Kia Ceed SW – Najbolj karavanski karavan?
Matjaž Ropret 28. novembra 2018 ob 12:20

Poudarki avtomobilskih, pa tudi proizvajalcev z drugih področij, so si lahko zelo podobni. Občasno pa se zgodi, da izpostavljajo zelo različne lastnosti svojih novih vozil. Pred nekaj meseci je Ford za novega Focusa poudarjal, kako vozniško dober je. Kia se pri tem ni kaj dosti zaustavljala, prepričana je o vsesplošni uporabnosti in vrednosti novega karavanskega Ceeda.

Kiin v Sloveniji najuspešnejši model s tretjo generacijo doživlja precejšnje spremembe. Ne samo v imenu, iz katerega je izginil opuščaj (hvalabogu!), tudi v sami pojavnosti. Prav med slovenskimi kupci je bil zelo priljubljen na videz kar izstopajoči, bahaški trivratni Proceed. Toda tega že od začetka leta ni več, korejska znamka se je uklonila dogajanju na evropskem trgu, ki avtov s tremi vrati nima več rad. Zato v začetku prihodnjega leta prihaja drugačen Proceed. Nekakšen karavan z zelo položno, kupejevsko spuščajoče se streho in oblin polnim zadkom. Shooting brake po angleško. Toda za tiste, ki jim je še vedno v prvi vrsti pomemben prostor, je tu novi SW.

Je pa tudi karavan doživel precejšnjo transformacijo. Daljši je za skoraj deset cm, ne želi več ugajati samo s pojavo, ampak s prostorom in tehnologijami. Prtljažnika je na primer za kar 625 l, razdeljenega v dva nivoja. Več kot v Optimi SW iz razreda više. V najvišji opremi se sedeži lahko zlagajo v uporabnem razmerju 40:20:40, kar omogoča prevažanje daljših stvari (smuči), pri čemer še vedno lahko dva povsem udobno sedita.

Med motorji sta stara znanca povsem vstopni 1.4 in turbinsko podprti trivaljni 1.0 (120 KM). Novost pa sta prav tako bencinski in trenutno razprodani 1.4 turbo s 140 KM, ter 1.6 dizel v dveh izvedbah (  ), zdaj z zobatim jermenom, ne več verigo. Ni treba biti vedeževalec za napoved, da bo srednji »bencinar« daleč najbolj priljubljen, saj verjetno tudi ponuja najboljše razmerje med ceno in uporabnostjo. V vsakem primeru je menjalnik šeststopenjski, možno pa se je odločiti tudi za sedemstopenjskega samodejnega.

Tehnologije je pričakovano bistveno več kot v prejšnji generaciji, ki se s prav veliko aktivne pomoči vozniku še ni mogla pohvaliti. Zdaj je to povsem drugače. Že v osnovi kupec dobi sisteme za preprečevanje naleta, opozarjanje na nezbranost, ohranjanje na voznem pasu in samodejno zasenčenje žarometov. Ti so sicer halogenski, toda dnevne luči so LED in tudi glavne so lahko – za doplačilo. Med takimi pa je še veliko drugih pomagal. Med njimi pomoč pri parkiranju, pomoč pri vzvratni vožnji, zaznava mrtvega kota, radarski tempomat z ustavljanjem in speljevanjem (vsaj za zdaj samo pri samodejnem menjalniku), opozarjanje s tresenjem volana, prepoznavanje pešcev in kolesarjev, brezžično polnjenje telefona (qi) in pa samodejno električno odpiranje prtljažnih vrat, ko ta zaznajo pametni ključ v bližini.  Vsekakor uporabno, ne samo pozimi, je ogrevanje vetrobranskega stekla, prihodnje leto pa prihajajo še povsem digitalni merilniki.

V Kii znova poudarjajo svojo sedemletno garancijo, ki je menda precej manj omejena kot podaljšana jamstva pri konkurenci. Edina resna omejitev je na 150 tisoč prevoženih km. Prav tako se hvalijo, da so med najcenejšimi glede stroškov vzdrževanja. Pa tudi, da Ceed bolje drži ceno kot denimo Astra ali Megane. In pogled na cenik ter popuste pokaže, da so tudi nakupne cene malce pretirane samo v osnovi, ki je relevantna le še za zavarovalnice, s popusti pa glede na poteze marsikaterega konkurenta kar razumne (od slabih 15 do malo manj kot 25 tisoč evrov ob upoštevanju popusta pri financiranju) in pravzaprav nič višje kot prej, kar je tudi redkost.

V začetku prihodnjega leta prihaja še malo drugačni Proceed, za tiste, ki bi radi ob prostoru imeli tudi atraktiven izgled avta in bogato opremo.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja