Kakšna električna kolesa in skiroje nudijo »SOSEDJE«?
Marjan Kodelja 2. junija 2025 ob 10:20

Blagovna znamka MS Energy je prisotna od leta 2019, vendar malokdo ve, da gre za hrvaško podjetje, ki izdeluje električna kolesa, skiroje in motorje. Omenjamo jo, ker so pred kratkim predstavili nove modele, s katerimi nagovarjajo slovenske kupce.  

Električna kolesa so priljubljena, ker v mestih prideš na cilj, ne da bi se spotil, in da zunaj mest prilezeš tja, kamor ti verjetno z običajnim kolesom ne bi uspelo. V ponudbi omenjene znamke boste našli marsikatero kolo, tudi gorsko, vendar se po mojem videnju večinoma osredotoča na urbana kolesa.

SUV c502 sicer nagovarja oba svetova. Z dvojnim vzmetenjem je primeren za vse terene, medtem ko se na ostalem vidi njegovo »mestno poreklo. Še bolj se v to smer nagibata c300 in C102. Slednji je opremljen s prednjim in zadnjim prtljažnikom, kar bo še posebej všeč vsem, ki pogosto tovorite veliko stvari (oziroma je to razlog, zakaj greste v trgovino raje z avtomobilom). Razlike med modeli so v zmogljivosti, kapaciteti baterije, velikosti, teži in drugih podrobnostih, a jim je skupen v okvir integriran zaslon, na katerem ob vsakem trenutku razberete najbolj pomembne podatke. Poleg klasičnih so na voljo zložljivi modeli, na primer i20 ali i6, po katerih največkrat posegate ljubitelji navtike oziroma vsi, ki želite kolo prevažati v prtljažniku avtomobila, namesto zunanjem nosilcu.

Električno kolo ima svoj čar. Enako je z električnimi skiroji, kjer jih vodi vizija, da ob normalni mestni uporabi, baterijo polnite čim redkeje. Morda celo zgolj enkrat na teden.

Kajpada je to močno odvisno od potreb voznika, a veliko pove že to, da ima celo najmanjši model deklariran doseg do 50 kilometrov in najboljši (najdražji) dvakrat tolikšen. Že to pove, da gre za zmogljivejše skiroje od modelov, ki jih večinoma kupujemo. Ko lezemo po zmogljivostni lestvici navzgor, že zelo kmalu naletimo na model z dvema motorjema (na sprednjem in zadnjem kolesu), ki postajata skozi modele vse močnejša. Poudarek je še na velikih kolesih in vzmetenju, kar ob udobju izboljšuje varnost vožnje. Med letošnjimi modeli je v vrhu Flare X Pro, ki po zaslugi dveh 1200-vatnih motorjev vozi praktično povsod, kjer je smiselno in dovoljeno. Hitrost skirojev je zaradi zakonodaje omejena na 25 kilometrov na uro, ravno tako pa so opremljeni z raznovrstnimi svetlobnimi elementi. Nekateri celo z dvema sijalkama po dolžini droga s krmilom. Odlikuje jih še široka stojna platforma, ki dovoli vožnjo z vzporednima stopaloma, kar še dodatno izboljša udobje.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja