Mercedesovih 141 cm zaslonov za električnega EQS
Matjaž Ropret 12. januarja 2021 ob 06:39

Zasloni so v avtomobilih postali tako pomembni, da niso več zgolj integrirani v armaturno ploščo in voznikovo delovno okolje, ampak je okrog njih zasnovan dizajn notranjosti. Spomnimo se Honde e, ki smo jo vozili nedavno. Mercedes-Benz pa je zadevo vzel še malo bolj resno in zasnoval MBUX Hyperscreen, ki praktično celotna čelna plošča prihajajoče prestižne električne limuzine EQS.

MBUX Hyperscreen na prvi pogled, sploh na nekoliko (namerno) zatemnjenih fotografijah, deluje kot en sam orjaški zaslon. V Mercedesu navajajo 141 cm širine. A tudi sami priznavajo, da so zasloni in steklo, ki ji prekriva izdelani tako, da dajejo občutek, kot da se vse skupaj zliva v enovito celoto. V resnici so pod to steklo razpostavljeni trije zasloni – voznikov, osrednji (največji) in sovoznikov. Druga dva sta vrste OLED za kar najboljše kontraste in barve ter seveda odzivna na dotike, tisti pred voznikom pa je LCD.

Zadeva je naslednje poglavje v liniji infozabavnih sistemov in uporabniških vmesnikov MBUX, ki jih Mercedes v svoja vozila vgrajujejo od leta 2018 (prvi je bil te novotarije deležen razred A) in jih uporablja 1,8 milijona voznikov. Zamišljena je tako, da ustvari vtis, hkrati pa tudi za večjo enostavnost in pomoč tako vozniku kot potnikom, tudi z umetno inteligenco.

»Novi MBUX Hyperscreen združuje edinstveno električno estetiko in izvrstno uporabnost. V osrčju je inteligentna in prilagodljiva programska oprema, ki je povezana in komunicira z vsemi elementi vozila,« je izpostavil član uprave in Mercedesov tehnični direktor Sajjad Khan.

Vera Schmidt

Pogosto se pri novejših avtomobilih kdo pritožuje, da zasloni predstavljajo preveliko distrakcijo in da odvračajo pogled s ceste. V tem primeru naj ne bi bilo tako, saj predstavniki podjetja, med njimi Vera Schmidt iz oddelka za napredno digitalno oblikovanje, trdijo, da je ključne informacije lahko razumeti in enostavno najti. »Ne iščeš funkcij, one te najdejo.« Uporabniški vmesnik je zasnovan na brezplastnem principu (zero-layer). Kar pomeni, da ni treba v podmenije in izbirnike, temveč so vse ključne funkcionalnosti vedno prikazane in na dosegu prsta ali seveda glasovnega ukaza. Avto pa tudi prepoznava okolico, zna odgovarjati na vprašanja (npr. »Mimo katere stavbe se peljem?«) in se uči na uporabnikovih navadah.

Sovoznik ima svoj zaslon, na katerem lahko gleda tudi video vsebine, in jih tudi deli z ostalimi potniki v avtu, ki bodo tudi verjetno imeli zaslone. Na voljo bo sedem uporabniških profilov, sistem pa bo znal dajati personalizirane predloge za do dvajset različnih funkcionalnosti. Denimo glede masaže na voznikovem sedežu, oddaljenosti od tal, ki jo bo EQS lahko prilagajal, ali nastavitve klimatizacije.  

Fotografije: Mercedes-Benz

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja