Mini Aceman in Hyundai Kona sta še dva z najvišjo subvencijo
Matjaž Ropret 19. novembra 2024 ob 10:08

Medtem, ko čakamo na Citroena e-C3, novega Renaulta 5 in Hyundaija Inster, se pojavljajo še drugi povsem električni avtomobili, ki so upravičeni do najvišjega zneska subvencije pri družbi Borzen. Taka sta povsem novi Mini Aceman in Hyundai Kona, ki so ji trgovci (znova) dali dodaten popust v izvedbi z manjšo baterijo.

Aceman je v bistvu novo poimenovanje za petvratno izvedbo »standardnega« Minija z električnim pogonom, pri čemer avto niti ni zelo »mini.« Vendar z dolžino 4,07 m in višino 1,50 m ter 300 l prostora v prtljažniku še vedno ni tako velik kot denimo Countryman, ki že lahko nastopa v vlogi družinskega vozila. Tu govorimo o avtomobilu nižjega razreda, ki pa je toliko dvignjen od tal, da nagovarja tudi ljubitelje visokega sedenja in dobrega pregleda nad dogajanjem na cesti.. Oblikovno je kar podoben omenjenemu večjemu bratu, še posebej spredaj, pa tudi znotraj, kjer na sredini dominira precej velika »vinilka,« kot je osrednji zaslon (OLED!) poimenoval Marjan. Mislim, da bo estetika nekaterim všeč, drugim pa izrazito ne. Meni je bil denimo Countryman med nedavnim testom v kabini simpatičen in prijeten, bi se pa dalo še kaj postoriti pri uporabniškem vmesniku tistega zaslona. Pred voznikom ni klasičnega prikazovalnika, ampak projicirni zaslon.

Glede pogona Aceman nudi dvoje možnosti. Aceman E je opremljen z električnim motorjem moči 135 kW (184 KM) in 290 Nm navora ter manjšo od dveh baterij, ki nudi 38,5 kWh uporabne kapacitete (bruto 42,5 kWh). Avto pospeši od 0 do 100 km/h v spoštjivih 7,9 s, najvišja hitrost pa je – pričakovano – omejena na 160 km/h. Večino kakopak bolj zanima doseg s tako energijsko zalogo in po uradnih podatkih ga je 310 km, medtem ko bi v praksi raje računal na kakih 250 km ali še manj, seveda odvisno  od vremenskih in drugih dejavnikov. Ta izvedba je z osnovo opremo na voljo za nekaj manj kot 35 tisoč evrov, kar kupcu omogoča, da zaprosi za najvišji znesek državne subvencije, torej 7.200 evrov. Po tradiciji je izhodiščna oprema dokaj skopa, treba je dodati vsaj še kakšen paket, denimo S, ki doda žaromete LED, omenjeni prosojni zaslon, ogrevane sedeže, samozatemnitveno ogledalo, možnost brezžičnega polnjenja telefona, prostoročno odklepanje, ambientalno osvetlitev (nujno pri taki notranjosti) in še nekaj zadev. To ga podraži za skoraj tri tisočake, toda približno tak naj bi bil tudi standardni popust. Če kljub temu cena preseže 35 tisoč evrov, se subvencija zmanjša na 6.500 evrov.

Več dosega, uradno do 406 km, nudi štiri tisoč evrov dražja izvedba Aceman SE z 49,2 kWh kapacitete (bruto 54,2 kWh). Tu bi se dalo računati na »do 350 km,« spet seveda v odvisnosti od vremena, cest, načina vožnje, itd Ta izvedba je tudi močnejša, kajti motor premore 160 kW (218 KM) in 330 Nm, pospešek je tako 7,1 s, najvišja hitrost pa 170 km/h. Morda nekoliko podpovrečni sta najvišji številki polnjenja z enosmernim tokom, namreč 75 in 95 kW, pri obeh tako za polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja približno pol ure. S polnilnico kot ciljem v navigaciji se sproži ogrevanje baterije, kar poznamo iz mnogih večjih avtomobilov, v manjših pa le redko srečamo.

Če Aceman pretežno stavi na modo in prestiž, pa je Kona iz povsem drugačnega testa in sveta. V novi generaciji so jo resda precej povečali, na 4,35 m dolžine, in tudi dali nekaj več poudarka na materialih, toda v ospredju sta še naprej učinkovitost in uporabnost. Med drugim nudi 466 l prtljažnika zadaj in še 27 l za kakšno malenkost spredaj.

Trgovci jo po akciji ob začetku prodaje vnovič ponujajo za malo manj kot 35 tisoč evrov v precej dobro opremljeni različici Premium – med drugim vsebuje žaromete LED, navigacijo, vzvratno kamero, aktivni regulator hitrosti, ogrevanje sedežev, voznikov zaslon in prostoročno odklepanje – in z manjšo od dveh kapacitet baterije. Ta znaša 48,4 kWh (51 kWh bruto) ter uradno nudi do 377 km dosega. V praksi verjetno malo manj kot 300 km v toplem vremenu. Tudi tu zna biti omejitev za uporabo vozila kot primarnega moč polnjenja na ultra hitrih polnilnicah, saj ta doseže vsega 75 kW, in polnjenje od 10 do 80 odstotkov po uradnih podatkih traja 43 minut. Vsekakor upamo, da v bližnji prihodnosti uspemo to sami preizkusiti.

Fotografije: BMW/Žiga Intihar, Hyundai

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja