Ko se začnejo algoritmi pogovarjati z ljudmi …
Matjaž Ropret 10. maja 2018 ob 07:12

Z Alexo, ki ždi v malem zvočniku na eni od domačih polic, in Siri na telefonu ali tablici se je težko pogovarjati. Da se postavljati vprašanja, pomočnici bolj ali manj uspešno in uporabno odgovarjata, kakršen koli kontekst pa jima preprosto ne gre. Ko se poskušaš navezati na njun prejšnji odgovor, je to zanju preveč in obvestita te, da nista razumeli, kaj hočeš. Očitno bo treba zdaj poskusiti z Googlovim Pomočnikom, ker je to podjetje prikazalo »pravi« pogovor med človeškim uporabnikom in umetno inteligenco.

Še posebej navdušujoč, v bistvu strašljivo impresiven je bil telefonski pogovor Googlove navidezne pomoči v vlogi tajnice, ki za svojo šefico pokliče v frizerski salon, da bi jo naročila na striženje.

»Živjo, kličem, da bi za klientko rezervirala termin, mmm, najraje bi tretjega maja,« je pogovor začela algoritemska telefonistka. Potem, ko je (namišljena) uporabnica telefona glasovno naročila, naj ji uredi termin za striženje tretjega maja med deseto in dvanajsto. Sogovornica v salonu jo vpraša, katera ura bi ji ustrezala. Ko izve, da bi ob 12-ih, predlaga petnajst čez eno kot najbližji termin želenemu. Toda Googlovka ni zadovoljna. »Je kaj prostega med deseto in dvanajsto?« »Odvisno, kakšno storitev vaša naročnica želi.« In nato osupljiv odgovor Pomočnice: »Za zdaj samo striženje.« In tako se hitro dogovorita za termin ob desetih.

Mogoče še celo bolj občudovanja vreden je bil drugi pogovor, ko Pomočnik pokliče za rezervacijo mize v restavraciji. Učinek osuplosti je zmanjšal zgolj zgornji demo, ki nas je verjetno vse skupaj ujel povsem nepripravljene. V tem drugem primeru predstavnica restavracije deluje bolj zmedeno in umetno kot »nepravi« udeleženec pogovora. Ko pove, da za skupine, manjše od pet ljudi ne sprejemajo rezervacij, temveč naj kar pridejo (Pomočnik je želel rezervirati mizo za štiri), se umetna inteligenca ni zmedla, ampak je odgovorila z vprašanjem, kako dolgo se običajno čaka na prosto mizo.

Če vse skupaj ni bilo zaigrano, in težko verjamem, da bi si privoščili kaj takega, je to doslej največji preboj pri tej glasovni, pogovorni navidezni pomoči. Pokazali so tudi nekaj primerov, ko se je govornik na odru pogovarjal z domačim zvočnikom (Google Home) na približno tak način, kot sem vedno poskušal kramljati (ali zasliševati) Alexo, vedno neuspešno.

»Hej, Google, Kako so Bojevniki igrali nazadnje?«

»V nedeljo so premagali Pelikane s 118 proti 92.«

»In kdaj igrajo naslednjič?«

»Nocoj ob pol osmih proti Pelikanom.«

»Spomni me, da poiščem dres Kevina Duranta, ko pridem domov.«

»V redu, dodano na seznam opomnikov.«

To tehnologijo pogovarjanja so poimenovali Google Duplex in je točno to, kar sem ves čas pričakoval od tovrstne umetne inteligence. Doslej je bilo treba vsakič sproti priklicati asistenta (Hej, Google! ali Alexa!) in prejšnji odgovor je bil takrat že pozabljen. Pa tudi treba se je bilo omejiti na eno samo zahtevo, željo, vprašanje. Več stvari v povedi je bila prehuda naloga. Če sem hotel, da pomočnica prižge obe sijalki, sem moral dati dva ločena ukaza. Če sem hotel vprašati kakšno bo vreme in naročiti, naj me spomni vzeti dežnik, prav tako. Kaj šele, da bi si na osnovi odgovora o vremenu lahko zaželel kakršno koli koristno pomoč. Za vse to Google zdaj trdi, da bo možno. In da so izboljšali govor v precej bolj naravno zvenečega z analizo in posnemanjem intonacije, pavz, narečja in drugih lastnosti. Pri zgornjih primerih so tudi dodali medmete, da bi pogovor naredili čim bolj pristen.

Na žalost niso nič omenili morebitnih vprašanj glede zasebnosti in varnosti, ki bi se nam lahko porodila. Npr. kdo vse lahko posluša tak pogovor, kam se shranjuje, če kam, kdo in za kakšne namene ga analizira in tako naprej. Prav tako so vse primere dali v angleščini in tudi če bodo sledili drugi večji jeziki, do slovenščine še dolgo ne bomo prišli, če sploh kdaj. Vseeno pa je bila to z naskokom najbolj nora predstavitev na uvodnem predavanju dogodka I/O, vsakoletne najpomembnejše Googlove konference. Ostale novosti, npr. dodana resničnost v navigaciji, prikazovanje meni pomembnih novic s pomočjo umetne inteligence ali uporabniški vmesnik na osnovi kretenj (potegov s prstom) v Androidu P smo lahko pričakovali. Ne vem pa, če smo bili že pripravljeni na telefonske pogovore z »računalnikom«.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja