Če pandemija česa ni spremenila, je to potrošništvo. Precej smo v zadnjem letu kupovali zaradi potreb, z računalniško opremo je že tako, veliko tudi zaradi preživljanja časa doma, gotovo pa nekaj tudi iz čistega dolgčasa. Ko se počasi vračamo v »aktivno« življenje, pa se opremljamo z različnimi pripomočki za zunanje dejavnosti. Zaradi tega cvetijo tako spletne kot fizične trgovine.
Big Bang je nedavno prenovil svojo paradno trgovino v ljubljanskem BTC-ju. Za posodobljeni Big Bang Mega so namenili med milijonom in pol ter dvema milijona evrov. Trgovina sicer ni večja, celo nekoliko manjša je, ker se na »drugi strani«, kamor se je prej prišlo čez nadhod, zdaj uredili t. i. outlet. So pa v nekoliko spremenili razporeditev, vse skupaj posodobili in povečali nabor izdelkov. Med modernizacijo sodijo ideje, kot je plačilo s telefonom in »razmagnetenje« kupljenih izdelkov prek NFC-ja, tako da jih bo lahko kupec odnesel iz trgovine kar brez ustavljanja na blagajni. Tudi sicer so postopke pohitrili in se v veliki meri znebili papirja, in nasploh digitalizirali mnoge procese, uvedli video svetovanje ter hitro dostavo po Ljubljani.
Širitve prodajnega portfelja ni težko zaznati. Več je električnih skirojev in koles, tu so supi in druga oprema za aktivnosti v naravi, električno orodje in še nekateri pripomočki, ki smo jih doslej iskali kje drugje. Podobno pot je ubral telekomunikacijski operater A1, saj tudi v dveh njegovih fizičnih trgovinah (v BTC-ju in v Kopru) ter v spletni Nakupovalnici najdemo visokotlačne čistilnike, žare, hladilnike in druge naprave, ki jih tam še nedolgo tega ne bi pričakovali. Toda spletna prodaja je v vzponu, pa tudi pri fizični očitno zija nekaj lukenj, ker se morda določeni trgovci niso uspeli dovolj hitro prilagoditi in posodobiti. Ponudniki, kot je A1, tudi izkoriščajo dejstvo, da so na prominentnih lokacijah, da imajo konstanten obisk in da je za marsikoga najlažje plačevati obroke prek položnice za operaterske storitve.
Pojav novih spletnih trgovin, kot sta Nakupovalnica in Telekomov Piazz, pa tudi Shoppster (ki je preimenovan in okrepljen Ideo) in še katera, nakazuje, da se potrošnja tudi v Sloveniji končno seli na splet. Izvršni direktor Big Bang Uroš Mesojedec napoveduje, da bo pri njih l. 2025 obseg spletne prodaje na 30 odstotkih, medtem ko je ob odprtih fizičnih trgovinah zdaj nekje med 15 in 20 odstotki. Po njegovih besedah v času zaprtja trgovin nakupi po spletu niso povsem nadomestili izpada, vseeno pa jih je bilo 2,5-krat več kot v »običajnih« časih. Ko se trgovine znova odpro, se kupci vrnejo vanje, a vseeno kupovanje po spletu ne bo več eksotika. Očitno je tudi dovolj prostora tako za nove kot za stare, sploh glede na trenutne deleže, ki pa zdaj prvič tudi v Sloveniji občutno rastejo.
Brez komentarjev