KRATKI TEST Renault Captur: Presežkov v velikosti ravno ne ponuja
Marjan Kodelja 14. aprila 2025 ob 06:32

Od dvignjenega Clia, oblikovanega po vzoru »križancev« sem pričakoval, da bo predvsem tam zadaj ponudil več prostora. Ni ga. A se vsaj ne izneveri s hibridnim pogonom, ki motorju doda nekaj življenja.

Captur je marsikomu všeč zaradi višjega sedenja in posledično lažjega izstopanja iz vozila. Ni me sicer v ničemer prav posebno navdušil. Morda malce razočaral zaradi občasnega tuljenja motorja po pritisku na stopalko na plin.

Motorhibrid, bencinski, 1598 cm3, 69 kW, 148 Nm, sistemska moč 105 kW (143 KM),
sistemski navor 205 Nm, baterija 1,2 kWh
Zmogljivosti10 s do 100 km/h, do 1000 km skupnega dosega
Menjalnikbrezstopenjski samodejni menjalnik
Uradna/poraba na testu4,7-4,9 / 5,7l na 100 km
Prtljažni prostor348 – 1.458 l
Dimenzije/medosna razdalja4.239 x 1.797 x 1.575 mm / 2.639 mm
Masa praznega1.370 kg
Cena testnega vozila28.890 € (vstopni model 21.990 €)

Manjši kozmetični popravi

Še vedno me ni izučilo. Pričakovanja pogosto vodijo v razočaranje, posebej če ne temeljijo na dejanskih podatkih. Captur je bil vedno v mojih očeh višje postavljeni Clio in temu primerno sem bil prepričan, da je v njem več prostora. Spredaj nimam pripomb, a se za linijo prednjih sedežev kaj kmalu začnejo težave. Na zadnji klopi se višje rasli ne boste počutili najbolj udobno, a še bolj me je razočaral prostor v prtljažniku nad dvignjenem podom. Dve vreči špecerije in plato mleka sta ga skoraj v celoti zapolnila. Težava ni v Capturju. Je v meni, ker sem mislil, da je prostornejši.

Trajnost postaja vodilo avtomobilske industrije in Renault ni nikakršna izjema. Ponovno nimam nič proti oblikovanju, a zaradi poudarka na sivih tonih se bo marsikomu potniška kabina zdela rahlo pusta. S tem delam avtomobilu manjšo krivico. Material, podoben volni, je povsod, na sedežih, vratih in armaturi in le ponekod boste našli trdo plastiko. To daje topel občutek, ki ga nekoliko »razbije« velik zaslon z diagonalo dobrih 26 centimetrov. Dobra plat tega je navezanost na Googlovo okolje, kar poleg možnosti nameščanja aplikacij prinaša Zemljevide in vsevednega pomočnika. Integracija je popolna, saj po želji lahko navigacijo prestavite na manjši zaslon za volanom (digitalna instrumentalna plošča). Edini večji očitek leti na zadnjo kamero, katere slika je ponoči, v megli in v dežju zaradi slabšega kontrasta le pogojno uporabna.

Dovolj moči, a »čuden« menjalnik

Bencinski motor v kombinaciji z električnim motorjem v vseh razmerah zagotavlja dovolj moči in nudi celo kilometer ali dva povsem električne vožnje. Ker je brezstopenjski menjalnik brez sklopke, vozilo vedno spelje s pomočjo močnejšega elektromotorja. Termični pa ga začne poganjati okoli hitrosti dvajset kilometrov na uro. Od tu naprej sistem poskrbi za optimalno izrabo pogonskih virov. Na voljo imate tri načine: ekološki z zelo okrnjeno odzivnostjo pogona, ki poskrbi predvsem za čim nižjo porabo, najbolj uporabni uravnoteženi, ki skrbi za optimalno porabo in dobre vozne lastnosti, ter športni, pri katerem delujejo vsi motorji.

Učinkovitost hibridnega pogona je najbolj opazna v mestih, kjer je veliko zaviranja (rekuperacije) in speljevanja, ter manjša na odprtih cestiščih, še posebej na avtocestah in hitrejši vožnji. Ob strani bom pustil podatke o uradni porabi, saj doseženih 5,7 litra med testiranjem pravzaprav ni slabo.

Lepo se pelje in občasno zarohni

O piskanju zaradi takšnih in drugačnih razlogov ne bom izgubljal besed. Navadil sem se in ne posegam več po izklopu pogosto nepotrebnih obvestil s pritiskom na namenski gumb levo od volana. Bolj veselo je bilo prerekati se z njim in obenem iskati načine, kako ga je najbolj preprosto voziti. Poleg tega, da ročica samodejnega menjalnika ne skoči v parkirni položaj po izklopu motorja, je pravi pobalin. Zaradi močnejšega pritiska na stopalko za plin motor opazno tulil. Razumem zakaj deluje tako. Nenazadnje si ne želimo kratkotrajne izgube moči pri prehitevanju počasneža pred sabo. Nerazumno pa je bilo, da je motor občasno začel občutneje rohneti, čeprav sem vozil s stalno nizko hitrostjo mestne vpadnice.

Ko se na takšne (in še kakšne) malenkosti privadiš, ugotoviš, da se Captur prav lepo pelje. Višji položaj za volanom ne pomeni le lažjega izstopanja, temveč za rahel odtenek boljši pregled na cestišče. Povečana višina sicer ne pomeni, da bi se pretirano gibal v zavojih. Nekaj guganja je, vendar manj, kot verjetno pričakujete. Podvozje z učinkovitim blaženjem udarcev in dobra zvočna izolacija kabine pa dodata kanček v mozaik udobne vožnje. Celo ob hitreje izpeljanem ovinku se dobro znajde, takrat le malce moti razmeroma mehak volan.

HVALIMO:

  • Zmogljiv hibridni pogon.
  • Udobna potniška kabina.
  • Prijetno oblikovana notranjost in zunanjost.
  • Primerna poraba goriva.

GRAJAMO:

  • Občasno pretirano hrumenje motorja.
  • Majhen prtljažnik.
  • Ročica menjalnika ne skoči v položaj »P«.
  • Za moj okus premehak volan.
Renault Captur Techno E-tech full hybrid
  • OBLIKA IN IZDELAVA
  • INFOZABAVNA TEHNOLOGIJA
  • ASISTENČNI SISTEMI
  • VOZNE LASTNOSTI
  • UPORABNOST
3.8

Naj kupim

Kot »komplet« nudi prijetno izbiro. Ne nudi največ prostora v razredu (zanj poglejte proti Škodi Kamiqu), niti dinamike (v tej je v prednosti Fordova Puma), a jima je s hibridnim pogonom cenovno konkurenčen. Nikar pa ne glejte nanj kot na družinski avtomobil. Prej kot na avto, v katerem se bosta na daljših vožnjah res udobno počutila voznik in sopotnik.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
4 komentarji
  • Zanimivo, meni se v Capturju zdi najbolj uporaben ravno prtljažnik. Mislim, da bi v (tudi kratkem) testu morali omeniti, da je zadnja klop vzdolžno nastavljiva – če je temu v hibridu tako. To prinese skupno prostornino, ki se lahko primerja z razred večjimi avtomobili.
    Res ob pomiku klopi do konca naprej zmanjka prostora za noge na zadnjih sedežih, ampak mislim da je v Sloveniji zelo malo uporabe avtomobilov za prevoz štirih odraslih potnikov. V dveh otroških sedežih pa še vedno zlahka sedita dva otroka in družinska uporabnost je tako večja. Morda se motim in klop v hibridu zaradi baterije ni vzdolžno pomična? Potem so ga pri Renaultu res pihnili mimo. Pa še to. Moti me, da pri večjih električnih avtomobilih niste bolj kritični do prostornine prtljažnika. Redki z dolžino okrog 4,5 m dosegajo 600 litrov, kar je bil recimo standard pri konvencionalnih karavanih ali suvjih Tucsonu, Sportageu. Tudi e Scenic kot v preteklosti nek standard prostornosti in uporabnosti recimo pri 447 cm dolžine premore zgolj (res da oblikovno uporabnih) 545 litrov. Tu torej ni napredka.

    • Prtljažnik je z ravnim dnom verjetno manjši kot pri Cliu, s spuščenim je približno spodoben, a tudi ne rekorden. Pomične klopi, ki jo ta hibrid ima, Marjan res ni omenil, a tudi v resnici ni zelo uporabna. Oz. je v samo v tistem primeru, ki ga je Marjan tudi izpostavil – če se z avtom vozita dva. Kajti, ko je klop do prednjih sedežev, niti otroci v otroških sedežih (katere koli velikosti) takrat ne morejo sedeti. Mogoče se bo slišalo čudno, vendar v bistvu takrat rabijo celo več razmaka med klopjo in sprednjim sedežem ali pa so z nogami ves čas v slednjem.
      Glede prtljažnikov električnih modelov mislim, da se še prepogosto pritožujem in grem že sam sebi nekoliko na živce s tem.

  • Avto ni kaj prida uporaben, je bil pa zato pred spremembo oz. ti faceliftom precej lepši kot je sedaj. Ta oblika mi ne deluje ravno skladno prej nasprotno kot da se tepeta dva oblikovalska sloga stari Laurens van der Ackerjev pristop in nov Vidalov. Renault bi moral delat bolj na izboljšavah in ne tako veliko na faceliftih. Slednji so prepogosti in določene mere precej nepotrebni. Včasih celo pokvarijo obliko in tako je tudi v tem primeru. Tako so tudi veliki problemi s karoserijskimi deli po 10 letih starosti avtomobila. Znotraj istega modela imaš različne variacije delov in posledično temu primerno narašča tudi njihova cena in dostopnost zato vsakemu priporočam da 3x premisli če želi tako vozilo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja