Trgovci z vozili Citroen so začeli sprejemati naročila za novo generacijo modela C3, ki se vsaj nam zdi precej bolj zanimiv v električni izvedbi, toda na voljo bodo tudi z bencinskim motorjem in kasneje kot (blagi) hibrid. Prva vozila naj bi kupci dobili poleti, bolj natančne opredelitve pa uvoznik žal ni podal.
Novi C3 je povsem drugačen kot obstoječi. Precej bolj oglat in na videz skoraj SUV-jevski. Dolg je 4,01 m in z 1,57 m višine za skoraj 10 cm višji od predhodnika. Tudi oddaljenost od tak se je precej zvišala s 135 mm na kar 197 mm, torej ima avto skoraj terenske predispozicije. Tudi sedi se za 7 cm višje in v kabini naj bi bilo več prostora, v prtljažniku pa minimalno, za 10 l, saj je narasel na 310 l. Velika novost je seveda povsem električna izvedba, ki so jo predstavili najprej in s katero naj bi bil e-C3 eden prvih zares dostopnih in hkrati s svojo kapaciteto baterije – 44 kWh vrste LFP – vsakdanje uporabnih tovrstnih vozil. Avtomobili, kot so Dacia Spring, Renault Twingo e-tech electric in podobni namreč nudijo precej manj kilovatnih ur zaloge in s tem dosega – pri e-C3 obljubljajo 320 km po meritvi WLTP, kar bo v praksi verjetno pomenilo nekje do 250 km ali bliže 300 brez avtoceste –, medtem ko so Peugeot e-208, Opel Corsa-e in drugi s podobno velikimi baterijami praviloma dražji. Novinec je od slednjih sicer nekoliko šibkejši, saj ga poganja elektromotor s 83 kW (113 KM) moči in 120 Nm navora. Bencinski trivaljni 1.2 razvije moč 74 kW (101 KM) pri 5.500 vrtljajih na minuto in nudi spodobnih 205 Nm navora od 1.750 vrtljajev naprej (kot svoje začne dodajati turbina). Povezan je z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Hibridna izvedba, ki bo na voljo v drugi polovici leta, bo temu motorju dodala elektromotor z 21 kW ter elektrificirani menjalnik z dvojno sklopko (e-DCS6) in naj bi omogočala polovico mestne vožnje v povsem električnem načinu. Kakšne bodo cene za hibrida, še ne vemo, znane pa so za bencinskega in povsem električnega C3.
V obeh primerih sta na voljo osnovni nivo opreme You in skoraj kompletni Max. Pri slednjem je namreč mogoče doplačati le še za »zimski« paket, ki za 700 evrov vsebuje ogrevane vetrobransko steklo, volan in sprednje sedeže ter meglenke, pri električnem pa še trifazno polnjenje na izmeničnem toku, to stane 400 evrov, kar toplo priporočam, sicer se bo avto doma polnil počasi, zelo verjetno z 2,3 kW (pri 10A varovalkah) ali morda s 3,7 kW (16A), na javnih polnilnicah pa največ s 7,4 kW. Doplačljive so še barve, razen »vključene« svetlo modre, ki je pri višjem nivoju opreme tudi kombinirana z belo streho (enako velja za črno, medtem ko bela, rdeča in siva karoserija pomenijo črno streho).
Bencinski C3 You stane 15.990 evrov oz. 14.990 s financiranjem (po domače na lizing). Oprema max je tri tisočake dražja, stane 19.000 oz. 18.000 evrov s financiranjem. Cena za e-C3 You znaša 24.800 evrov, kar pomeni 8.810 evrov »pribitka« v primerjavi z bencinom, toda popust na financiranje je tu polovico višji, tako da z njim avto stane (v osnovi, brez preplačila zaradi obresti) 23.300 evrov. Država še vedno nudi 6.500 evrov subvencije za električna vozila do nakupne cene 35 tisoč evrov, torej lahko na koncu kupca osnovi e-C3 stane 16.800 evrov oz. raje kakih 18.000 tisoč evrov z upoštevanimi obrestmi pri lizingu. Doplačilo za opremo Max prav tako znese nekaj več kot tri tisočake, cena je postavljena na 28.000 evrov oz. 26.500 evrov s financiranjem, kot rečeno, pa je smiselno doplačati za trifazni polnilec in tudi zimski paket ni odveč, to pomeni še dodatnih 1.100 evrov.
Oprema Max sicer prinaša veliko dobrot, med drugimi samodejno klimatsko napravo, stekla z boljšo akustično izolacijo, osrednji zaslon z navigacijo in možnostjo Android Auta ter Carplayja (You premore zgolj nosilec za telefon in povezovanje po bluetoothu), brezžično polnjenje telefona, LED zadnje žaromete, 17-palčna lita namesto 16-palčnih jeklenih platišč, vzdolžne strešne nosilce, različne dizajnerske elemente, po višini nastavljiv voznikov sedež, po tretjinah deljivo zadnjo klop, sredinsko konzolo z naslonom za roke, boljše materiale, priključke USB-C in še kaj. Najbrž dovolj razlogov za izbiro dražje različice. Ali je avto dejansko vreden denarja, pa bomo lahko presodili šele takrat, ko bomo z njim opravili vsaj nekaj prvih kilometrov oz. ga bomo imeli priložnost konkretneje preizkusiti.
- Samsung in Telekom Slovenije že 18 let podpirata Združenje Europa Donna Slovenija
- Lynk & Co 02: Povej pošteno, ti zaradi njega zaigra srce?
- NEDELJSKI NASVET: Nostalgija nas vedno zavaja, ne podlegajte ji
- NEDELJSKI NASVET: Ali bo Flik po 9. oktobru še potreben?
- Tesla Model 3 zdaj s kar 750 km uradnega dosega
Brez komentarjev