Motorola je s prepogljivim zaslonom oživila preklopni Razr, toda Razr bo težko poživil Motorolo
Matjaž Ropret 18. novembra 2019 ob 06:35

Kdor ni rojen v tem stoletju se ga verjetno spomni in tudi ve, da je bil Motorola Razr eden najbolje prodajanih mobilnih telefonov v zgodovini. Konkretni model Razr v3 je našel več kot 132 milijonov kupcev, priljubljen pa je bil kljub visoki ceni in dejstvu, da se je pred približno 15 leti dalo za podobno ceno dobiti tudi kaj precej zmogljivejšega. Toda Motorolin inženirski in oblikovalski dosežek je imel tisto, kar večini ostalim manjka. Tisto nekaj, kar ljudi pritegne, zaradi česar se jim to zdi najboljši izdelek, četudi ni.

Pri originalnem Razrju so med drugim popolnoma stanjšali »tipkovnico«, zaradi česar je preklopni telefon v debelino meril bistveno manj od vseh drugih takratnih tekmecev. Zdaj pa so v Motoroli (v lastništvu Lenova) »staro« obliko oživili s prepogljivim zaslonom. Tako notranjost telefona, kadar je odprt, razkrije velik, 6,2-palčni zaslon. Ko se zapre, pa je na zunanji strani 2,7-palčni zaslonček za tisto nujno, ker je treba pogledati brez odpiranja. Za razliko od izvirnika je novi telefon precej širši, v drugi dve smeri pa so mere podobne.

Vpetje plastičnega zaslona in njegovo zvijanje je speljano tako, da je debelina telefona povsod enaka (večina ostalih s prepogljivimi zasloni je v pregibu debelejša) in da se na ravnem zaslonu ne pozna guba. Reč vsekakor privlači in deluje kulsko, marsikdo bi jo imel že samo zaradi tega. In to je tudi prvi »prepogljivko«, ki je dejansko telefon. Vsi, ki smo jih videli doslej, se razprejo v (mini) tablico, tu pa se klasičen telefon zloži na polovično velikost. Težava bo v ceni, ker bo treba za telefon odšteti tisočaka in pol (dolarjev ali evrov), pa delno tudi v specifikacijah, saj že rahlo ostareli srednjerazredni procesor Snapdragon 710 in povprečen enojni fotoaparat ne sledita cenovni postavki. Vprašljiva je tudi velikost baterije, ki pa je taka zato, da je lahko mobilnik (znova) ostal tanek. Zaradi naštetega se tudi poznavalci trga strinjajo, da Razr najbrž ne bo prinesel renesanse Motorole.

»Najbolj pogosto vprašanje bo zagotovo, ali lahko ta prepogljiva naprava preobrne Motorolino uspešnost, saj je zdaj tržni delež tega proizvajalca izredno majhen. Iskreno povedano, ne verjamem,  da lahko.« Tako je na twitterju zapisal Francisco Jeronimo iz analitske hiše IDC.

Neil Shah iz analitskega podjetja Counterpoint Research poudarja dovršenost izdelka, ki je med drugim eden prvih telefonov brez fizične reže za kartico SIM (podpira zgolj e-SIM). Toda po njegovem mnenju bosta (pre)visoka cena in omejenost na enega operaterja (Verizon) v ZDA previsoki oviri za pridobivanje tržnega deleža. Lahko pa Razr znova zbudi zavest o Motoroli. »Zato bo prihodnja generacija naslednjo jesen tista, ki bi lahko znova vzdignila Motorolo,« napoveduje Shah. Verjetno pa se bo takrat morala že spopadati s podobnim Samsungovim izdelkom.

Tudi komentator in vlagatelj Richard Windsor se strinja, da je namen prve generacije Razrja s prepogljivim zaslonom ustvariti imidž, ker bodo prodajne količine majhne. Na Motoroli in Lenovu pa je, da to izkoristita v drugih cenovnih razredih in da se končno odločita, kakšna je strategija te korporacije na področju mobilnih telefonov, kje je uradno prisotna in s katero od obeh znamk.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja