Vsaj enkrat na leto velja preveriti, katere naročniške pakete imate izbrane pri telekomunikacijskih operaterjih in katere druge naročnine – na pretočni video in glasbo, spletne medije, programsko opremo in drugo – še plačujete. Morda boste ugotovili, da je mogoče brez kakšne »žrtve« mesečni izdatek optimizirati.
V zadnjem obdobju se je situacija pri večini operaterjev nekoliko umirila, sploh nekateri (HoT, Telemach, …) že vrsto let vztrajajo pri enaki ponudbi naročniških paketov, ki jim zgolj nekoliko prilagajajo vsebino, toda pred tem so neprestano uvajali nove in ukinjali stare. Naročnikov običajno niso samodejno »prestavljali« na druge, zato je bilo v vsakem trenutku precej takih, ki so bili na zastarelem in popolnoma predragem paketu. Še manj so jih klicali ali kako drugače obveščali, da plačujejo preveč. Mogoče ni odveč preveriti, kateri fiksni in mobilni paket plačujete, kaj vključuje in kakšne druge možnosti še ponuja vaš operater. Lahko se izkaže, da bi bil drug paket ustreznejši, morebiti celo cenejši. Še posebej mobilni paketi so v zadnjih letih pridobili veliko pri vključenih količinah prenosa podatkov in če vaše potrebe na tem področju niso rasle premosorazmerno (ali so se celo znižale), se morda lahko prestavite na en paket nižje na cenovni lestvici.
Pred nedavno spremembo zakona o elektronskih komunikacijah so zgolj uporabniki ponudnika mobilne telefonije HoT lahko uporabljali taktiko nenehnega (no, mesečnega ali četrtletnega) spreminjanja izbranega paketa. V različnih obdobjih nam namreč lahko ustrezajo različne naročniške možnosti. V nekaterih mesecih porabimo več mobilnega prenosa podatkov ali smo teden, dva v tujini, in nam pride prav večja količina gigabajtov v gostovanju, lahko pa manj gledamo televizijo in bi bilo vseeno, če bi imeli nižji paket na tej strani. Odkar so menjave brezplačne, se lahko vsak mesec odločimo, da nam nekaj drugega bolj ustreza. Težava je sicer lahko v tem, da so fiksne naročnine običajno »trojčki«, ki vsebujejo še marsikaj, v prvi vrsti določajo hitrost internetnega priključka, in še pretočne vsebine (HBO, Pickbox, Voyo, …) in določene druge zadeve so vezane na točno določen paket, zato je pri fiksnem menjavanje manj verjetno. Bili so sicer poskusi, da bi se naročnik odločal za večji ali manjši sklop televizijskih programov, vendar so bile (pretežno zaradi pogojev, ki jih postavljajo izdajatelji programov) izvedene tako, da se niso zares prijele (niti niso imeli pravih možnosti za uspeh). Vsekakor pa lahko na mobilni strani eksperimentirate z menjavami, morda se obnese.
Kako lahko različne aplikacije in storitve pomagajo, da privarčujete kakšen evro, sem pisal v članku Katere aplikacije vam pomagajo (pri)varčevati na portalu Vse bo: v redu Zavarovalnice Triglav.
Nekateri ob vsaki priložnosti promovirajo nizkocenovne operaterje, ki so za določene uporabnike zagotovo dobra, lahko celo najbolj primerna izbira, vendar ob takih komentarjih vselej opozorim, da tovrstne ponudbe niso za vsakogar. Njihov tržni delež, v mobilni telefoniji nekje do deset odstotkov, verjetno kar dobro odseva najmanj dvoje. Veliko je »paketnih« ali »družinskih« naročnikov, ki imajo denimo mobilno telefonijo vezano na naročnino za fiksne storitve ali pa na partnerja in imajo zaradi tega ravno toliko popusta, da nizkocenovna možnost ne bi bila kaj dosti cenejša. Potem so tu službene naročnine, marsikdo pa preprosto potrebuje ali želi določene dodatne operaterske storitve, najsi bodo to zakupi gostovanja v tujini, pretočniki, spletna zaščita ali še kaj četrtega. In še nečesa ne smemo pozabiti in zanemariti – kupovanja telefonov z vezavo in na obroke. Toda še vedno velja, da ni odveč preveriti izbranih naročniških paketov in morebiti ukrepati.
Potem so tu še naročnine na različne pretočnike in marsikaj drugega. Pri prvih je princip kolobarjenja prav tako zelo smiseln. Še posebej, če ste na različne »netflixe« in »spotifyje« naročeni posebej, ne prek operaterja, nimate sklenjene letne naročnine (nekateri ponudniki imajo to možnost, pri čemer je cena običajno nižja za približno dve mesečni naročnini) in če niste del družinske naročnine. Potem se lahko odločate glede na trenutno aktualno vsebine. Razmislite pa tudi, koliko gledate ali poslušate posamezno storitev, morda se teh ur nabere premalo, da bi zares upravičile znesek, ki jim ga vsak mesec namenjate. Podobno velja za druge naročnine. V redu je, če z njimi želite primarno podpirati delovanje kake organizacije, medija, društva, kogar koli že, če ste zgolj nekoč izkoristili akcijo za črni petek ali kaj podobnega, zdaj pa plačujete polno naročnino in je ne izkoristite dovolj, je verjetno čas za ukrepanje.
Naslovna fotografija: DepositPhotos
- Apple mora drugim proizvajalcem ur dopustiti tesnejšo integracijo z iPhonom
- Kia EV3: Izjemno sproščujoč avto, kadar ne nadleguje s piskanjem (#video)
- KRATKI TEST Xiaomi 15: Čemu bi sploh posegal po ULTRI? (#video)
- Elroq je električni Karoq, ki bencinskega ne bo ogrožal (#video)
- Google s Pixlom 9a kaže Applu, kako se temu streže
Brez komentarjev