Koledar najbolj branih člankov na Tehnozvezdju v letu 2019 – #28
Matjaž Ropret 4. decembra 2019 ob 13:49

Vedno, kadar pišem o televizijskih temah, to marsikoga pritegne. Pa s tem mislim na vse, kar je povezano z velikim zaslonom v dnevni sobi, in na vsebine, ki jih primarno gledamo na žepnih napravah. Čeravno marsikdo ne gleda več linearne televizije, pa so skoraj vsakomur še vedno blizu filmi, serije, šport, dokumentarci, risanke. Zato me ni presenetilo, da se je dotični članek uvrstil na 28. mesto letošnje lestvice najbolj branih:

Nehajmo se slepiti, da bo prosto izbiranje »televizijskih« vsebin cenejše od operaterskih paketov

V njem se poskušal pojasniti določene napačne predstave in razbiti zmotno prepričanje, da so vsega krivi operaterji in da jih lahko (ceneje) nadomestimo z različnimi netflixi. V praksi jih ne moremo, vsekakor pa ne poceni. Problem je tudi v tem, da marsičesa, kar mogoče še vedno gledamo “na televiziji”, v pretočni obliki preprosto ni. Pa tudi, ko začnemo seštevati vse to, končni znesek hitro naraste nad zdajšnjega trojčka. Da ne omenjam večne težave s samostojnim dostopom do interneta.

Seveda pa tudi na “klasičnem” področju ne gre skoraj nič v prid gledalcem. Pravice za distribucijo programov se še naprej dražijo, pred nekaj dnevi je npr. Telekom Slovenije iz svojih programskih shem umaknil programe Šport TV. Potekajo izsiljevanja med ponudniki – poskusi, da bi naročniki imeli možnost izbire programov, so se večinoma klavrno končali -, divje borbe za odkup pravic za športne dogodke in podobno. Silno zanimivo dogajanje, glede na to, da naj bi bila televizija v zatonu.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
7 komentarjev
  • Na tem zadnjem primeru z linearne TV smo lahko videli, da je marsikaj odvisno od operaterjev.
    Če ima operater interes ne sprejme pogojev, ki jih zahteva ponudnik TV programa in tega TV programa pač ni
    pri tem operaterju.
    Torej če bi se pred tremi leti operaterji s ponudnikom TV programov drugače zmenili, bi bilo lahko bilo tudi drugače za uporabnike. Seveda pa mora biti zato tudi volja pri operaterju.
    Prave možnosti izbere TV programov na linearni televiziji pri nas še sploh ni bilo.
    Sicer pa ni čudno, da še ljudje množično gledajo linearno TV saj pa jo imajo v paketu.
    Bomo videli kaj bo prineslo leto 2020 na področju linearne TV in OTT.

    • Pred tremi leti smo imeli dva operaterja s svojimi TV programi, ki so imeli enake namene, zaradi česar ni bilo večjega nasprotovanja novim pogojem, in tretjega, ki sicer ni hotel plačati, a tudi ni upal ostati brez programov. S tem pa je bila zgodba zaključena.

      • Če k temu dodamo, da so ekskluzivo na koncu plačali uporabniki storitev potem
        lahko iz tega zaključimo, da so vseeno vsega krivi operaterji.

        • Potemtakem lahko izdajatelji programov počnejo, kar hočejo. Naročniki jih ne vidijo in ne morejo kriviti za nič. Za operaterje pa je situacija čisti no win. Če podražijo ali če odstranijo programe, bodo v vsakem primeru pokasirali ves gnev naročnikov in bodo “vsega krivi”. Hotel pa sem spomniti na to, da je prav ta primer najboljši pokazatelj, zakaj je problematično, če so operaterji in izdajatelji programov pod isto streho.

          • Izdajatelji programov lahko počnejo to kar jim operaterji dovolijo.
            Kar jim ne dovolijo to ne počnejo, saj drugače ne bi imeli naročnikov.
            Zakaj bi bila situacija za operaterje čisti no win ?
            Saj pa ni nič tragičnega če kakšnih TV programov nimajo.
            Te manjkajoče TV programe nadomestijo s katerimi drugimi TV programi oz. imajo manjšo naročnino.
            Če smo realni je malo žalostno, da nobeden ne ponudi alternativnega TV paketa oz. kakšen manjši paket TV programov za manjši denar.

          • Človek bi mislil, da je tako, ampak v praksi je ravno obratno. Veliko večji vzvod za uveljavljanje svojega, da ne rečem za izsiljevanje, imajo izdajatelji programov, ker pač prodajajo vsebino, ki se je drugje ne dobi. Naročniki hočejo določene vsebine oz. programe, nadomestila za to ni. To je približno tako, kot da bi organizator koncertov namesto predvidenega Eda Sheerana pripeljal nekoga neznanega in trdil, da je isto. Obstajajo zelo natančni izračuni, kakšen bi bil osip naročnikov brez tega ali onega v programski shemi. Borba je huda in operaterjem se nikakor ne zdi, da “ni nič tragičnega,” če nečesa nimajo. Manjši paket? Saj so pri večini operaterjev vsaj trije različni paketi in daleč največji delež naročnikov imajo srednje možnosti. Še manjšega od zdajšnjega najmanjšega verjetno ne bi nihče naročil.

          • Po tem kar je bilo kaj objavljeno v javnosti se zdi, da imajo operaterji večji vpliv na izdajatelje TV programov.
            Ti pa verjetno poznaš tudi ozadja, ki javnosti niso poznana.
            Kar se TV programov in vsebine tiče. Navade gledalcev se tudi spreminjajo.
            Po vsej verjetnosti če nima A bo pač gledal B, sploh če bo zato da bo gledal spet A pri katerem drugem operaterju moralgloboko seči v denarnico (vezave).
            Na zunaj se ne zdi, da bi borba bila huda, saj pa vsi operaterji ponujajo več ali manj isto ponudbo TV programov ter za za podobno ceno.
            Kar se pa manjših TV paketov tiče.
            Kdo pa bi še vzel TV paket recimo za 20 eurov, če pa bi to kar rabi in rad gleda dobil recimo že za 10 eurov oz manj.
            Mogoče pa je to to razlog zakaj operaterji ne ponujajo manjše TV pakete, s samo plačljivimi TV programi brez balasta.
            Za nove tuje operaterji pa smo žal premajhen trg, da bi se jim splačalo priti k nam.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja