Google je začel v storitvi Youtube resno preganjati blokiranje oglasov. S tem želi čim več gledalcev prisiliti, težko drugače rečem, k sklenitvi naročnine na nivo Premium, ali pa k ogledu najmanj tolikšnega dela oglasov, kolikor se jih ne da preskočiti. Ta delež pa se, skupaj z obsegom oglasov, vse bolj povečuje.
Količina oglasov v Youtubu, monopolni video platformi na spletu, je že pred časom postala komajda prebavljiva. Toda Google zgolj izkorišča svoj položaj, nasploh upravlja največjo oglaševalsko mrežo na svetu, in dokler kakšen regulator ne poseže vmes, se bo situacija z vidika uporabnikov kvečjemu dodatno poslabševala. Naročnina Premium za 7,19 evrov »ukine« oglase, hkrati pa omogoči še predvajanje v ozadju in pri zaklenjenem zaslonu – zgolj z zvokom, kar je super za poslušanje glasbe ali pa kakšnega videa, pri katerem je pomembno povedano, ne slika – ter vsebuje tudi glasbeni pretočnik Youtube Music. Kdor se ne bo naročil bo zelo verjetno moral tako ali drugače trpeti oglase, kajti Google je menda začel vsem, ki uporabljajo vtičnik za blokiranje oglasov, dajati opozorila, da ob nadaljnjem tovrstnem početju storitev ne bo več prikazovala videov.
Neposredne potrditve nimam, ker ne uporabljam blokirnikov oglasov in jih nikoli nisem, toda tako pravijo pričevanja uporabnikov in novinarskih kolegov. Blokiranje je (bilo) možno v brskalnikih in morda še s pomočjo kakšne neuradne, predelane aplikacije, kakršno smo pred časom uporabljali za »normalen« Youtube na telefonih Huawei, dokler ni Google zagrozil razvijalcem aplikacije in so jo umaknili. Kdor pretežno gleda v uradni aplikaciji na telefonu, tablici in televizorju, je imel že doslej le v naslovu omenjeni možnosti. Blokiranje sicer za zdaj preganjajo pretežno v brskalniku Chrome, v nekaterih drugih naj bi še delovalo. Koliko časa še in kdaj bodo »prijazno« obvestilo dobili razvijalci zdajšnjih aplikacij, s katerimi se je mogoče čemu izogniti, pa je vprašanje.
Problem z omenjeno naročnino je z mojega vidika v glasbenem delu, ki ga zagotovo ne podarijo, temveč vračunajo v ceno. Naročnina za denimo polovični znesek brez glasbe bi me že zdavnaj premamila. Ali pa družinska naročnina, lahko z vključeno glasbo, ki pa je Google ne ponuja. Sicer proti oglasom nimam nič, navsezadnje tudi Tehnozvezdje delno živi od njih. Mora pa biti oglaševanje dostojno. Količinsko, vsebinsko, vizualno, v vseh pogledih. To pa je postala težava celotnega spleta, še zdaleč ne zgolj Youtuba in ta storitev v tem pogledu niti ni najhujša, besedilo na določenih spletnih straneh se komaj da brati ob nešteto (groznih) oglasih, ki skačejo z vseh strani.
Do Youtuba, ne toliko storitve kot ponudnika, imam sicer precej zamer. Združevanje brezoglasnega gledanja in glasbene storitve v eno naročnino sem ravnokar omenil. O tem, da nočejo več prikazovati priporočil za ogled uporabnikom, ki se ne strinjajo s shranjevanjem zgodovine ogledov, sem tudi že pisal. Potem pa so tu še sumljive poslovne prakse in popolno šikaniranje manjših ustvarjalcev vsebin in predvsem tistih iz manjših držav. Da ustvarjalec sploh pride med tiste, s katerimi Google deli oglasne prihodke, mora izpolniti določene pogoje. Ti pa so več kot očitno zasnovani za velike trge oz. za Youtuberje z zelo veliko naročniki in ogledi. Tudi plačilo na oglas je v ZDA nekajkrat višje kot v Sloveniji. In pred časom je Google brez razloga »demonetiziral« nekatere video neodvisnih ustvarjalcev, torej jim je vzel zaslužek, z nejasnim, izmišljenim razlogom, da so neprimerni. Pritožiti se ni komu in avtorji, ki so padli v nemilost, lahko zgolj čakajo, da pride »pomilostitev«.
Po svoje bi raje objavljal in gledal kje drugje, vendar alternative ni. Vsi so na Youtubu. Vem, boste rekli, da so na TikToku. So, vendar z drugačno formo. Za videe, iz katerih naj bi morda kaj izvedeli, je Youtube edino mesto in Google to pozicijo, ki si jo je z leti pridobil, s pridom izkorišča.
Naslovna fotografija: DepositPhotos
Hvala google, zakaj že smo v EU :-/
Note: Family plans are currently not available in Belarus, Iceland, Israel, Slovenia, South Korea, or Venezuela.
Ja, že dolgo je tako, in Google je edini od večjih ponudnikov pretočne glasbe, ki družinske naročnine ne ponuja v Sloveniji.
Lahko pa odpreš uBlock nastavitve (options), greš na “Filter lists”, klikneš na ikono ure pod “uBlock filters”, in posodobiš blokiranje anti-ad-blockerja z klikom na “Update now”.
…Dokler Youtube spet ne posodobi teh skript, in potem to ponoviš.
Stalna igra mačke in miši, komur se da.