Marjan Kodelja 22. novembra 2021 ob 13:29

Opel je letos na slovenskem trgu predstavil že nekaj novih modelov in zdaj je v živo pokazal še osrednji model v svoji ponudbi novo Astro. Toda na voljo bo šele spomladi prihodnje leto, popolnoma električna pa celo šele leta 2023.

O pomembnosti Astre za Opel zgovorno pričata podatka, da jih po slovenskih cestah vozi dobrih 29 tisoč in da velja za peto najbolj pogosto vozilo pri nas. Bližje mi je tehnologija, zato priznam, da tega nisem vedel. Dolgo sem si namreč kot tipičnega lastnika opla predstavljal gospoda srednjih let v dežnem plašču in s klobukom na glavi. Ni več tako, saj se je v času od Oplovih kadettov, ko je veljala slikovita prispodoba, marsikaj spremenilo.

Povedali niso veliko, niti cena še ni znana, voziti ju prav tako še nismo mogli, tako da smo opazovali rdečo z običajnim pogonom, in zlato, vsaj zdela se mi je takšna, s hibridnim. Nova Astra je širša, nižja od zdajšnje, dolžina je približno enaka, a notri je prostornejša. Ima zelo strupen videz – v dobrem smislu. Ni dama obdarjena z oblinami, prej suhica, toda v oblačilu visoke mode. Zanimiva je in drugačna. Strupena linija med žarometoma in gubo na pokrovu motorja me spominja na Cylona iz znanstvenofantastične serije Vojna ladja Galaktika. Če bi sem ter tja potovala rdeča svetlobna točka, bi bila podobnost v moji domišljiji še popolnejša. Ostre linije, čeprav zaradi njih vozilo ni po nemško škatlasto, se nadaljujejo na bokih. Nekako se opazi, da je streha nižja. Kot bi jo malce »dol potlačili«, zaradi česa dobiš občutek, da je avto daljši, kot je. V celoto se sicer lepo vključuje še zadek, čeprav je od vseh možnih pogledov na vozilo pogled od zadaj še najmanj zanimiv. Prenovljena je prav tako notranjost, ki jo krasita dva velika zaslona, na katerih naj ne bi bilo nepotrebnih stvari.

Opel še vedno pravi, da bo od leta 2028 nudil le še vozila brez emisij.

Astre bodo videti enake, ne glede na pogon. Ta bo lahko bencinski, vstopni model vozila bo imel 1,2 litrskega z 81 kilovati (110 konjskimi močmi), dizelski, priključno hibridni, ta bo s 156 kilovati (225 konjskimi močmi) najmočnejši, ali od leta 2023 popolnoma električni.

Kljub temu, da Opel že nekaj časa spada pod okrilje mednarodnega konglomerata Stellantis, ostaja nemški izdelovalec. Vozila namreč oblikujejo in izdelujejo v Nemčiji in kot smo lahko pred kratkim izvedeli, tam zaradi pomanjkanja čipov odpuščajo zaposlene in zmanjšujejo proizvodnjo. Tako kot večina izdelovalcev ima namreč tudi Opel enake težave. Povpraševanje je večje od dosegljivosti. V večini primerov bi se prodajalcem zaradi tega smejalo, a ker razlogi niso v priljubljenosti nekega vozila, temveč v težavah, s katerimi se sooča industrija, so nasmeški bolj kisli.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja