Kdo bo sprožil domine pri električnih avtomobilih?
Matjaž Ropret 13. maja 2021 ob 07:37

Čakamo na električni avto, ki bi končno razburkal sceno s ceno. Bo to morda Kia EV6?

Hyundai in Kia sta pred časom prestavila svoja prva modela na povsem novi osnovi, prilagojeni za baterijska vozila, imenovani E-GMP. Ioniq 5 in EV6 prihajata v prodajo jeseni, Kia pa je svojega aduta začela zbirati rezervacije. Tisti, ki se bodo z vplačilom stotih evrov postavili v vrsto, bodo lahko med prvimi kupili EV6. Podobno taktiko je za dvigovanje zanimanja že uporabil Volkswagen pri ID.3, kjer se je nazadnje od približno 500 »zainteresiranih« za nakup odločila manj kot desetina. Res pa je, da je avto zamujal za približno pol leta in da se je vmes zgodila pandemija.

»Kiina odločitev, da odpre rezervacije za naročila EV6 v tovarno, je v Evropi doživela izjemen uspeh. Od 30. marca do 30. aprila so, vključno z več kot 7300 rezervacijami, zabeležili več kot 33000 povpraševanj. To bi kar za 300 odstotkov preseglo načrtovano prodajo tega modela v Evropi za leto 2021,« so zapisali v korejskem podjetju.

V Sloveniji bo izhodiščna cena za ta avto 44 tisoč evrov ali, kot napoveduje uvoznik, podjetje KMAG, 39499 evrov z upoštevano subvencijo (4500 evrov) Eko sklada. Ne vemo, kakšno opremo bo imela ta izvedba, bo pa vključevala večjo baterijo kapaciteto 77,4 kWh, saj manjše z 58 kWh po informacijah uvoznika v Sloveniji ne bodo prodajali. Kdor bo »rezervacijo« dejansko spremenil v nakup, bo med drugim deležen enoletnega cenejšega polnjenja v mreži (super hitrih) polnilnic Ionity.

EV6 ima lahko enega ali dva motorja, pogon zadaj ali na vsa štiri kolesa, polniti se jo bo dalo s 350 kW (800V), pri čemer bo od 10 do 80 odstotkov napolnjenosti pridobila v 18 minutah. S tem avtom bo mogoče polniti druge naprave, denimo ga uporabiti namesto generatorja na pikniku. Proizvajalec napoveduje več kot 510 km dosega in najvišjo hitrost 260 km/h pri izvedbi GT s 430 kW moči (iz dveh motorjev). Mogoče bo tudi vleči do 1,6 t težko prikolico. Avto izstopa tudi z zunanjo obliko – čeprav se z merami približuje SUV-ju je videti kot kombilimuzina – ter precej drugačno notranjostjo kot smo je navajeni pri večini avtomobilov. Dolžina EV6 je sicer 4,68 m, višina pa 1,55 m, prostornina prtljažnika znaša 520 l zadaj in 52 ali 20 l spredaj. Seveda pričakujemo tudi sodobne asistenčne sisteme in infozabavo z dvema zaslonoma, navidezno povezanima v enega (podobno kot pri Mercedesih).

Za konkretno velik avto (medosna razdalja znaša 2,9 m) z darežljivo kapaciteto baterije in najsodobnejšo tehnologijo, predvsem glede polnjenja, ne bi bila prav nič presenetljiva cena okrog 50 evrskih tisočakov. Povsem mogoče, da bo z dodajanjem nekaj (nujne) dodatne kupec takoj na tej vsoti ali še precej višje. Vseeno pa se zdi 44 tisoč za osnovno različico več kot konkurenčno. Volkswagnov ID.4 z enako veliko baterijo in kakšnim cm manj, se začne pri 46 tisoč evrih, a je opremljen tako, kot se za tak avto spodobi, še približno deset tisočakov dražji.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Ceno baterijskih avtov v pretežni meri narekuje prav podatek, koliko energije lahko prevažajo s seboj. Velika večina modelov s približno 50 kWh zaloge, ki smo jih vozili v zadnjem času (Peugeota e-208 in e-2008, Opel Mokka-e, Renault Zoe), stane nekje med 36 in 38 tisočaki oz. na koncu s subvencijo približno 32 tisoč evrov. Kot bi se proizvajalci kartelno dogovorili, koliko je tak avto vreden. Ali preračunali, da bi končna cena znašala približno 30 tisočakov, nakar jim je načrte nekoliko prekrižal Eko sklad, ki je znižal subvencijo za 1500 evrov. So pa tudi dražji primerki, med njimi obstoječa Kiina modela Soul in e-Niro. Pri slednjem sicer zdaj ponujajo kar 10 tisoč evrov (!) rednega popusta na postavljene cene, ki se začnejo točno tam, od koder naj bi startal v vseh pogledih naprednejši, boljši in večji EV6. Ta morda nakazuje, da se v prihodnjih letih vendarle lahko nadejamo padca cen pri električnih vozilih, kar napoveduje tudi študija o stroških nakupa in uporabe avtomobilov z različnimi pogoni, ki so jo izvedle evropske potrošniške organizacije (med njimi Zveza potrošnikov Slovenije). Tako povečana proizvodnja baterij kot dodatna konkurenca bi morali narediti svoje. Smo pa šele na začetku in, kot ugotavljajo tudi v ZPS, se za začetek morajo nekateri ojunačiti, da se bo potem v nekaj letih vzpostavil tudi resen trg rabljenih baterijskih avtomobilov.

Fotografije: Kia

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja