih modelih, in močnejši elektromotor.

Tako kombilimuzinski 308 kot karavanski 308 SW sta že na voljo kot priključna hibrida, prihodnje leto pa pripeljeta še v popolnoma električni izvedbi. Pri tem bo zunanjost obeh ostala nespremenjena, kot seveda tudi dimenzije, z izjemo nekaterih detajlov, ki bodo sporočali, da gre za novo izvedbo, kot so drugačna platišča in seveda dodaten e v imenu. Tudi notranji prostor bi moral biti enak, ni pa Peugeot še izdal podatka o tem, ali se bo kaj spremenil volumen prtljažnika.

Za pogon bo skrbel elektromotor s 115 kW moči (156 KM) in 260 Nm navora. Slednji bo seveda na voljo vedno, kot je pri vseh elektromotorjih. Doslej so vsi električni modeli iz Stellantisa imeli 100-kilovatni motor in baterijo z bruto kapaciteto 50 kWh, od česar je dejansko na voljo (»neto«) 45 kWh. Nova generacija baterij za e-308 in tudi druge modele omenjenega koncerna (denimo Opel Astro) ima drugačno kemijsko sestavo – 80 odstotkov niklja, 10 odstotkov mangana in 10 odstotkov kobalta -, deluje pri napetosti 400 V in ponuja 54 kWh bruto oz. 51 kWh uporabne kapacitete.

To se mi sicer zdi nekoliko premalo za resno uporabnost avtomobila v vseh scenarijih, tudi daljših izletih za vikend, potovanjih po evropskih državah ali vožnji na morje in smučanje v tujini. Po mojih izkušnjah z električnimi vozili je kapaciteta baterije okrog 60 kWh tista meja, kjer lahko začnemo govoriti o tem, da se na večini poti ni treba preveč ukvarjati z načrtovanjem in polnjenjem in padanje odstotkov ne povzroča prevelikih skrbi. Toda, pustimo se presenetiti. V Peugeotu napovedujejo izjemno učinkovit pogon, ki naj bi poskrbel za vsega 12,7 kWh porabe na 100 km. To je seveda uraden podatek, kot je tisti o več kot 400 km dosega. Toda s povprečno porabo okrog 15 kWh med dejansko uporabo bi bila omenjena številka dosegljiva in to bi dajalo dobro osnovo za pretežno brezskrbno vožnjo.

E-308 bo v osnovi ponujal trifazno polnjenje na izmeničnem toku in najvišjo moč 11 kW na domači ali javno tovrstni polnilnici. Tako ga bo mogoče napolniti v približno šestih urah. Na hitro polnilnici z enosmernim tokom bo najvišja moč 100 kW in tam bi se lahko baterija od 20 do 80 odstotkov po zagotovilih proizvajalca napolnila v manj kot 25 minutah (koliko sekund manj bi to bilo, ne bomo ugibali).

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Novinca sicer še ne bosta naprodaj tako kmalu, saj ju v Sloveniji napovedujejo za drugo polovico prihodnjega leta. Kaj konkretno to pomeni, ali julij ali morda šele november, bo verjetno odvisno tudi od različnih zunanjih dejavnikov, ki so v zadnjih letih zelo nepredvidljivi. Zato je tudi prezgodaj za špekulacije o cenah, vsekakor pa lahko upamo, da se bodo do takrat proizvodnja baterij in določeni materiali nekoliko pocenili in da bo tudi ne največja kapaciteta baterije dala osnovo za manjše odstopanje od bencinskih in dizelskih različic, kot smo mu priča običajno.

Fotografije: Peugeot

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja