Kickscooter ES1: Lepotec, ki mu manjka mišična masa!
Marjan Kodelja 10. junija 2019 ob 06:32

Kitajski Ninebot je največji izdelovalec električno gnanih enoosebnih prevoznikov. Leta 2015 so kupili ameriško podjetje Segway, od tu na prvi pogled čudno ime skiroja Ninebot by Segway Kickscooter ES1!

Glede električnih skirojev zadnje čase prevladuje bombastično omenjanje kaznovanja, ker slovenski zakon nima jasnega in nedvoumnega člena z razjasnjeno vlogo električnih skirojev v prometu. Če razumemo zakon črko po črko in smo hkrati dlakocepski, potem je globa možna, pod pogojem, da so kozmične sile v ravno pravšnjem medsebojnem položaju, organ pregona sila slabe volje, voznik skiroja pa je delal neumnosti. Še nikdar pa nisem zasledil, da bi pri omembi blagodejnosti kolesarjenja kdorkoli zapisal, da ste lahko oglobljeni, če se peljete po kolesarski v napačno smer ali če v območju za pešce drvite hitreje od 5 km/h. Tudi še nisem prebral, pa je res, da vam lahko med sprehodom po parku pade veja bližnjega drevesa na glavo. Vse to je namreč možno. Zakona ne berem črko za črko, temveč razumem njegov smisel, njegov pomen in njegovo vlogo. Zato mi je popolnoma jasno, kako moram voziti električni skiro, da ne ogrožam sebe, koga druga ali delam »štale« na cesti. Z drugimi besedami, zdrava pamet mi veleva, da je v vseh pogledih enakovreden kolesu. Podobno velik, hiter, tih in tako naprej, torej bi bilo dovolj, če bi ga »država« nehala biksati in med kolesom ter električnim skirojem zakonsko postavila enačaj! Po načelu »volk sit, koza cela,« bi bilo vse rešeno.

ES1: tako se oblikuje e-skiro

Poglavitna prednost skiroja ES1 v primerjavi z mnogo številčnejšim Xiomijem Mijia M365 je kakovostno oblikovanje in izdelava. Zglob za zlaganje skiroja med vožnjo ne škriplje, pa tudi »lufta« v njem ni oziroma je minimalen, noben del skiroja pa ne zbuja občutka, da se bo prej ali slej zlomil oziroma obrabil. Kablov ne vidimo, nikjer ne štrlijo, saj so lepo speljani v okvirju. Zlahka ga zložimo, zložen pa zasede manj prostora.

Električna baterija je v odebeljen drogu s krmilom, ta pa rahlo visi nazaj, zato se skiro v nobenem primeru zaradi teže ne prevrne čez sprednje kolo. Na krmilu je poleg ročic za plin in druge za zaviranje z motorjem, ki del energije povrne v baterijo, tudi velik zaslon s prikazom trenutne hitrosti, načina delovanja, stanja baterije in statusa povezave bluetooth. Informacije na zaslonu so dobro vidne tudi pod neposredno sončno svetlobo.

Platforma za voznika je prostorna in spredaj lepo zavihana navzgor. Na njej ni ničesar, kar bi motilo, kot je na primer prečni drog, ki ga ima M365, zato je prostora dovolj tudi za dve osebi. Pri vožnji dveh pa je treba upoštevati omejitev najvišje mase na 100 kg, saj jo mnogo lažje presežemo. Kolesi sta polni in nista napolnjeni z zrakom, širši a manjšega primera kot pri Xiaomiju. Razlika v premeru ni prevelika, zato ne vpliva na vodljivost ali varnost skiroja, ker pa sta kolesi polni, je vožnja po slabši podlagi ali makadamu kljub blažilcu na sprednjem kolesu bolj tresoča. Je pa še kako fajn, da ni treba preverjati tlaka v kolesih, pa tudi skrbeti, da bi se predrlo. Menjava ali krpanje zračnice je lahko mučno.

ES1: kako se varčuje na zmogljivosti

Kicksooter je na voljo v štirih različicah. ES1 je osnovni model, ki ES3 postane, če na drog obesimo dodatno baterijo, ki delno izboljša njegove »zmogljivosti. ES2 je izboljšan model z malce, a ne drastično večjimi zmogljivosti, ki pa z dodatno baterijo postane ES4 – najboljše kar je na voljo v družini, a tudi za največ denarja.

Električni motor ES1 ima nazivno moč 250 W, kratkotrajno pa lahko iz sebe iztisne 500 W (ES3 pa 600 W). Pomanjkanje moči je najbolj opazno, ko skiro z odraslo osebo za krmilom obstane na klancu z naklonom nad 10 stopinj (ES3 15 stopinj). Sicer je vožnja v klanec težavna tudi pri manjši strmini, saj hitrost premikanja začne padati in ko pade pod 5 km/h, je na skiroju težko držati ravnotežje. Hitrost je sicer omejena na 20 oziroma 25 km/h pri ES3. Motor je po mojem mnenju prešibek, čeprav njegova moč zadošča za vožnjo po ravnini, pospeševanje pa je tudi na zadovoljivi ravni. Ampak če obstaneš tik pred vrhom izvoza iz podvoza, si želiš tistih nekaj dodatnih vatov modela ES3. Toliko bolj, če voznik ali voznica ne spada v mušjo kategorijo.

