Kdo bi si mislil, da znižanje cene poveča prodajo
Matjaž Ropret 2. avgusta 2017 ob 13:17

Apple je zabeležil še eno poslovno uspešno četrtletje. Nič kaj dosti se ne pozna, da bi ljudje množično čakali na iPhone 8. Nekateri zagotovo, toda še zmeraj je potencialnih kupcev iFonov dovolj. Med aprilom in junijem jih je bilo 41 milijonov. V oči pa je vsem skočila druga številka – 11,4 milijonov prodanih iPadov.

To predstavlja 15-odstotno povečanje v primerjavi z lanskim enakim obdobjem in kar 28-odstotno povečanje v primerjavi s prejšnjim četrtletjem. Tablične številke so bile v upadanju tri leta in nič ni izgledalo, da bi Apple trend še lahko obrnil. Dokler se ni pri najnovejšem iPadu zatekel k stari dobri in, zdaj imamo nov dokaz, vedno znova učinkoviti strategiji nižanja cen. Novi model – klasični, ne Pro – je resda malenkost slabši, še posebej glede zaslona, kot je bil iPad Air 2. Toda cena je bistveno prijaznejša. Sploh v ZDA, kjer reč brez davka stane atraktivnih 329 dolarjev, kar z davkom znese približno 360, odvisno od zvezdne države, ali v naši valuti nekje okrog 307 evrov. Na tej strani Atlantika je cena manj mikavna, saj reč z 32 GB podatkovnega pomnilnika stane 399 ali celo 435 evrov. V Sloveniji so jabolčne stvari po pravilu za nekaj deset evrov dražje kot čez Karavanke in Alpe. Še vedno pa je to manj od prejšnjih 500 in več evrov za tablico s 16 GB prostora.

Tudi finančni podatki govorijo o tem, da je Apple večinoma prodajal novi, cenejši iPad, ne pa dražjega »profesionalnega«. Ob milijonu in pol dodatnih tablic se je prihodek z njimi povečal za vsega dva odstotka. Ampak korporacija je nekaj morala storiti, saj bi v nasprotnem primeru zadeva še naprej usihala. Ljudem se tablice ne zdijo nujno potrebne in skoraj vsak iPad od dvojke naprej je dovolj dober za večino potreb. Tudi v tem zadnjem četrtletju so največ k dvigu prodaje pripomogle šole in podjetja (verjetno prav v ZDA), a tudi te se verjetno ne bi odločile za množične nabave, če se ne bi pojavil model za mamljivih 329 dolarjev.

Koliko časa lahko ta tablica vzdržuje rastoči trend je seveda vprašljivo, ta kategorija je v vsakem primeru najmanj v stagnaciji, če ne v še slabšem položaju. Konkurenca komajda še predstavlja nove tablice in izbire pravzaprav ni veliko. Še posebej, če hočeš kakšno s kolikor toliko aktualno različico Androida in obljubo nadgradenj v prihodnosti.

Vseeno, Apple je tokrat vzel lekcijo iz prilagajanja trgu. Vedno se pač ne da vztrajati nekje v višavah. Če se potrošniki večinsko odločijo, da je nekaj pretirano, potem se velja spustiti in jim ponuditi nekaj, kar bodo mogoče dejansko kupili. Škoda je samo, da je korporacija istočasno ukinila dostopno mini tablico (ipad Mini), kar pa je zagotovo storila zato, ker večini uporabnikov že nekaj časa zadošča velik telefon. Mogoče pa bo naslednji iPad za 400 evrov imel manjše robove okrog zaslona in bo s tem nekoliko kompenziral izgubo cenovno privlačnega minija.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja