Letališča potrebujejo polnilnice, a še bolj nekaj drugega
Matjaž Ropret 9. oktobra 2023 ob 06:47

Zelo verjetno bo komu prišlo prav osem novih polnilnih mest, ki jih je na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana v sodelovanju z družbo Fraport Slovenija postavil Petrol, toda za potnike bi bile bolj primerne drugačne rešitve.

Mali polnilni park pa parkirišču P1 obsega tri polnilnice z izmeničnim tokom za šest vozil, ki se bodo lahko polnila z močjo 11 kW, in eno ultra hitro polnilnico s skupaj 150 kW, torej po največ 75 kW na vozilo, če bosta zasedena oba priključka. (Mimogrede, enaka polnilnica nekaj tednov stoji tudi pred Mercatorjevim nakupovalnim središčem v Šiški in so ji že morali zamenjati polomljeno ročko). Prostora ob pridobitvi na Brniku je za razširitev s še eno tako kombinacijo polnilnic. Za zdaj se bo torej lahko hkrati priključilo osem vozil, enkrat v prihodnosti pa 16. Cene znašajo 55 ali 87 centov na kWh, torej so nekoliko višje kot večini drugih lokacij.

Kot je ob tem povedala vodja komercialnih storitev v Fraportu Slovenija. Urška Binter, s tem odgovarjajo na rastoč trend uporabnikov trajnostne mobilnosti. Polnilnice so sicer postavili v sklopu evropskega projekta MULTI-E, ki se bo zaključil konec prihodnjega leta. Doslej je Petrol skupaj s partnerji v tem projektu postavil 40 polnilnic v Ljubljani, Mariboru, Kopru in na Brniku, dodatnih 40 pa jih še namerava, od tega pretežni del zunaj Slovenije, v Zagrebu, Zadru, Splitu, Šibeniku in na Reki. Izvršni direktor področja Proizvodnja energije, energetske rešitve in mobilnosti Robert Surina je poudaril, da se s skupaj 476 polnilnicami za električna vozila pozicionirajo kot najbolj celovit ponudnik trajnostne mobilnosti v regiji.

Pri konkretni ponudbi na letališču se mi vendarle zastavlja vprašanje, komu je v resnici namenjena. Malokdo namreč pride tja parkirat za manj časa kot nekaj dni. Kolikor sem uspel izvedeti, bodo polnilnice zanimive za taksiste, ki menda pogosto parkirajo na tistem parkirišču, pa tudi za druge partnerje letališča. Torej pretežno ne za potnike, kar je tudi povsem razumljivo.

Tistim, ki tam parkirajo zaradi potovanja z letalom, bi ob uporabi tovrstnih polnilnic morali namreč v Fraportu ponuditi še storitev postrežčka, ki bi lahko po zaključku polnjenja premaknil avto na drugo mesto, nakar bi ob povratku na blagajni dobili ključe in informacijo, kje stoji avto. Druga možnost, ki jo vidim kot primerno za take lokacije, kot je letališče, pa tudi kakšne druge, denimo parkirišča P&R ali pred podjetji, je vrsta povsem običajnih vtičnic »šuko«. Vsakdo z električnim avtom bi moral zgolj imeti tovrsten polnilnik v prtljažniku (tako ali tako ga dobi zraven ob nakupu vozila) in ga ob prihodu priklopiti. Potem je lahko, brez da bi komu zavzemal prostor ali odžiral energijo, priklopljen vse dokler se lastnik avta ne vrne. Glede na to, da bo vmes preteklo najmanj nekaj dni, lahko tudi teden ali več, bi se avto zanesljivo napolnil, hkrati pa strošek ne bi bil tako velik, da tega upravljavec parkirišča ne bi mogel »zapakirati« v ceno parkiranja. Za Petrol in podobne ponudnike je tovrsten poslovni model nezanimiv, ker bi na vsakem priključku imeli zelo malo polnjenj na teden, država ali kdo drug pa bo moral nekako spodbuditi upravljavce parkirišč, da bodo uredili tovrstno možnost polnjenja.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja