Kot vsa Evropska industrija je tudi digitalno oglaševanje pred velikimi spremembami. Zaradi spremenjene politike spletnih piškotkov tretjih oseb in vedenja potrošnikov morajo oglaševalci sprejeti agilen in prilagojen pristop, da bi dosegli želeno občinstvo in zastavljene cilje.
Na dogodku Virtual Programmatic Day v organizaciji evropske podružnice Interactive Advertising Bureau (IAB) so strokovnjaki za digitalno oglaševanje, vključno z vodjo Huawei Ads Business Development, razpravljali o iztekajočem letu in napovedovali trende za leto 2023.
Strinjali so se, da je bilo letošnje leto vrtoglavo. Začelo se je z optimizmom zaradi vračanja življenja v ustaljene tirnice. Toda prvotne napovedi je kmalu zamajala ugotovitev, da bo hibridno delo ostalo. Namesto da bi se vrnili k uporabi ene ali največ dveh naprav in bili dostopni doma ali v pisarni, morajo oglaševalci potrošnike nagovarjati na veliko različnih napravah, ko so na različnih mestih. Poleg prenosnih računalnikov potrošniki vse pogosteje za delo uporabljajo pametne telefone, kot so vodilni Huawie Mate 50 Pro in vsestranski modeli družine Huawei nova 10, ki so bili pred kratkim predstavljeni na slovenskem trgu.
»Uporabniki niso razpršeni zgolj znotraj različnih pametnih načinov dela, temveč delujejo preko različnih kanalov,« je povedal predstavnik platforme HUAWEI Ads. »Odliv uporabnikov iz ene same platforme je velik, zato je verjetnost, da potrošnika prepričamo v nakup oglaševanega izdelka večje, če ga skušamo doseči preko številnih oglaševalskih kanalov. Zaradi tega smo pri Huaweiu ponudbo prilagodili tako, da ne vključuje zgolj prilagojenih oglasov na tabličnih in prenosnih računalnikih, temveč tudi na urah, zvočnih napravah ter v viru novic oziroma straneh digitalnega pomočnika in iskalnika. To oglaševalcem omogoča, da dosežejo uporabnika v najbolj ugodnem trenutku in okrepijo njegovo angažiranje v digitalnem vsakdanu.«
Trendi merjenja in poosebljanja oglaševanja
Odbor organizacije AOB je priznal, da so izzivi okolja brez spletnih piškotkov v povezavi s trenutno gospodarsko klimo povzročili veliko negotovosti. V iztekajočem letu se je pokazala potreba po večji osredotočenosti na merjenje in matrike, kar je po mnenju oglaševalskih strokovnjakov trend, ki mu bomo priča tudi v leto 2023. Medtem ko so nekateri menili, da so minili časi enotnega pogleda na stranke, so se vsi strinjali, da je prihodnost oglaševanja blagovnih znamk v ustreznih kontekstualnih oglasih, ki bodo samodejno bolje prilagojeni.
Po letu sprememb se nam obeta leto, ko bo teh še več, vendar je obenem jasno, da so oglaševalci nanje bolje pripravljeni. Opogumljeni z gospodarskim in tehnološkim tokom, so razvil apetiti po celostnem pristopu.
»Odmakniti se moramo od pojma podatkov tretjih oseb in se naučiti delati s platformami za pridobivanje soglasja, ki nudijo agregirane podatke potrošnikov in celovite možnosti oglaševanja,« je razmere komentiral predstavnik Huawei Ads.
Primer tega je oglaševalska platforma Huawei Ads. Že zdaj je eno od gonil rasti industrije digitalnega oglaševanja, v letu 2023 pa bo postala še pomembnejša za blagovne znamke in oglaševalce. Poleg podatkov tretjih oseb namreč nudi lastne podatke, ki podpirajo tri kanale oglaševanja in množico uporabnikov naprav Huawei. V trgovini AppGallery, neposredno na zaslonih naprav in med rezultati iskalnika Petal (Petal Search). Posebnega pomena za oglaševalce je seveda celovit dostop do bogatega nabora aplikacij. Na tem področju je Huaweiu v tekočem letu uspel izreden napredek. Uporabniki njihovih naprav namreč veliko večino aplikacij najdejo preko trgovine AppGallery, tiste redke, ki na ta način niso dostopne, pa delujejo znotraj okolja aplikacije Gspace.
Po zaslugi zmogljivosti oglaševalske platforme je Huaweiu uspelo povečati število oglaševalcev za devetkrat. »Uporabniki zahtevajo nove izkušnje na napravah, ki jih uporabljajo v vsak dan, kar vpliva na njihov spremenjeni pogled na digitalno oglaševanje. Ponudimo jim lahko prepoznavanje predmetov na fotografijah, kar omogoča iskanje in kupovanje v realnem času. Obogateno (AR) in navidezno (VR) resničnost v kombinaciji z zmogljivimi napravami interneta stvari za oblikovanje novih načinov prikaza oglasov. Medtem ko s prepoznavanjem glasu in s pametnimi prevodi skrbimo za izboljšanje spletne nakupovalne izkušnje,« je nove trende opisal predstavnik Huawei Ads.
Trajnostni vidik spodbuja spremembe
V prihodnjem letu bodo Huaweievi oglaševalski partnerji imeli koristi od sposobnosti podjetja, da obdrži potrošnike z globokimi interakcijami s stičnimi točkami v vseh pametnih napravah in lokaliziranih storitvah. Toda hkrati se v podjetju zavedajo, da je ravno tako pomembna tudi trajnost, ki so jo izpostavili na dogodku.
Huawei verjame, da lahko tehnologija prispeva k boljšemu, bolj trajnostnemu svetu. Soočamo se s spremembami na strani tehnologij, ki zmanjšujejo zakasnitve ter izboljšujejo učinkovitost platform, spletnih mest in aplikacij. Omrežja pete generacije (5G) bodo dvignila hitrost izmenjavo podatkov, kar bo pozitivno vplivalo na trajnostni vidik, in postala osrednje platforme digitalnega oglaševanja.
Trajnost se je izkazala kot ena od prednostnih nalog, ki so jo poudarili udeleženci oglaševalskega dogodka. Kot pomembne izzive leta 2023 so omenili rešitve za piškotke tretjih oseb (29 odstotkov), oblikovanje novih kanalov digitalnega oglaševanja (20 odstotkov) in trajnostni vidik oglaševanja (13 odstotkov).
Kako »igrati« v letu 2023
Kot so ugotovili udeleženci dogodka, se oglaševalci in blagovne znamke soočajo s številnimi izzivi, ko gre za doseganje potrošnikov in sodelovanje z njimi. Prodaja izdelkov in storitev na spletu pomeni tekmovanje s tekmeci na njihovih domačih trgih in na mednarodni ravni, kar vpliva na stroške. Zaradi premika k uporabi več naprav in k različnim kanalom ter odhajanja potrošnikov iz ustaljenih platform, je težje kot kadarkoli prej ustvariti dolgoročno uspešna partnerstva.
Izzivi industrije digitalnega oglaševanja so za Huawei priložnost za inovacije. Podjetje je prisotno v več kot 170 državah in ima v rokah učinkovite načine doseganja potrošnikov. Zlasti v Evropi. Huawei Ads ne upošteva le različnih naprav in kanalov, temveč vključuje tudi prikaz oglasov v trgovini AppGallery in med rezultati iskalnika Petal (Petal Search). Preko uporabe obsežnega ekosistema naprav in storitev Huawei lahko oglaševalci zmanjšajo izgubo dostopa do potrošnikov za 10 odstotkov. Tudi zaradi tega se je po letu 2020, ko je bila storitev Huawei Ads predstavljena izven Kitajske, platformi pridružilo več kot 2000 oglaševalskih partnerjev iz več kot 200 različnih panog in več kot 360 tisoč založnikov.
Huawei se je odločil za drugačen pristop, kot ga nudijo druge oglaševalske platforme, zato so rezultati, ki jih dosega Huawei Ads, dovolj zgovorni. V negotovem svetu polnem gospodarskih izzivov v letu 2023, postaja najboljši partner oglaševalcem in blagovnim znamkam, ki želijo doseči množično občinstvo na katerikoli napravi ob najbolj ustrezni in prilagojeni izkušnji oglaševanja.
Brez komentarjev