Mercedes C 300d: Avto, ki te nikakor ne pusti hladnega
Marjan Kodelja 27. septembra 2021 ob 06:21

O Mercedesih ima vsak svoje mnenje, večinsko je še vedno, da gre za vozila »gastarbajterjev«, toda ko boste sedli v primerek razreda C, še posebej v 300d, boste na stereotipe pozabili. Navdušuje namreč v vseh pogledih. Najbolj vam bosta v spominu ostala poskočnost in »vesoljski kokpit«.  

Nekaj deset prevoženih kilometrov ni dovolj za »hudo« podroben test, a ker je dostikrat prvi vtis najbolj pomemben, je dovolj, da oceniš, ali ti je avto všeč, ali pa ti ni. Mene je vsekakor prepričal. Vozilo novega razreda C je večje, udobnejše, prevzelo je nekatere tehnologije razreda S in dobilo nove motorje. Priključnega hibrida pri nas še ni, tako da za zdaj lahko izbirate med bencinskim in dizelskimi blagimi hibridi. Velja še manjša pohvala. Pred kratkim je Matjaž objavil poziv ministrstva za kulturo uvoznikom in proizvajalcem, naj vsi avtomobili spregovorijo slovensko. Kot bi nekaj takšnega pričakovali. Mercedes se je naučil slovenščine, a pogovarjati se z njim v maternem jeziku po izgovorjenem ukazu »Hey Mercedes« še ne moremo.

Klasična eleganca začinjena s športnim videzom

Vozilo je za dobrih sedem centimetrov širše in z znižano linijo strehe, da je aerodinamični upor manjši. Daljša je tudi medosna razdalja (za 25 mm), a navkljub sodobnemu in športnemu videzu, nedvoumno ostaja klasična limuzina. Hiter pogled in takoj postane jasno, iz katerega hleva je ta jekleni konjiček. Izdaja ga namreč velika trikraka zvezda na maski motorja. Kljub sodobnejši pa ohranja brezčasno estetiko, zaradi katere nekateri Mercedese občujejo ne glede na letnik izdelave.

Posebnost novega razreda, tega sicer nisem mogel preskusiti, kajti z njim sem se vozil podnevi, so visoko zmogljivi žarometi s sijalkami LED. Najnaprednejši, ki so na voljo v sklopu dodatne opreme, je sestavljen iz treh zmogljivih LED-projektorjev, katerih svetlobo odbija 1,3 milijona majhnih zrcal. Zato se hitreje prilagajajo razmeram in ne slepijo nasproti vozečih voznikov.

Med drugim ima novi razred C izboljšano vzmetenje, spredaj in zadaj, zato je hrup med vožnjo nižji, udobje pa večje. Priključni hibrid ima serijsko na zadnji osi zračno vzmetenje, medtem ko sta pri »običajnem« pogonu na voljo športno in vzmetenje, ki se pametno prilagaja cestišču. Na voljo je še krmiljenje zadnjih koles z 2,5 stopinje. Obračajo se v isti smeri kot sprednja pri hitrostih do 50 km/h in potem v obratni za boljše vozne lastnosti in manjši obračalni krog (10,64 metra).

Povsem elektrificirani pogon

Bencinski in dizelski motorji novega razreda C so opremljeni z 48-voltno tehnologijo in se uvrščajo med blage hibride. Poleg manjše porabe to pomeni dodatno moč in navor, ko je ta potrebam. Priključni hibrid ima baterijo kapaciteto 25,3 kWh (polnjenje 11 kW na izmenični tok AC ali 55 kW na hitri polnilnici) in električni doseg do 100 km, kar je že v okviru dosega, ki ga z Matjažem ocenjujeva kot dovoljšni za tak tip pogona. Praktično to namreč pomeni, da se lahko v službo in po opravkih vozite na elektriko ter motor na notranje izgorevanje uporabljate le za daljše vožnje. Ko je tudi najbolj učinkovit.

Prodajalci že nekaj časa opažajo, da se zanimanje kupce iz bencinskih motorjev seli na dizelske, toda njihov delež je med Mercedesi še vedno zgolj tretjinski. Temu je primerna ponudba modelov novega razreda C. C180 (125 kW) in C200 (150 kW) z možnostjo pogona na vse štiri kolesa imata 1,5 litrski bencinski motor, medtem ko so pri dizlih na voljo kar tri. C200d (120 kW), C220d (147 kW) in C300d (195 kW). Prav vsi so opremljeni s samodejnim menjalnikom.

Kot bi sedel v vesoljsko ladjo

Primerjave si nisem čisto izmislil. Okrogli zračniki so videti kot letalski motorji, da zaslona pred in poleg voznika ne omenja. Osrednji zaslon infozabavnega sistema je za udobnejšo uporabo za 6 stopinj nagnjen v smeri proti vozniku. Na dotik je občutljiv, velik 30 centimetrov (11,9 palca) in lepo integriran v notranjost vozila. Če se izrazim drugače. Ne štrli iz armaturne plošče, kot bi bil nanjo prilepljen, kot vidimo v nekaterih drugih vozilih. Vozilo nima klasičnih merilnikov, saj jih zamenjuje zaslon pred voznikom. 26-centimetrski (10,25-palčni) ali 31,2-centimetrski (12,3-palčni) zaslon prikaže vse želene informacije in nudi nekaj možnosti spreminjanje prikaza. Pri udobnem voznem načinu na primer prevladujejo nežni modri odtenki in agresivno rdeči pri športnem načinu.

Novi razred C je opremljen z novo generacijo informacijskega sistema MBUX, ki se, s pomočjo umetne inteligence, prilagaja uporabniku ter nudi glasovno upravljanje, upravljanje na dotik ali upravljanje s kretnjami. Na voljo naj bi bila tudi funkcionalnost »MBUX Smart Home«, ki bo omogočala, da bodo naprave v pametnih domovih dostopne preko zaslona v vozilu ter dostop do ponudnikov pretočne glasbe.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Prvi vtisi po dveh urah uživanja

Za vsak primer bom ponovil. Po dveh urah vožnje in kakšnih 150 prevoženih kilometrih, večinoma po manj prometnih lokalnih cestah, je težko podati »končno« oceno, toda hkrati nima smisla skrivati zadovoljstva. Udobje in občutki v C300d s slabimi 260 konjskimi močmi so perfektni. Avto se lepo drži ceste in vzmetenje poskrbi za večino neravnim in lukenj. Zgodba zase je poskočnost oziroma pospeški. Prehitevanje je užitek, kot tudi nekoliko hitrejša vožnja po ovinkastih cestah. Tam, kjer je varno in v okviru prometnih predpisov. Zadnje je na trenutke kar težko spoštovati. Samo malce težja noga na pedalu za plin in hitrost hitro poskoči nad dovoljeno. Edino eno me je motilo. Ni krivo vozilo, prej tip. Sedenje nizko pomeni, da ko končno parkiraš in če tvoje kosti niso več rosno mlade, se moraš močno potruditi, da se skobacaš ven.

Ugled znamke, kakovost izdelave, udobje in nenazadnje zmogljivosti niso poceni. Cenovno najbolj dostopno je tako vozilo C180 s slabimi 46 tisoči evrov v uradnem ceniku. Toda zanj vam bodo priznali kar 7 tisočakov popusta, da postane C180 bistveno bolj dostopno vozilo oziroma da velja cena »od«, ki jo zadnje tedne oglašujejo televizijske reklame. Najcenejša dizelska različica pa vas bo stala okoli 43 tisočakov.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja