Kupiš lahko rezultate iz podatkovnega mlina A1
Matjaž Ropret 2. julija 2018 ob 13:45

Podatki so menda nova nafta in tisti, ki jih imajo v obilju, jih vse bolj intenzivno poskušajo pretopiti v evre. Malokdo pa o posameznikih in njihovih navadah ve toliko, kot operaterji mobilne telefonije. V A1 so zato začeli ponujati storitev Mobility Insights, ki ponuja analizo anonimnih in agregiranih masovnih podatkov.

Poanta je v osnovi v tem, da operater ve, kje se njegovi uporabniki gibljejo. Storitev tko omogoča analizo anonimiziranih in agregiranih masovnih podatkov o tokovih gibanja uporabnikov mobilnega omrežja A1 Slovenija. Kar je zanimivo za podjetja, ki se odločajo, kje in na kakšen način bi kaj prodajali, oglaševali in tako naprej. V Avstriji, kjer je tamkašnji A1 (Telekom Austria) že pred časom začel ponujati tovrstno podatkovno rudarjenje, so že primeri konkretne uporabe. Trgovci, zavarovalnice, banke in podobne verige s fizičnimi lokacijami, lahko preverijo, kje se ljudje dejansko zadržujejo, kje jih mimo hodi veliko, kje malo, ob katerih urah, in na osnovi tega prilagodijo lokacije svojih poslovalnic. Ali pa marketinške akcije, da postavijo panoje, »jumbote« tja, kjer jih vidi največ ljudi. In nadalje, da na pravih mestih postavijo prave vrste oglasov. Nekje je treba ljudi vabiti k sebi, drugje pa imeti kakšna druga sporočila. Vse skupaj se sliši rahlo podobno sledenju, ki se mu pretežno ne moremo več izogniti na spletu. Tudi tam oglaševalci za vsakega in posamezne množice želijo čim bolj natančno vedeti, kaj počno, kako se premikajo po straneh, kaj jih zanima in tako naprej.

Podatke oz. njihovo analizo je mogoče kupiti v različnih stopnjah, od osnovne do precej podrobne, od tega je tudi odvisno koliko tisoč evrov stanejo. Kakšno je to podatkovno premetavanje v praksi, še nismo imeli priložnosti videti, zato ne vemo natančno, kaj vse gre notri in kaj »prileti« ven iz mlina. V vsakem primeru pa ima operater verjetno na voljo veliko informacij o vsakem posamezniku, o določeni lokaciji ali časovnem obdobju. Nato lahko še prilagaja nekatere parametre in rezultate prilagaja panogi, iz katere prihaja posamezen naročnik. Slovenski trg je sicer omejen, a v A1 vseeno pričakujejo, da bo zanimanja za storitev dovolj, ker ponuja osnovo za optimizacijo, prihranke in povečanje prihodkov ter dobička.

Na dogodku Sap Now smo nedavno lahko slišali primere, kako v tujini na športnih dogodkih opravljajo prepoznavo obrazov, da prilagajajo oglase na velikih zaslonih temu, ali je v dvorani oz. na stadionu več moških ali žensk. In tudi dejstvo, da ima že vsaj polovica od desetih največjih korporacij na svetu podatke in njihovo pametno uporabo v samem jedru svoje strategije.

Kaj pa varovanje osebnih podatkov, še posebej v povezavi z uredbo GDPR? Tega vidika ne moremo kar tako zanemariti, saj ne bi bilo kul, če bi operater nekomu tretjemu prodajal informacije o tem, kje je M. R. v točno določenem trenutku. Kot tudi ne bi bilo nikomur všeč, če bi banka na podoben način ponujala dostop do podatkov o nakupih s kartico. V A1 zatrjujejo, da storitev Mobility Insights temelji na izključno anonimiziranih in agregiranih podatkih.

V postopku priprave produktov A1 skrbi za maksimalno varnost podatkov in je v ta namen v postopek vključil številne varovalke, ki onemogočajo individualizacijo posameznikov,

še pravijo v drugem največjem slovenskem mobilnem operaterju.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja