Lastnik, ki nekoliko zamiži na eno oko in temu avtu kaj oprosti, lahko uživa v udobni, sproščeni vožnji in dobrem počutju. Toda tehnologija je na določenih mestih pomanjkljiva in nižjo ceno vozila utegnejo vsaj v določeni meri izničiti stroški goriva.
Motor | bencinski šritivaljni, 1.499 cm3, 128 kW (172 KM), 290 Nm |
Zmogljivosti | največja hitrost 190 km/h, 9,7 s do 100 km/h |
Menjalnik | pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko |
Uradna/poraba na testu | 6,8 l / 7,8 l na 100 km |
Prtljažni prostor | 650 – 1.610 l |
Dimenzije/medosna razdalja | 4.670 x 1.900 x 1.705 mm / 2.777 mm |
Masa praznega/največja | 1.571 kg / 2.180 kg |
Cena testnega vozila | 33.710 € (32.990 + 720 za kovinsko barvo) |
Večji od dvojice modelov Geely, ki sta za zdaj naprodaj v Sloveniji, je precej drugačen »tič« od manjšega. Coolray, ki smo ga preizkušali pred enim letom, je namreč bahač in razbijač, zelo izstopa s svojimi »modnimi« dodatki, najsi bodo izjemno vpadljiv spojler ter štiri izpušne cevi zunaj ali kričeči rdeči odtenki znotraj. Po drugi strani je tokrat testirani Starray veliko bolj umirjen, usmerjen v eleganco in udobje, zanimivo pa je, da pod pokrovom pravzaprav teče enak motor. Vsaj v tej različici, prihaja menda tudi zmogljivejša, ki bo ponudila še možnost štirikolesnega pogona.
Precejšnja razlika je tudi v samem oblikovanju in izkoriščenosti prostora. Medtem ko Coolray sicer izstopa po dolžini v svojem razredu, pa se to pozna zgolj v kabini, žal ne tudi v prtljažniku. Pri Starrayju se ne morem pritoževati nad ničemer, kajti prostora je povsod ogromno, še posebej na zadnji klopi, kjer se sedi zares direktorsko, pa tudi prtljažni prostor je zelo dolg, čeravno ne hudo visok. Pod osnovnim nivojem, ki se ga ne da spustiti, je poleg rezervnega kolesa še nekaj prostora za kakšno malenkost, denimo obvezno opremo.
Ni dvoma, so snovalci v prvi vrsti imeli v mislih prostornost in udobje. Tudi sedeži so zelo dobri, četudi nisem velik ljubitelj usnja v avtomobilih. Notranjost je oblikovana in »razsvetljena« precej bolj zmerno in je za moj okus prijetna, seveda dominira osrednji, pokončni zaslon, ne da pa se spregledati niti stopničaste armaturne plošče. Že na predstavitvi sem se spraševal, kakšna je dejanska vloga osrednjega zaslona in tudi po testiranju nimam kaj dosti več odgovorov. Pravilno, v celoti ga izkorišča(jo) zgolj kamere, najsi bo pri manevriranju vzvratno ali pri zavijanju iz križišča, njihova slika je čista in res v pomoč. Toda med vožnjo so zgolj na spodnjem delu površine – manj kot polovici! – prikazani trije »pripomočki« (radio oz. predvajalnik, telefon in, iz kdo ve kakšnega razloga, galerija fotografij in videov) ter pod njimi še trak za hiter dostop do določenih drugih zadev. Na kar dveh tretjinah pa gledamo prazno namizje oz. njegovo ozadje ter v levem zgornjem kotu še uro. Razen če eno od omenjenih zadev povečamo čez celoten zaslon, kar pa je znova izjemno slabo izkoriščanje površine, ki je na voljo. Navigacije ni vgrajene, lahko jo dobite s pametnega telefona, vendar v praksi le z iPhona, saj sistem podpira storitev Carplay, ne pa tudi Android Auto. Za »preslikavo« androidnega telefona je treba (iz nepreverjenega zunanjega vira!) namestiti neko aplikacijo, kar sem tudi poskušal, vendar nato sredi postopka odnehal, ko je bilo v vsakem od korakov vse v kitajski pisavi. Infozabavni sistem nima vgrajenega niti digitalnega radijskega sprejemnika (DAB), čeprav bi ga po zakonodaji moral imeti, pri analognem pa ne pozna funkcionalnosti RDS, tako da so prikazane zgolj frekvence posameznih radijskih postaj. Take vrnitve v devetdeseta (osemdeseta?) v sodobnem avtomobilu nekako nisem več pričakoval, še posebej, ker je ta pomanjkljivost znana in bi jo lahko pred prihodom drugega modela v prodajo že odpravili. Kot smo že navajeni, tudi ta avto precej piska in opozarja, a se to vsaj da dokaj preprosto izključiti (vsakič znova).
Voznikov zaslon je dokaj velik in začuda celo nekoliko bolj izkoriščen od srednjega, še vedno pa bi se dalo tudi bolje. Vsekakor prikazuje večino pomembnih informacih, ni pa denimo zemljevida, ker seveda tudi navigacije v avtu ni. Nekaj, kar me z voznikovega vidika res moti, in sem tudi opazil že na predstavitvi, je delovanje sicer oblikovno prefinjene ročice samodejnega menjalnika. Za spremembo smeri vožnje (iz R v D ali obratno) je treba ročico vsakič najprej potisniti v N, šele nato gre lahko naprej v R ali nazaj v D, ne da se »nevtralne« prestave preskočiti, kot pri večini drugih vozil. Dokaj zadovoljen sem bil z delovanjem asistenčnih sistemov, a ne popolnoma. Držanje med črtami je večinoma v mejah sprejemljivega in uporabnega, včasih pa jo tudi prestopi. Aktivni regulator hitrosti prav tako večinoma vozi lepo in zmerno, ima pa dve težavi. Občasno reagira prepozno in zato preveč silovito, predvsem pa samovoljno znižuje hitrost v avtocestnih ovinkih, in to kar konkretno, tudi tam, kjer za to ni nikakršne potrebe. Denimo v tistem takoj za »radarjem« na gorenjskem kraku (v smeri proti Radovljici po uvozu Strahinj), kjer mi je vedno zmanjšal z nastavljenih 130 km/h na 110 km/h ali še manj.
V približno istem času smo testirali MG HS in ne morem mimo tega, da avtomobila navidezno postavim ob bok drug drugemu. V slednjem sem imel nekoliko bolj »športen« občutek v kabini, toda na cesti je v resnici Starray bolj dinamičen. Lepše sledi voznikovim željam, manj se nagiba, tudi nekoliko bolj čvrsto je njegovo podvozje, vendar še vedno zelo prijetno in lepo nevtralizira vse neravnine. Motor je dovolj zmogljiv tudi za ta, večji avto, redko potrebuje prestavljanje v nižje prestave in s tem glasnejše delovanje. Vožnja je suverena in lagodna, žal pa ne tudi varčna. Povprečno porabo se z nekaj truda da spraviti malo pod 8 l na 100 km, toda ob samo malce »težji« nogi bo raje kakšen dl čez 8 l. Že res, da je avto dokaj velik in tudi težak, pa vendar konkurenca dokaj zlahka porablja približno liter manj na vsakih 100 km.
Geely Starray
- Oblika in izdelava
- Infozabavna tehnologija
- Asistenčni sistemi
- Vozne lastnosti
- Uporabnost
Naj kupim?
Vrednost za ceno se zdi dobra in kdor postavlja udobje ter dobro počutje pred tehnologijo in učinkovitost, bo zelo verjetno zadovoljen. Med najboljše v svojem razredu pa se Starray v tej generaciji še ni uspel zavihteti.
Geely Starray ne predstavlja česa vznemirljivega, tudi noče dražiti že s pojavo, tako kot Coolray. Razen tega, da ga bo najbrž kdo spregledal med izbiranjem, s tem ni nič narobe. Če imam na izbiro en ali drug pristop, mi je ta precej bližje. Škoda je sicer, ker avto ne izstopa še v čem drugem kot prostorsko. Ima sicer še druge kvalitete, vendar jih premorejo tudi konkurenti (resda za nekoliko višjo ceno), ki pa morda izkazujejo tudi kakšno pomanjkljivost manj.
HVALIMO:
- Prostornost
- Notranje oblikovanje in materiali
- Dobro podvozje
- Udobna vožnja
GRAJAMO:
- Zelo pomanjkljiv infozabavni sistem in še posebej radio
- Delovanje regulatorja hitrosti v avtocestnih ovinkih
- Veliko piskanja (dokler ga voznik ne izključi)
- Visoka poraba
Brez komentarjev