KRATKI TEST MG ZS: Starejša, preizkušena tehnologija
Matjaž Ropret 9. maja 2024 ob 11:10

Kadar preizkušamo avtomobile kitajskih znamk, me marsikdo zvedavo sprašuje, kakšni so. Običajno ji pripovedujem o mešanih občutkih in o večjih ali drobnih, večinoma pozitivnih presenečenjih (a tudi kakšnem negativnem). Če pa bi iskal preprost, malo posplošen opis modela ZS, bi ga lahko postavil ob bok Dacii Duster kot nekoliko manj robustno, a zato bolj udobno in nobel ustreznico.

Znamka MG, ena od mnogih iz koncerna SAIC, ima nekoliko dvojno strategijo. Ali pa njen uvoznik z našo regijo, ki ve, da se tu poglavitne prodajne številke še vedno ustvarjajo z bencinskimi avtomobili, zato kot glavnega aduta v ponudbi ohranja že nekoliko ostareli mali SUV z imenom ZS. Ta kupce nagovarja predvsem z vrednostjo za ceno, ki mu je ne morem oporekati, toda že primerjava z električnim MG4 pokaže, da gre za precej starejšo zasnovo in tehnologijo. Ta sicer deluje in se zdi zanesljiva, ni pa v nobenem pogledu vpadljiva. Kot ni niti dizajn, ki sicer nikogar ne bo razburil, a tudi težko navdušil. Pred popolno generičnostjo ga rešujejo zgolj obilica takih in drugačnih linij, ki so mu jih namenili za razbijanje monotonosti. Vendar se največja razlika v primerjavi z novejšimi MG-ji skriva v pogonu, ne samo zato, ker gre za različno vrsto, temveč zaradi kakovosti in prefinjenosti. Če je pri MG4 ravno to najmočnejša točka, je tu najšibkejša. Z boljšo kombinacijo motorja in menjalnika bi bila celota povsem solidna, četudi ne zelo moderna.

Motorbencinski trivaljni, 999 cm3,
82 kW (111 KM), 160 Nm
ZmogljivostiNajvečja hitrost 180 km/h,
11,2 s do 100 km/h
Menjalnik6-stopenjski ročni menjalnik
Uradna poraba6,6 – 7,2 l na 100 km
Poraba na testu7,4 l na 100 km
Prtljažni prostor448 l – 1.375 l
Dimenzije4.323 x 1.809 x 1.620mm
(1.653 s strešnimi nosilci),
medosna razdalja 2.580 mm
Masa praznega vozila1.259 kg
(največja dovoljena 1.722 kg)
Cena testnega vozila20.900 €

Vzporednica z Dusterjem se poraja že iz velikosti (4,32m dolžine) in podobne notranje prostornosti (tudi v prtljažniku), saj je prostora zlahka dovolj za družinsko uporabo, nato pa še iz nekaterih drugih lastnosti. Oba avta se zanašata na nekoliko starejšo, vendar preverjeno tehnologijo, pri čemer se zdi ZS-jeva celo nekoliko naprednejša. Glavne funkcionalnosti, kot je povezovanje telefona po bluetoothu, delujejo brezhibno, prav tako sistem Android Auto, toda grafika na zaslonu je arhaična, navigacija v zasnovi stara najmanj deset let. MG sicer že premore novejši sistem z več možnostmi, vendar še ne povsem izpiljen. Pri obeh pa je nabor fizičnih tipk omejen in je treba kar pogosto »šariti« po zaslonu. Najbolj hecno je nastavljanje temperature oz. klimatizacije z drsnikom, ki se spreminja iz modre v rdečo. Kot že pri MG4 tudi tu klimatska naprava deluje nenavadno, večinoma poskuša ustvarjati tak hlad kot hotelirji v Las Vegasu, potem pa nekje kar naenkrat preklopi na gretje. Poleg tega, da ima ročno klimatsko napravo, avto nikjer ne prikazuje informacije o zunanji temperaturi. Tudi brezžičnega polnjenja telefona ni, predal zanj pa je premajhen. Digitalni radio (DAB+) sicer deluje, vendar je bil to prvi avto doslej, ki je signal izgubil tudi v podvozu, ne zgolj v predoru.  

Če gremo nazaj na našo primerjavo, je tudi postavitev osrednjega zaslona podobna, sicer lepo integrirana v armaturno ploščo, vendar posledično nizka, kar predpostavlja večje odmikanje pogleda od dogajanja na cesti kot pri »tablicah« na vrhu armature. Oba avtomobila sta postavljena na dokaj velika kolesa, kar jima omogoča lepo premagovanje nepravilnosti na cestah, morda je tu celo eden večjih adutov ZS-ja. Seveda slednji ni pravi terenec, za razliko od »Romuna,« zaradi česar ima bolj običajno, neposredno vodljivost, brez vrtenja volana v prazno, in materiali so na višjem nivoju ter hrup od zunaj bolje zadušen.

Za daleč največjo hibo tega avta se je izkazal pogonski sklop. Motor bi bil verjetno sam po sebi čisto v redu, toda ročni šeststopenjski menjalnik nudi taka razmerja, da je izredno težko voziti brez nepotrebnega »dretja« motorja, obenem pa tudi ne omogoča kakšne živahnosti. Prva prestava je prekratka in treba je ujeti pravilno doziranje sklopke, da motor ne uide v visokoobratno tuljenje. Prva pravilno izračunana prestava je tretja, potem pa je četrta taka, da avto iz naselja ven v njej pospešuje v slogu kakšnega delovnega stroja. Energičnosti prisilno polnjenih trivaljnih motorjev, ki smo je vajeni pri drugih znamkah, tu ni na spregled. Avtocestna vožnja je sicer dokaj prijetna, a tudi brez kakšne živahnosti. Podobno velja skozi ovinke, saj je nagibanja nekoliko preveč. Tudi poraba je glede na prostornino in lenobnost motorja z več kot sedmimi litri na 100 km izrazito previsoka.

Regulator hitrosti je klasičen, ne prilagodljivi, kar mogoče niti ni slabo, saj počne točno to, kar voznik od njega pričakuje. Dolgo pa že nisem vozil avtomobila s tako skopim naborom vozniških pomočnikov, tudi samodejnega zaviranja v sili katalog proizvajalca ne omenja. Prisotno je sicer opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, pa tudi kamera za vzvratno parkiranje. Zato pa se je jim zdelo fino vgraditi panoramsko streho.

MG ZS Luxury
  • Oblika in izdelava
  • Infozabavna tehnologija
  • Asistenčni sistemi
  • Vozne lastnosti
  • Uporabnost
3.1

Naj kupim?

Glede na to, kaj MG kaže z električnimi modeli in kaj ima verjetno na vidiku v bližnji prihodnosti tudi z naslednjimi bencinskimi in hibridnimi, bi tega ostarelega ZS preskočil, in počakal na nekaj modernejšega.

MG ZS z opremo Luxury v nekaterih pogledih, denimo z materiali v notranjosti in dokaj prepričljivo vožnjo po slabih slovenskih cestah naredi dober vtis. Toda drugje se odreže slabše, posebej pri pogonskem sklopu in pomanjkljivi ponudbi asistenčnih sistemov, pa tudi z zastarelim infozabavnim (kar sicer delno rešujeta Android Auto in Carplay). 20.900 evrov se glede na velikost avta in opremo niti ne sliši zelo veliko, toda mnogi drugi, četudi dražji, so bolj prijetni za vožnjo, nudijo sodobnejšo tehnologijo in več varnostne opreme.

HVALIMO:
  • Lepo uglašeno podvozje
  • Nobel materiali notranjosti (glede na cenovni razred)
  • Zanesljiva infozabavna tehnologija (starejšega datuma)
  • Razumna cena
GRAJAMO:
  • Lenoben motor in čudno izračunan ročni menjalnik
  • Malo asistenčne opreme
  • Nastavljanje in delovanje klimatske naprave
  • Ni prikaza zunanje temperature
Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
3 komentarji
  • Sem voznik omenjenega vozila MG ZS 1,5 in lahko potrdim, da je res, kar je zapisano. Obenem pa da, ko se vozila navadiš nič od grajanega ne predstavlja pomembno oviro. Še največji motilec je start stop sistem in ventili, ki se ne povezujejo z računalnikom, a to je bolj “Brusselska” nepotrebna navlaka, kot kitajska napaka. Prevozil sem 15 000km vse lepo deluje, poraba 6,5l, vozim prikolico brez težav, na avtocesti sem med hitrejšimi, če se mudi itd. Bolj me skrbi kako je z protikorozijsko zaščito, ali bojo rezervni deli glede na odnos zahoda itd.

    • Seveda, tudi mi smo se vozili povsem v redu (če izvzamem ne ravno navdušujoč pogon), stvar je zgolj v tem, da je splošni nivo v tem razredu precej višji. Resda tudi večinoma za višjo ceno, a vendarle. Se pa lahko vsak sam odloči, kaj mu pomeni več, ali bolj napreden ali cenejši avto.

  • Mg imam že dobro leto
    Lahko rečem,da je zelo dober avto za dano ceno. Seveda je to stvar okusa posameznika in njegovih zahtev. Skratka ponuja več,kot sem pričakoval od Kitajcev.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja