Tesla je končno tudi v Evropi začela prodajati izvedbo Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive (LR RWD), ki po uradnih podatkih obljublja več kot 700 km dosega. Izhodiščna cena zanjo je 44.990 evrov.
Doslej je bilo mogoče najbolj priljubljeno Teslino limuzino in drugi najbolje prodajan model tega proizvajalca (za sorodnim, bolj »enoprostorskim« Model Y) z večjo baterijo, za kar uporabljajo oznako Long Range (»dolg doseg«), dobiti zgolj s štirikolesnim pogonom (angl. All-Wheel Drive). Dva motorja pri tej izvedbi pomenita nekoliko višjo porabo, uraden doseg seže do 629 km. Cena pa je za kar devet tisoč evrov višja od izvedbe z manjšo baterijo – tej so jo resda zdaj znova znižali za 1.500 evrov – in pogonom na zadnji kolesi, ki uradno nudi 513 km dosega. tudi pri novi je pogon na zadnji kolesi, baterija pa večja od dveh možnosti, kar doseg po ciklu WLTP zviša na 702 km.
Kot običajno Tesla ne navaja kapacitete baterije, ki po naših ugotovitvah (če je enaka kot pri LR AWD in zelo verjetno je) znaša 75 kWh, morda malce več. Poraba po ciklu WLTP pa naj bi bila 12,5 kWh na 100 km. Na testnem krogu smo z dvomotorno izvedbo dosegli 15,7 kWh na 100 km, kar je eden boljših dosežkov, s to pa upamo, da bi šlo pod 15 kWh. Tudi podatka o moči motorja za zdaj ni, a podhranjen avto zagotovo ne bo.
Takole so zapisali v Tesli: »Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive ostaja zvest temu, zaradi česar je serija vozil Model 3 globalna prodajna uspešnica: odličen doseg in učinkovitost z zmogljivostjo in vodljivostjo športnega avtomobila skupaj s funkcijami napredne tehnologije po dostopni ceni.« V prvem in ponovljenem testiranju prenovljene »trojke« nas je prepričala tehnologija in izboljšano podvozje, tudi učinkovitost, manj pa upravljanje in asistenčni sistemi, medtem ko se nam je hitrost polnjenja na enosmernem toku zdela zadovoljiva.
Na osnovi naših testov bi za Model 3 LR AWD lahko dokaj zanesljivo rekli, da ima približno 450, morda celo 500 km dosega v toplejših mesecih, zagotovo 350 km pri zgolj avtocestni vožnji, medtem ko je pri »osnovnem« mogoče računati s skoraj 400 km. V kolikor nova izvedba presegla 500 km in morda 400 km avtocestne vožnje, bo to eden najbolj »potovalnih« električnih avtomobilov, kar jih je v prodaji v Evropi.
Njegova cena sicer s stroški prevoza z izhodišča zraste na 45.970 evrov, kar je žal ravno nekoliko preveč za višjo subvencijo pri Borznu (6.500 evrov namesto 4.500), saj je zgornja meja zanjo 45 tisoč evrov. Novinarski kolegi namigujejo, da v Tesli omenjene stroške zaračunajo posebej in tako izdajo račun, da »gre skozi« za subvencijo. Vendar to velja le v primeru, če se odločite za osnovno belo barvo, s katero koli drugo je avto že sam dražji od 45 tisočakov. Vendar pričakujem, da bo kdaj na zalogi kakšen z ravno dovolj znižano ceno, kot so zdaj določeni primerki Model Y (z manjšo baterijo).
Prvo dobavo Model 3 LR RWD Tesla načrtuje za letošnji november.
Brez komentarjev