Baterija skiroja pa je drugo ozko grlo modela ES1. Kapaciteta 184 Wh ne zadošča za obljubljenih 25 km. Skiro imam dobre pol leta, zato sem ga preizkusil v različnih razmerah. Januarja, ko je bila temperatura pod ničlo, v takšnih razmerah pa baterija drži le še polovico dejanske kapacitete, nisem prevozil dosti več kot 12 km. Zdaj je stvar mnogo boljša, a dosti več kot 20 km ne gre pri mojih 80 kilogramih in vključenem najmanj varčnem načinu vožnje. Sicer pa so trije. Omejen, kjer lahko v aplikaciji določimo najvišjo hitrost (primeren za otroke), varčen način z omejenim pospeškom za največji dosega (hitrost 20 km/h) ter »potraten« način brez omejitev. Z dodatno baterijo v tem načinu hitrost naraste na 25 km/h, nujen pa je tudi, ko so na poti vzponi in spusti. Čas polnjena vgrajene baterije je tri in pol ure, z dodatno pa naraste na sedem ur.

Ninebot by Segway Kickscooter ES1
  • KAKOVOST IZDELAVE:
  • DOSEG IN HITROST:
  • VARNOST, KRMILJENJE, UPORABA BREZ APLIKACIJE:
  • UPORABNOST APLIKACIJE:
  • RAZMERJE MED CENO IN KAKOVOSTJO:
3.9
Naj kupim?
ES1 je lepo in kakovostno izdelan skiro, ki pa mu manjka čisto malo, da bi bil pri tej ceni popoln. Potreboval bi močnejši motor in zmogljivejšo baterijo. Z dodatno (ES3) je uporabnejši, a je hkrati tudi za več kot dva stotaka dražji. Veliko, kajti 400 evrov se marsikomu še zdi sprejemljivo, 600 pač ne.

ES1: Preprosto rokovanje

Kdor zna voziti navaden skiro, bo znal tudi električnega. Zaradi varnosti ga je treba najprej pognati z nogo tja do približne hitrosti 3 km/h, da je ročka za plin aktivna. Ko pet sekund ohranjamo enako hitrost, se zažene ohranjevalnik hitrosti (tempomat) in ročko lahko spustimo. Izklopimo ga s ponovnim pritiskom nanjo ali s pritiskom na ročico elektronske zavore, ki je na levi strani krmila. Ko zaviramo, motor silo spreminja v električno energijo, ki jo vrača bateriji. Stopnja povrnitve energije je odvisna od nastavitev (spreminjamo jih v aplikaciji), kaže pa se v bolj ali manj sunkovitem zaviranju.

Skiro moramo obvezno voziti z obema rokama na krmilu, že lovljenje ravnotežja z eno je zaradi majhnih koles zoprno. Zaradi omejene hitrosti je vožnja s skirojem sicer varna, je pa treba paziti, da s prednjim kolesom ne zapeljemo v ravno prav veliko luknjo z ravno prav odsekanimi robovi, saj se lahko prevremo. Drugače pa so padci posledica lastne neumnosti in ne voznih lastnosti ali slabosti ES1. A kakšen bi bil test brez padca? Srbela me je glava, popraskal sem se ter nato po pomoti hitro pritisnil zavoro. Sledil je polet prek krmila, lahko pa rečem, da je skiro padec preživel bolje kot jaz. Skoraj nič se mu ne pozna.

Sklepna beseda: Električni skiroji blagodejno vplivajo na kakovost zraka v mestu, zato njihovo demoniziranje in strašenje morebitnih kupcev, da bodo kaznovani, ni na mestu. Vseh kolesarjenje ne zanima ali pa nočejo priti na cilj popolnoma prepoteni. ES1 je eden od modelov, ki so na voljo tudi v naših trgovinah. Ni idealen, predvsem na dosegu bi morali nekaj hitro storiti, pa čeprav lahko skiro zložimo, odnesemo v pisarno in napolnimo baterije. Ni pa predrag (s kodo GBES0001 ceno še dodatni znižaš na 360 evrov, pri čemer je zadeva na zalogi v skladišču v EU, tako da dodatnih stroškov ni) , česar pa ne morem reči za (skoraj nujno) dodatno baterijo.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Tehnični podatki:

  • Najvišja hitrost: 20 km/h
  • Doseg: do 25 km
  • Odpornost na vodo: IP 54
  • Baterija: 184 Wh (3,5 ure polnjenja)
  • Napetost: 36 V
  • Moč (nominalna): 250 W
  • Največja (kratkotrajna) moč: 500 W
  • Naklon: 10 %
  • Zavore: Električne in nožna na zadnjem kolesu
  • Premer koles: 20 cm (prednje), 19 cm (zadnja)
  • Teža voznika: do 100 kg
  • Mere: 102 x 43 x 113 cm (zložen 113 x 43 x 40 cm)
  • Teža: dobih 11 kg
HVALIMO:
  • Lepa, sodobna oblika in kakovostna izdelava.
  • Veliko prostora za voznika.
  • Zložen zasede malo prostora, mehanizem zlaganja pa je robusten in hkrati preprost.
  • Zaslon na krmilu z vsemi potrebnimi podatki.
GRAJAMO:
  • Premalo zmogljiva baterija.
  • Težavna vožnja v klanec.
  • Zaradi polnih koles bi moral biti skiro bolje blažen.
Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja