Kul zaradi prostorskih in uporabnostnih trikov
Matjaž Ropret 6. junija 2018 ob 12:43

Nekateri avti so kul zaradi športne podobe, zaradi močnih motorjev, užitka v vožnji. Za druge proizvajalci upajo, da si bodo tak status prislužili z lastnostmi, ki sicer bolj igrajo na ratio kot na čustva. Tako Opel pri novem modelu Combo Life izpostavlja prostornost, prilagodljivost, uporabnost in kup s tem povezanih malenkosti, ki ga potencialno delajo všečnega. Avto pa skupaj s sestrskima modeloma Citroenom Berlingom in Peugeotom Rifterjem v ta razred vnaša še nekaj ne ravno vsakdanje tehnologije.

Opel je Comba pripravil že v peto, toda pri prejšnjih generacijah so imeli inženirji v mislih pretežno tovorno, ne potniško uporabo. In več jih je temeljilo na kakšnem drugem modelu (Kadettu, Corsi). Tokrat pa so v skupini PSA, kamor zdaj sodi nemška znamka, trojčke razvili predvsem kot osebne avte, namenjene pretežno družinski uporabi. Opel v tem razredu doslej sploh ni bil prisoten in glede na to, da je tudi Crosslanda X zapeljal malo bolj v SUV-jevske trende bi mogoče tu lahko celo iskali delno zamenjavo za Merivo. Glede uspešnosti novega vozila so sicer izjemno optimistični, kot skupina pa še toliko bolj, saj pričakujejo, da bodo skupaj zasedli kar polovico tega segmenta. V Slovenski kupci se sicer letno odločijo za štiri tisoč tovrstnih enoprostorcev, 45 odstotkov jih je v potniški izvedbi, ampak samo četrtina kupljenih za osebno uporabo.

Combo Life bo, kot tudi Berlingo in Rifter, na voljo v dveh dolžinah. Osnovna, kakršno smo si lahko ogledali v živo, bo merila 4,40 m, daljša pa 4,75 m, ta bo ponujala tudi možnost sedmih sedežev. Potniki v drugi vrsti bodo sicer lahko sedeli ali na klopi ali na posamičnih sedežih, ki bodo doplačljivi. Tako bo to eden od redkih avtov s tremi sidrišči isofix zadaj in vsakega od sedežev se bo dalo posamično poklopiti, ne pa tudi vzdolžno pomikati. Motorja bosta, vsaj na začetku, dva. Dizelski 1,5 v treh izvedbah – s 75, 100 ali 130 »konjskimi« močmi. Slednja tudi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. In bencinski trivaljnik 1,2 l s 110 km, po želji tudi z enako »avtomatiko« kot dizel. Masa je menda pod tono in pol, torej naj avto ne bi bil podhranjen. Eden od možnih dodatkov za vožnjo bo sistem za nadzor oprijema in spuščanja.

Med »delovnimi« vozili prav veliko tehnološko naprednih ne srečamo, če sploh katerega. Combo Life bo to vsaj delno spremenil. Infozabavni sistem bo lahko premogel osempalčni osrednji zaslon in podporo za sistema Android Auto (ta v Sloveniji uradno še vedno ne deluje) ter Carplay. Voznik bo lahko informacije spremljal na prosojnem (head-up) zaslonu. Med standardno opremo bo opozorilo na nevarnost naleta, dokupiti se bo dalo samodejni regulator hitrosti (po domače radarski tempomat), pomoč pri parkiranju in še kaj. Kot pri vseh oplih bo prisotno ogrevanje sedežev in volana, pa tudi vetrobranskega stekla.

Menda pa so najbolj kul različni prostorski in uporabnostni triki. V osnovi bodo drsna vrata na sopotnikovi strani, dalo pa se jih bo naročiti tudi na voznikovi. Steklo prtljažnih vrat se bo odpiralo posebej. Shranjevalnih prostorov v notranjosti bo veliko, skupno za 186 l, ob skoraj 600- ali 850-litrskem prtljažniku (odvisno od dolžine avta). Pred sovoznikom je poleg običajnega še en velik predal. Še večji je v osrednji konzoli. Pa lahko tudi pod stropom oz. stekleno streho, skupaj z osvetlitvijo. Pa še pod stropom prtljažnika. In tako naprej. Da bi bil vsaj znotraj res kul, pa mu po moji presoji manjka še nekaj barvne razgibanosti. Zunaj pač ne more imeti kdo ve kako mičnih linij.

Combo Life gre sicer v prodajo čez dober mesec, ko bodo znani tudi ceniki. V salone in h kupcem pa prihaja malo kasneje, nekje konec septembra ali v začetku oktobra.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja