Klic, sporočilo, všeček ali objava na družbenih omrežjih lahko počakajo
PR 26. maja 2021 ob 10:02

Mobilni telefoni so v zadnjih letih »zavladali« svetu. V času epidemije korona virusa se je to še toliko bolj izkazalo. S tem seveda ni nič narobe, vse dokler mobilnega telefona ne uporabljamo med vožnjo. Dejstvo pa je, da za volanom telefonira kar tri četrtine oz. v številki kar 75 odstotkov Slovencev. To je veliko, ogromno, preveč … Mnogo preveč.

»Mobilni telefoni močno vplivajo na kognitivne sposobnosti voznika. Pisanje sporočil ali pregledovanje družbenih omrežij med vožnjo pomeni do 23-krat večje tveganje za nastanek prometne nesreče. Telefoni motijo našo koncentracijo, saj človek ni sposoben opravljati dveh miselnih operacij hkrati,« je izpostavil Jože Hribar, direktor Agencije za varnost prometa (AVP) in dodal, da se vozniki, kolesarji in pešci še vedno premalo zavedajo nevarnosti in tveganj, povezanih z uporabo mobilnih telefonov med vožnjo.

Z zaprtimi očmi

Jože Hribar, AVP

Agencija z različnimi preventivnimi akcijami opozarja, da telefon nikakor ne sodi za volan, med drugim je bila nedavno izvedena tudi kampanja z zanimivim sloganom, in sicer: »Za volanom ne bodite za ekranom, v prometu ne bodite na spletu!« Tuje raziskave kažejo, da je med pisanjem kratkega sporočila ali pregledovanjem družbenih omrežij voznik povprečno 5 sekund osredotočen na telefon in ne na vožnjo. Pri hitrosti 60 km/h prevozi razdaljo več kot 83 metrov. V naselju, pri vožnji 50 km/h, prevozi skoraj 70 metrov. Še večje tveganje pa je na avtocestah, kjer pri hitrosti 130 km/h v petih sekundah prevozi več kot 180 metrov, na hitri cesti pri vožnji 100 km/h pa 139 metrov. »Gre za podobno tveganje, kot da bi takšno razdaljo prevozili z zaprtimi očmi. Voznik vozi z bistveno zmanjšano pozornostjo in s tem ogroža sebe in vse druge udeležence prometa,« je opisal Hribar.

Za višje kazni

AVP je že tudi predlagala spremembo Zakona o pravilih cestnega prometa, da se uporaba telefona med vožnjo opredeli kot prekršek, za katerega bi kršitelj poleg denarne kazni v višini 250 evrov dobil tudi 3 kazenske točke. Ministrstvo za infrastrukturo je predlog Agencije upoštevalo v predlogu zakonske novele, ki je v postopku obravnave v Državnem zboru in je pravkar dobila podporo Komisije državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj.

Avtor PR
mm
Prebral(a) si sporočilo za javnost ali zgodbo oglaševalca. Morda je koristno, za naše mnenje o dotični storitvi ali izdelku pa spremljaj avtorske članke.
PR - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja