MG ZS EV: Je kitajski Britanec primeren tudi za evropske kupce?
Alan Orlič 16. januarja 2021 ob 06:26

Poreklo je pri avtomobilih za večino kupcev pomembno. »Nemci«, »italijani«, »francozi«, »japonci«, »korejci«, skoraj vsakdo ima med temi svojega favorita. Bodo kmalu med kandidati tudi »kitajci«, podobno kot pri telefonih?

Na Kitajskem so se pred 30 leti v avtih vozili le partijski funkcionarji, toda od leta 2000 so tam storili ogromen skok naprej. Tamkajšnja podjetja so prevzela nekaj znanih znamk in evropski proizvajalci tam svoje tovarne, kar je seveda kitajskim strokovnjakom – kot že prej na drugih področjih – omogočilo, da so napredovali še malce hitreje. In ker Kitajska nima praktično nobenih naftnih vrtin, veliko vlagajo v elektrifikacijo, pravzaprav je vsak električni avto tam cenejši od bencinsko oziroma dizelsko gnanih različic. Kar je za nas bolj pomembno, avte znajo narediti tako dobro, da si jih upajo prodajati ne le na svojem tržišču, ampak tudi v Evropi, kjer so standardi, tako glede varnosti kot same izdelave krepko višji.

Če ste ob imenu MG predvsem starejši bralci zastrigli z ušesi, je to dejansko ista znamka. Še živi, le da je zdaj to ime v lasti Kitajcev. SAIC Motor Corporation, za katerega verjetno še niste slišali (priznamo, tudi mi nismo), spada med največje kitajske izdelovalce vozil, ki sodeluje tako z evropskim Volkswagnom kot ameriškim General Motorsom. MG ZS EV je njihov prvi resen električni avto, ki je nastal na osnovi klasičnega bencinsko gnanega modela, podobno kot začetni poskusi pri drugih proizvajalcih. Poleg tega so se odločili za predelavo SUV-ja, kar ima sicer nekaj prednosti, čeprav ti avti niso ravno znani po svoji aerodinamičnosti. Imajo pa zato druge kvalitete, med njimi prostornost, kar pogrešamo pri večini električnih avtov, ki so – zanimivo – ob vsej noriji z SUV-ji precej pogosteje v kombilimuzinskih pojavah. Obenem ostane dovolj prostora za baterije, ne da bi trpel prtljažni prostor ali prostor nad glavo potnikov.

O zunanjosti ne bomo izgubljali veliko besed, če so vam všeč avti tipa Peugeot 2008, Volkswagen T-Roc ali BMW X2, vam bo najbrž tudi MG-jev ZS, četudi ni enako sofisticirano oblikovan. Velika prednja maska ter ozke luči ga hitro postavijo ob bok slednjih in če ne bi bilo velikega znaka, bi lahko hitro bil kateri izmed njih. Preizkusna različica je imela še veliko stekleno streho ter strešne sani, ki niso le zaradi lepšega, ampak jih lahko uporabimo za prevoz tovora. Prtljažni prostor je spodobno velik, meri namreč 448 kubičnih decimetrov, polnilni kabel pa lahko skrijemo v spodnji del. Presenetil nas je pogled pod pokrov motorja, kjer so inženirji namreč preprosto zamenjali pogonski agregat in kar naenkrat je ostalo precej nekaj prostora, ki je žal ostal neizkoriščen. Z malo prilagajanja bi recimo lahko tu bil prostor za polnilni kabel, saj je tudi polnilni priključek  v nosu avta. Tu sledi ena od redkih zamer, namreč pokrov se dvigne tako, da se moramo konkretno skloniti, če želimo vklopiti polnilni kabel.

Notranjost je narejena na nivoju dobro opremljenih evropskih avtomobilov srednjega razreda, le malo bolj preprosto in pusto. Toda usnjeni sedeži so udobni in ogrevani, izdelava natančna, celo armaturna plošča je oblečena v usnje. Naslonjalo za roke je samoumevno, prostorov za odlaganje malenkosti je kar nekaj, vključno z držali za kavo. Instrumenti so po nekem čudnem naključju ostali analogni in med ostalim prikazujejo stanje klasičnega svinčevega akumulatorja, moderni dobi je namenjen osrednji del med števcem hitrosti in pokazateljem trenutne moči. Na osrednji konzoli kraljuje srednje velik LCD zaslon, na katerem upravljamo večino možnosti, vključno z Android Autom oz. Carplayjem. Čeprav ima avto možnost navigacije, zemljevidi niso naloženi, zato sta omenjeni možnosti več kot dobrodošli. Sledi še ena zanimivost avta, ročna klimatska naprava. Če bi bil to avto, ki bi imel ceno 15.000 evrov, bi še nekako razumeli, a ob usnjenih sedežih in dvakratni cenovni postavki nam to nekako ne gre skupaj. Pogrešali smo tudi brezžično polnjenje telefona, je pa vsaj priključkov USB več kot dovolj.

MG ZS EV
  • Oblika in izdelava
  • Infozabavna tehnologija
  • Asistenčni sistemi
  • Vozne lastnosti
  • Polnjenje in doseg
  • Uporabnost
3.5

Naj kupim?

Avto je dobro opremljen, pelje se presenetljivo dobro, tudi cena je konkurenčna. Vseeno pa evropska in korejska konkurenca še vedno izdeluje boljše in atraktivnejše avte za ne veliko več denarja.

Na srečo opisani spodrsljaji zbledijo, ko avto poženemo po cesti. Motor s 105 kW je na papirju med šibkejšimi, a 315 Nm navora pravi drugače. Maso 1566 kilogramov – kar niti ni veliko za baterijski SUV – namreč do 100 km/h potisne v 8,2 sekunde in do končne hitrosti okoli 150 km/h ne kaže znakov utrujanja. Zaradi višine in tipa vozila smo pričakovali kar nekaj nagibanja skozi ovinke, a smo se krepko zmotili, kljub dokaj mehkemu podvozju. Baterije in s tem nizko težišče ter dobro razporejena masa naredijo svoje, tako da je avto bolj na ravni športnih kot ležernih različic. Na račun velike medosne razdalje je tudi preskakovanje lukenj na slovenskih cestah zanj mala malica in z že omenjenim podvozjem ter notranjostjo poskrbi za udobno in hitro vožnjo.

MG ZS EV ima tri načine vožnje – običajnega, športnega in ekološkega –, razlika med njimi je predvsem v odzivnosti stopalke za moč, čeprav naj bi v eko načinu naredili kakšen kilometer več. Ko se nam ne da preveč razmišljati, lahko vklopimo aktivni ohranjevalnik hitrosti, ki zna upoštevati tudi obračanje volana in v ovinkih ustrezno zmanjšati hitrost. Pri tem nas je presenetilo, da avto za zmanjšanje hitrosti ne uporablja regeneracije, ampak zavore. Tudi pri vožnji po hribu navzdol je potrebno izklopiti tempomat, če želite izkoristiti regeneracijo. Avto ima še druge asistenčne sisteme, od prepoznavanja znakov in prilagajanja hitrosti do opozarjanja na mrtvi kot, prehitro bližanje avtomobilu pred vami in seveda že standardno držanje med črtami. Skratka, tako rekoč vse, kar pričakujete od modernega avta. Manjka le še nadzor avtomobila preko aplikacije, na primer upravljanje polnjenja ali predgretja. Pri uvozniku zatrjujejo, da je aplikacija že v pripravi in bo omogočala predgretje avta in nastavljanje urnika polnjenja.

Vgrajena baterija ima kapaciteto 44,5 kWh, od tega je uporabnih 42,5 kWh. Na testu, ki smo ga izvedli skupaj z društvom DEMS na poti od Ljubljane do Pirana in nazaj, je imel avto le malo večjo porabo kot Renault Zoe, ki smo ga preizkušali istočasno. Povprečje je znašalo 25,76 kWh na sto km, Zoe je dosegel porabo 24,6 kWh. Pri tem je potrebno upoštevati tudi temperature, ki so bile v Ljubljani okoli -2 stopinji Celzija, ogrelo se je praktično malo pred Koprom. Spomladi ali poleti bi bila poraba krepko nižja. Preverili smo tudi hitrost polnjenja na hitrih polnilnicah, ta je znašala okoli 38 kW, deklarirana je 76 kW. Slednje lahko znova pripišemo mrazu, saj se proizvajalci praviloma raje odločajo za nižje hitrosti zaradi možnosti nepovratnega poškodovanja baterij. Če te številke prenesemo v spomladanske in poletne čase, boste z avtom pri običajni vožnji brez težav imeli doseg preko 200 km, z lahkotno nogo pa tudi več kot 250 km. Večja baterija bi bila vsekakor dobrodošla, še posebej če upoštevamo prazen prostor pri motorju in »terensko« obliko.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Po tedenskem druženju z avtom lahko rečemo, da so se Kitajci dokaj dobro odrezali. Strojni del čaka še na malenkostne popravke in bo zelo konkurenčen ostalim proizvajalcem. Toda nekaj postane hitro jasno, ko pogledamo ceno preizkusnega modela, ki je približno 34.000 evrov. Peugeot e-2008 je dražji za dobra dva tisočaka, ima še malo večjo baterijo in je bistveno bolj atraktiven, električna Mazda MX-30 pa tudi ni daleč, a po drugi plati z manjšo baterijo. Tu sta še Hyundai  e-Kona in Kia e-Niro, čeprav slednjega z manjšo baterijo praktično ne morete dobiti v Sloveniji. Drugače povedano, če želimo evropski avto, ta tudi iz Kitajske ne bo poceni, če bo izdelan po evropskih standardih. Toda MG ZS EV ima med temi avti največ prtljažnega prostora, na streho lahko naložimo do 75 kg tovora in za zgornjo ceno ponuja največ dodatne opreme, ki jo je pri drugih potrebno doplačati. Če nič drugega, vsekakor vreden razmisleka in ogleda.

HVALIMO:
  • Udobna in za SUV dokaj dinamična vožnja
  • Kakovost izdelave
  • Dobra oprema
GRAJAMO:
  • Ni aplikacije za upravljanje na daljavo
  • Neroden polnilni vtič
  • Dokaj majhna baterija glede na velikost avta

Posodil: Plan-net Solar

Cena: 34.280 evrov

Avtor Alan Orlič
mm
Alan je s pisanjem člankov začel leta 1997 za revijo Moj mikro. Pokrival je programsko in strojno opremo, nazadnje predvsem digitalno fotografijo in vse, kar je povezano z njo. Članke je pisal tudi za druge medije, kot so Svet in ljudje, Joker in Delo. Trenutno si služi kruh kot informatik, ki upa na boljše čase za slovenske pisce tehnoloških člankov.
Alan Orlič - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja