N26 v petih letih do petih milijonov uporabnikov
Matjaž Ropret 28. januarja 2020 ob 06:46

Banka N26 praznuje peto obletnico in oznanja, da ima pet milijonov uporabnikov. Lepo. Najbrž tudi zasluženo, navsezadnje je bila ena od izvirnih razlogov, da so se tudi klasične, mnogi bi rekli dinozavrske banke vrgle v digitalizacijo in izboljšanje uporabniške izkušnje. Tudi sam imam račun pri N26 oz. na začetku Number 26 že več kot tri leta. Vendar so po začetnem zmernem navdušenju zdaj malo razočaran.

https://twitter.com/n26/status/1220239792396390400

Predvsem sem razočaran, ker ne vidim veliko napredka. Osnovna uporabniška izkušnja, ki je bila takrat res drugačna, skoraj prelomna, zdaj ne izstopa več. Niti se ni kaj dosti spremenila v tem času, v določenih vidikih se je celo poslabšala. Večine novosti, ki jih je banka v zadnjih letih uvedla, pa so bili deležni zgolj v določenih državah, med katerimi pa Slovenije praviloma ni bilo.

Izstopajo še naprej enostavnost uporabe, prilagojenost za dobo pametnih telefonov, dober nadzor nad stroški in karticami, pa seveda prijazna cena. So pa določene pomanjkljivosti in težave, nekatere tudi zato, ker se N26 požvižga na tradicionalne bančne norme. To se denimo kaže pri nakazilih znotraj aplikacije. Še vedno sta za plačila oz. nakazila samo dve vnosni polji – ime in bančni račun. V drugem koraku se pojavi še vrstica za opombe, kamor uporabniki vpisujejo sklic v upanju, da ga bodo referentke oz. referenti v podjetjih ročno prenesli v polje sklic in bo plačilo uspešno. Kode namena prav tako ni nikjer. Čemu se banki ne ljubi upoštevati standardiziranega postopka plačevanja v določeni državi, čeprav se zaveda pomanjkljivosti svojega načina, ne vem. Verjetno pa gre za težnjo po čim večji enostavnosti. Večinoma deluje tudi na njihov način, a se lahko kdaj pojavijo težave.

Lahko še malo ostanem pri plačilih. Praktično vse slovenske banke so uvedle možnost slikaj in plačaj, pri kateri uporabnik »fotografira« kodo na položnici, ki se potem v mobilni banki samodejno izpolni, in je treba samo še potrditi vse skupaj. V spletne banke pa je mogoče dobivati e-račune. V N26 ni nobene od teh možnosti. Tudi aplikacija se mi iz generacije v generacijo zdi kvečjemu slabša in manj pregledna, ne boljša. Omembe vrednih novih funkcionalnosti pa ni. Moti me tudi dvostopenjska prijava v spletno banko. Po vpisu gesla jo je treba potrditi še aplikaciji na prijavljenem telefonu. Ki ga takrat nimam nujno pri sebi in sem morda prav zato želel v banko na računalniku, in kar potem pomeni, da bi že v osnovi lahko šel v mobilno. Poleg spletnega klepeta še naprej ni kakšnega drugega (»normalnega«) načina kontaktiranja banke, če gre karkoli narobe.

Potem so tu še lokacijsko pogojeni izostanki. Ni posojil, ni »barvastih« in kartic drugačnih materialov za slovenske komitente. Te kartice s seboj prinašajo določene ugodnosti in privilegije. Še vedno ne bi prejemal plače na ta račun, pa tudi podjetniškega poslovanja ne morem izvajati, ker v Sloveniji ne morem odpreti poslovnega računa, osebnega pa ne prijaviti v Ajpes.

Vse našteto nikakor ne pomeni, da je storitev slaba. N26 je še vedno priročen najmanj zaradi trojega. Najprej zaradi kartic in njihovega upravljanja iz aplikacije. Tam lahko komitent določa, kaj je s karticami omogočeno in kaj ne (dvigi na bankomatih, plačila v tujini, spletni nakupi), pet dvigov gotovine pa je s kartico Mastercard Debit, ki je uporaben hibrid med debetno in kreditno, še vedno brezplačnih. Nato zaradi preprostega pošiljanja denarja drugim uporabnikom in seveda tudi prejemanja od njih. Vendar to bodo domače banke tudi uvedle kmalu, celo med različnimi bankami bo menda delovalo. In tretje je možnost plačevanja prek sistema Apple Pay, se pravi z iPhonom ali uro Apple Watch. Toda na androidni strani N26 ne ponuja nobene take ustreznice, vsaj ne za slovenske uporabnike.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Tako še vedno ostajam pri tem, kar sem napisal že po prvih nekaj mesecih uporabe te banke. Zame je ena od dodatnih možnosti. Podobno kot Revolut in še kakšna tretja. Nič me ne stane, za spletne nakupe in še kaj pride prav njihova kartica, v zadnjem času občasno plačujem v trgovinah z Apple Payjem, ki ne zahteva vpisovanja PIN-a. Hkrati pa čez ta račun ne gre glavnina mojega poslovanja, zato si s podatki, tudi če so predmet kakšne preprodaje, nihče ne more kaj dosti pomagati, ker povedo premalo. V tem zbiranju podatkov o prihodkih in trošenju točno določenih demografskih skupin in v prodaji tehnologije klasičnim bankam, pa je tudi celotna poanta t. i. fintecha. Mislim, da so bila pričakovanja uporabnikov, kaj bo spremenil, kot že tolikokrat doslej, preveč idealistična, mogoče celo utopična. N26 privoščim še veliko uspeha, a si hkrati želim še kaj od tega, kar pogrešam že več kot tri leta.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja
  • Se popolnoma strinjam. Takrat sem se trudil z aktivacijo in kasneje se zivcno v strahu s prijavo FURS-u, zdaj pa zadeve prakticno ne uporabljam, ker mi NLB, odkar ima NLB Pay nudi vse … Ce bi lahko nadomestil osnovni racun, in se tako cisto znebil NLB (kjer je kar nekaj stroskov itn.), pa bi bila zadeva malo drugacna.

  • Revolut ima za moje pojme z lahkoto bolje dodelano aplikacijo s prijaznejšo uporabniško izkušnjo. N26 ima že nek zavlečen postopek ob menjavi mobitela.
    Škoda za UPN omejitve pri teh spletnih bankah in za moje pojme tudi precej čudne omejitve glede dvigovanja gotovine na bankomatih. Revolut ima ob presegu mesečnega zneska kar oderuških 2% provizije! N26 ima to bolje narejeno, ampak te omejijo s števili dvigov na mesec. Tudi če se odločiš za plačljiv paket so te omejitve še vedno prisotne.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja