Mercedes-Benz EQV 300: Vsaj zaradi prostornosti ga boste vzljubili
Marjan Kodelja 5. februarja 2021 ob 06:00

Namenili so mu vlogo prevoza potnikov iz in v mestna središča, pravijo mu veliki enoprostorec, a v moji glavi je odličen družinski (potniški) kombi, s katerim Mercedes Benz dokaj uspešno zliva tradicionalni pristop oblikovanja vozil s sodobno električno mobilnostjo. Oziroma bi, če ne bi bil za večino z začetno ceno dobrih 77 tisočakov prej predmet poželjivih pogledov kot realne dosegljivosti.  

Že na prvi pogled me je prepričal s prostornostjo. Gre za tip vozila, pri katerem se ne utrujaš z razmišljanjem, kam kaj dat. Greste na morje – menda bomo enkrat spet šli – in pred prtljažnim prostorom se zvrstijo žene in otroci vsak s še čim, kar morajo nujno vzeti s sabo. Dajte notri. Bi še kaj? Pred vrati je kolesarski izlet. Ni problema, prostora je dovolj. Smučanje. Takisto. Za marsikatero glavo družine enakovredno nirvani. Nobene slabe volje, ker ne veste, kako boste vse »nujno« popravili in bo ostalo dovolj prostora za potnike. In najbolje od vsega. Poganja ga elektromotor. Nekateri boste skomignili in spraševali o dosegu, a meni gre po glavi predvsem poskočna in prijetna vožnja.  

Težko vozilo z baterijo v zlatem povprečju

Z 2600 kilogrami, od tega sredinsko v tla nameščene baterije odpade 700 kilogramov, gre za težak kombi. Največja dovoljena masa sicer znaša 3,5 tone, kar pomeni, da osmih silakov, kolikor je sedežev, v njem nima kaj iskati, da ne govorimo še o njihovi prtljagi. Elektromotor z največjo močjo 150 in stalno 70 kilovatov, ki mu energijo zagotavljajo baterije s kapaciteto 90 kilovatnih ur, poganja prednji kolesi. Hitra polnilnica baterijo do 80 odstotkov napolni v 45 minutah, medtem ko polnjenje doma na domačem priključku traja do deset ur. Potem je na voljo dobrih 350 km dosega (postopek WLTP), s čimer se po dosegu uvršča v zlato sredino vozil z električnim pogonom. Poskrbljeno je za rekuperacijo energije s petimi stopnjami, med njimi najdete tudi način vožnje le s pedalom za plin. Se pravi brez pritiskanja na zavoro. Vozilo pospešuje, ko plin dodajate, rahlo zavira, ko ga postopno popuščate, medtem ko umik noge pomeni ukaz za zaviranja do popolne ustavitve. Kar se tiče udobje lahko izbirate med več načini vožnje, od športnega preko udobnega do načina s podaljšanjem dosega, kjer je poskočnost vozila kot delovanje naprav za udobje v potniški kabini (gretje in hlajenje) pogojeno z dosegom. V načinu z največjim dosegom je razumljivo vse prilagojeno temu in zato ga uporabite takrat, ko voda že močno teče v grlo in je nevarnost, da obstanemo.

Poleg modela EQV 300 z do osmimi sedeži je na voljo še lahki gospodarski kombi e-Vito z do devetimi in katerega cena se začne pri 70 tisočakih.

Občutki po krajši vožnji

Po dveh urah vožnje je težko (raje recimo nemogoče) dati popolno oceno, a prvi vtisi so več kot dobri. Že dolgo se nisem tako udobno peljal in v nobenem trenutku nisem čutil, da pravzaprav sedim v kombiju. Težko vozilo odlično pospešuje tudi navkreber, medtem ko se sicer mehko podvozje dobro drži ceste. Kljub spolzki cesti, zaviranju navzdol in rahlo v ovinek, pri očitnem delovanju sistema ABS, namreč nikdar nisem imel občutka, da se vozilo ne bi ustavilo, kot sem predvideval.

Težje ocenjujem doseg oziroma porabo energije. Zunaj je bilo pod ničlo, prostornina potniškega prostora pa velika. Električno gnana vozila namreč za ogrevanje porabijo vsaj toliko energije, če ne celo več, kot poleti za hlajenje. V teh dveh urah sem prevozil okoli 70 kilometrov večinoma po stranskih cestah, zato z nizkimi hitrostmi, medtem ko se je na merilniku dosega število znižalo za dobrih sto kilometrov. Doseg več kot 300 km je sicer dosegljiv, vendar s primerno optimalno vožnjo, načinom za največji doseg, nižjo hitrostjo in primernim temperaturnim razmeram. Čeprav so ga namenili na primer hotelom za vožnjo gostov iz in na letališča, kar pomeni, da je vozilo ves vmesni čas priključeno na električno polnilno, glede na njeno majhnost zlahka pokrije celotno Slovenijo. Še posebej če imamo na cilju nekaj časa in hitro polnilnico. Za daljše vožnje pa velja podobno kot za vsa električna vozila. Pot morate načrtovati in izkoristiti polnilnice ob njej. Še dobro, da so prikazane na zemljevidu vgrajenega sistema za navigacijo.

Testno vozilo je bilo opremljeno z vsemi mogočimi pomočniki, medtem ko analogni merilniki, postavitev elementov na armaturni plošči, infozabavni sistem, ročki menjalnika in ohranjevalnika hitrosti na volanskem obroču, pravzaprav vse v potniški kabini kaže na ohranjanje avtomobilistične tradicije. Nobenega futurističnega oblikovanja, ki se ga gredo nekateri izdelovalci električnih vozil. Zunaj in znotraj skoraj ne opazite, da je pogon električen. Lahko bi bil klasičen, pa površno oko tega ne bo opazilo. Tudi glede ostalega, gre za tipično udobje in kakovost izdelave tega nemškega izdelovalca. Bočni drsni in zadnja vrata so elektrificirana, medtem ko sta v polici prtljažnega prostora priročni zložljivi plastični gajbici za kupljeno v trgovini. Odlično so izvedene tudi druge podrobnosti v vozilu in zunaj.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja