Po prekinitvi zaradi pandemije so športna tekmovanja znova stekla, vendar s praznimi prizorišči, brez gledalcev. Zaradi tega je tudi vzdušje pogosto precej prazno, še najmanj se mi zdi, da trpijo dirke v Formuli 1 in Moto GP, ki so tudi v odsotnosti publike pretežno enake. Za košarkarsko ligo NBA, ki se ponovno začenja v četrtek, je bilo že od začetka priprav na nadaljevanje sezone jasno, da si bo izmislila več tehnoloških trikov kot večina ostalih prvenstev. Najnovejša iznajdba so navidezni gledalci v sodelovanju z Microsoftom.
NBA se je za poskus rešitve in dokončanja sezone 2019/2020 zaprla v »mehurček« Disneyjevega sveta v Orlandu na Floridi. Znotraj športnega kompleksa v tem letovišču so uredili tri igrišča, na katerih bodo potekale preostale tekme rednega dela in končnica. Ker bi bile tekme v praznih dvoranah videti najmanj nenavadno, verjetno bi se slišalo vsakogar, ki bi postopal nekje ob igrišču ali na tribunah, so se že v sami scenografiji domislili nečesa drugačnega. Z montažnimi stenami so ogradili igrišča in tako prizorišča bistveno zmanjšali. S tem pa so tudi pridobili prostor za digitalne učinke.
Ponekod so poskušali nekaj gledalcev na praznih stadionih nazaj pričarati s kartonastimi lutkami. NBA in Microsoft pa gresta v tem precej dlje. Na treh straneh bodo namestili več kot pet metrov visoke zaslone in na navidezne tribune na njih »posadili« približno 300 navijačev. To bodo storili s pomočjo storitve za video konference Microsoft Teams, natančneje njene nove funkcionalnosti Together mode (način Skupaj). Ta udeležence video pogovora, ki lahko sedijo vsak na svojem koncu svetu, navidezno združi v konferenčno sobo, v bar ali v športno dvorano. Kot pojasnjujejo v tehnološkem podjetju, pa to ni samo preslikava obrazov oz. zgornjega dela teles na večji zaslon, ampak sistem uporablja znanstvene metode druženja in družbenega dojemanja, da se udeleženci dejansko počutijo, kot da so skupaj. Trdijo, da je mogoče opaziti čustvene reakcije, ohranjati očesni stik in podobno. In ker bodo to resnični ljudje, ki bodo spremljali tekmo ter pri tem izražali čustva, naj bi bilo tudi za igralce bolj podobno »pravi« tekmi kot pa igranju v odmevajoči, prazni dvorani.

»Navdušeni smo, da bomo navidezno vključili navijače v nadaljevanje sezone. Ta edinstvena izkušnja jim bo pomagala ohraniti občutek skupnosti, ko bodo od doma gledali svoje priljubljene ekipe in igralce,« je dejala Sara Zuckert, ki v NBA skrbi za sodobne prenose tekem. Prvi mož Microsofta Satya Nadella pa je dodal, da bodo tudi košarkarji na igrišču občutili energije navijanja, ki je brez tega tehnološkega vložka ne bi.
Tekme NBA bosta televizijski mreži ESPN in Turner Sports spremljali z več kot 30 kameriami, mnoge med njimi bodo robotske, ki bodo postavljene bližje igrišču, kot so sicer v običajnih razmerah. Kar bo možno tudi zato, ker bodo dvorane brez gledalcev in ostalih ob parketu. Gledalci pa bodo imeli priložnost videti določene perspektive, ki jih doslej še niso. V Sloveniji bodo tekme pri novem ponudniku športnih programov Arena Sport, ki je od včeraj s tremi svojimi programi tudi pri Telekomu Slovenije, potem ko sta jo že v začetku meseca v svoje programske sheme uvrstila operaterja A1 in T-2.
Košarkarski navdušenci pa bodo imeli priložnost še vplivati na posebne učinke v dvoranah z navideznim navijanjem v aplikaciji NBA, na spletni strani NBA.com ter na Twitterju.

Fotografije: Microsoft
Brez komentarjev